۱۶۹۰۷۵۹۱۲
به گزارش گروه سیاسی تهران پرس،  آیت الله سید ابراهیم رییسی روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید برای ۱۶ میلیون دانش‌آموز در جمع دانش‌آموزان، و کادر تعلیم و تربیت مدرسه شهید فولادفر صالح‌آباد شهر ری با تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای عالیقدر به ویژه شهدای فرهنگی و ۴۰ هزار شهید معلم و دانش آموز ابراز امیدواری کرد روحیه بسیجی و جهادی در مردم و مسئولان همواره گره‌گشای مشکلات کشور باشد.

 



رییس جمهوری بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ _ ۱۴۰۱  را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: امیدوارم با تلاش مدیران مربیان دانش آموزان و اولیا سال تحصیلی جدید سال مبارکی برای معلم دانش آموز و مجموعه عظیم آموزش و پرورش و همه خانواده ها باشد.



 



رییسی با گرامیداشت یاد دانش آموزی که با مسئولیت پذیری و خطر کردن جان دو نفر را نجات داد و جان خود رابه خطر انداخت گفت: آقای علی لندی دانش آموز ایذه ای نشان داد دانش آموخته مکتب دفاع مقدس، از خود گذشتگی و ایثار است امیدوارم روحش با روح شهید فهمیده و همه معلمان دانش آموزان شهید محشور شود.



 



 رییس دولت سیزدهم هدف از آفرینش انسان را تعالی، رشد،کمال، بندگی  قرب به خداوند دانست و گفت: هدف از آفرینش انسان این است که انسان تربیت شود و یاد بگیرد تعلیم و تربیت هدف اساسی آمدن انبیا و معلمان بشر است. آوردن کتب آسمانی هم برای این است که مسیر تعلیم و تربیت را بپیماید.



 



وی با اشاره به جایگاه ویژه آموزش و پرورش در زندگی بشر ادامه داد: خانواده و مدرسه دو نهاد مکمل یکدیگرند. مدرسه جایگاه بسیار مقدسی است، شرافت دارد و با دیگر نهادها سازمان ها متفاوت است. هیچ جا مدرسه نمی‌شود مدرسه فقط آموزشگاه نیست همانطور که خانه فقط خوابگاه نیست.



 



رییسی یادآور شد: خانه محل استراحت هست اما اساس خانه محل رشد و کمال انسان است همانطور که مدرسه محل اندیشه ورزی است، مدرسه تقدس دارد.



 



رییس جمهوری خطاب به دانش آموزان گفت: اگر دوران دبستان تمام شد، دوران دبیرستان و دانشگاه آغاز شد هر وقت از هر کوی و برزن به مدرسه ابتدایی خود بر می‌خورید با تقدس به آن نگاه می‌کنید و می‌گویید من در اینجا پرورش یافتم تا استاد دانشگاه و مهندس زبردست و فرد اثر گذار در جامعه شده‌ام پس باید قداست مدرسه را همیشه حفظ کرد.



 



وی تاکید کرد: مدرسه مکمل و مقوم نهاد خانواده است پس باید به مدرسه اندیشید. هم به مدرسه فردا و هم به فردای مدرسه اندیشید.



 



رییس جمهوری با بیان اینکه محور آموزش و پرورش معلم است، تصریح کرد: امروز شان و منزلت معلم باید حفظ شود و معیشت معلم باید مورد توجه قرار بگیرد هویت معلم به عنوان جایگاه تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار بگیرد و سخن از طبقه بندی ناظر به همه اینهاست.



 



رییس دولت سیزدهم افزود: یکی از بحث‌های طبقه بندی ارتقاء جایگاه معلمان و توجه به شان و منزلت معلمان وکیفیت یافتن کار تعلیم و تربیت مورد توجه است. مدرسه ستون همبستگی و نظم اجتماعی است و جایگاه مهمی دارد.



 

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۱۴۳۷
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha