۱۳۹۵۰۲۲۷۰۴۲۸۵۸۱۱۰۷۷۱۳۵۹۴
به گزارش تهران پرس، عباسعلی عامری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به وضعیت تهران از نظر تولید محصولات زراعی و باغبانی اشاره و اضافه کرد: این استان با دارا بودن ۱.۲ درصد سطح زیرکشت کشور معادل ۶.۹ درصد از تولیدات باغبانی را تولید می‌کند که از لحاظ تولید، رتبه سه کشور و از لحاظ سطح زیر کشت رتبه ۲۰ را به خود اختصاص داده‌ است.

 



وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار تن گندم در سال زراعی گذشته در این استان تولید شد، خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد محصول در هکتار معادل ۶ تن است که رتبه نخست کشوری به استان تهران اختصاص دارد.



 



عامری با یادآوری محدودیت سطح اراضی در استان تهران ادامه داد: کشاورزی این استان از بهره وری مناسب برخوردار است و بیشتر اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز است.



 



معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: محصولات ‌کشاورزی استان با جدیدترین شیوه های نوین کشاورزی تولید می شود.



 



وی با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب، اظهار داشت: کاهش نزولات آسمانی و پایین رفتن سفره های زیر زمینی ایجاب می کند که ما سراغ محصولات کم آب بر و یا روش های نوین آبیاری برویم و این رویه در واحدهای کاشت گلخانه ای اجرا شده است.



 



معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: خشکسالی اخیر علیرغم شکننده کردن شرایط، کمترین آسیب را به بخش کشاورزی این استان وارد کرد؛ اگر چه استمرار خشکسالی بدلیل محدودیت منابع به ویژه آب های سطحی زمینه ساز شتاب گیری در روند اصلاح الگوی کشت خواهد بود.



 



وی به معرفی مهمترین باغات استان تهران پرداخت و گفت: در باغات کن سولقان محصولات آلبالو و گیلاس تولید می‌شود که این محصول به دیگر استان ها نیز صادر می‌شود.



 



عامری بیان داشت: همچنین با تلاش باغداران، رتبه نخست کشوری در تولید میوه‌هایی همچون گیلاس، گوجه درختی، زردآلو و قیسی، خیار گلخانه ای، بادمجان گلخانه ای، گل شاخه بریده گلخانه ای و قارچ خوراکی به استان تهران اختصاص دارد و از لحاظ تولید توت فرنگی گلخانه ای نیز رتبه ۲ کشور در اختیار این استان است.



 



وی با اشاره به تولید محصولاتی همچون هلو، شلیل و زردآلو در شهرستان شهریار و سیب دماوند که جنبه صادراتی دارد، ادامه داد: استان تهران در تولید سیب، آلو، هلو و شلیل، فلفل گلخانه ای و آلبالو دارای رتبه سوم کشوری است.



 



معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به میزان تولید ذرت علوفه ای اشاره کرد و تهران را دارای رتبه نخست کشوری از نظر تولید این محصول اعلام کرد.



 

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۱۴۳۵
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha