۱۴۷۵۸۶۷۴_۸۰۲



به گزارش تهران پرس، سوده نجفی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد:  برابر گزارش های واصله و بازدیدهای میدانی صورت گرفته توسط بنده و اعضای کمیسیون، متاسفانه وضعیت رفت و روب، امور مربوط به پاکسازی و رسیدگی به نظافت شهر وضعیت مطلوبی ندارد و این کوتاهی و کم کاری از دوره مدیریت قبل به این دوره به ارث رسیده که موجبات نارضایتی شهروندان را به همراه داشته و منظر شهری هم دچار آشفتگی و ناهنجاری شده است. کلیه مناطق و نواحی شهر تهران دارای پیمانکار خدمات شهری هستند که برابر وسعت محدوده ، تراکم، بافت شهری، ظرفیت و توانایی پیمانکار و سایر آیتم های موثر در امور محوله، قرادادی با آنالیزهای تخصصی نیروی انسانی ، تجهیزات و ماشین آلات، توسط شهرداری با آنان منعقد شده است.

نظافت پایتخت

نجفی در ادامه گفت:  کلیه پیمانکاران موظف به پاکسازی، امور رفت و روب و نظافت شهر با کیفیت مطلوب و بدون نقص هستند و معاونین خدمات شهری و شهرداران نواحی در مناطق ۲۲گانه با عوامل و نیروهای تحت امر وظیفه گشت زنی، سرکشی و نظارت بر امور پیمانکاران در اختیار هستند و مطابق اختیارات باید در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی و کم کاری به پیمانکاران اخطار، جریمه، کسر از صورت وضعیت و در نهایت مطابق با ضوابط و مقررات و براساس مستندات نسبت به فسخ قرارداد آنان و جایگزینی پیمانکار جدید اقدام کنند.


 


وی اظهار داشت: متاسفانه بر اساس شواهد امر این موضوع با جدیت توسط برخی همکاران شهرداری پیگیری و اقدام نشده که نهایتا منجر به وضعیت نامطلوب کنونی شده ، انشالله کمیسیون با اشراف کامل این مهم را دنبال و با عوامل خاطی در هر سطح برخورد می شود تا بتوانیم شاهد شهری پاک و در شان شهروندان عزیز باشیم.

آبگرفتگی

 

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: مدیریت شهری باید قبل از هرگونه وقوع عارضه و بحران نسبت به فعالیت های پیشگیرانه اقدام کند که این مسئله اصلی مدیریت است و همچنین باید موضوع پیشگیری قبل از درمان در تمامی فرایندهای اجرایی در دستورکار حوزه های شهرداری قرار گیرد.


 


نجفی تاکید کرد: یکی از دغدغه های مدیریت شهری مسئله مهار سیلاب، کنترل روان آبها، جمع آوری آبهای سطحی، جلوگیری از آبگرفتگی و آب ماندگی در مواقع بارش است، لذا با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز وآغاز بارش نزولات آسمانی، آمادگی و اقدامات موثر عوامل شهرداری تهران به منظور پیشگیری وکنترل هرگونه سیلاب، آبگرفتگی و آب ماندگی و غیره که می تواند اثرات منفی و مخربی را در سطوح مختلف شهر بدنبال داشته باشد از موارد بسیار مهم و ضروری است.


 


وی گفت: بنده طی تذکری به شهرداری، مواردی همچون لایروبی، پاکسازی و کف کشی جوی های آب ، نظافت و تخلیه رسوبات حوضچه ها و زباله گیرهای موجود ، مرمت انهار و جداول درسطح معابر، بررسی و اصلاح شیب معابر به منظور هدایت روان آبها ازسطح معابر به داخل انهار،  بررسی و اقدام کارشناسی جهت حفر چاه های جذبی در نقاط حساس و ضروری، نظافت و نگهداشت مستمر و مطلوب فضای سبز، درختان و رفیوژ میانی و جانبی معابر جهت جلوگیری از انباشت ضایعات آنها در انهار که از اقدامات پیشگیرانه در این خصوص است را اعلام کردم و قطعا نتیجه اقدامات شهرداری در این خصوص پیگیری می شود که انشاءلله با تلاش همکاران خدوم شهرداری در فصل بارش ، شهری آرام ، روان و به دور از عارضه را شاهد باشیم.


شورای شهر تهران

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران  بیان کرد: یکی از مهمترین حوزه های تخصصی شهرداری تهران، حوزه خدمات شهری و محیط زیست است که مسئولیت بسیار خطیری در جهت حفاظت از محیط زیست، نظافت شهری، بهداشت و سلامت، امور مرتبط با فضای سبز و ارائه خدمات بهینه و مطلوب به شهروندان را بر عهده دارد. بر این اساس می توان تمامی  وظایف و امور محوله حوزه محیط زیست و خدمات شهری شهر تهران را مهم و حیاتی برشمرد و اعضای کمیسیون قطعا به جد در این حوزه مطالبه گر هستند.


 


اولویت های کمیسیون در شروع ۱- رسیدگی به کلیه امور نگهداشت شهر( رفت و روب، پاکسازی معابر و انهار و فضای سبز، جانمایی و بازسازی مخازن و ... ) ۲- حوزه مدیریت پسماند ( استحصال انرژی از پسماند، تفکیک پسماند از مبدا، کاهش هزینه های مازاد و تحمیلی که برابر عدم تدبیر به شهرداری تحمیل میشود، مدیریت انواع پسماندها و ... ) است که از مطالبات جدی کمیسیون از شهرداری و معاونت تخصصی مربوطه و واحد های مجری آن است، که این اولویت ها با برگزاری جلسات مدیریتی و کارشناسی به صورت فشرده تا حصول نتیجه دنبال می شود.


 


نجفی در پایان خاطر نشان کرد:  انشاءلله بتوانیم به لطف خداوند، تدبیر اعضای کمیسیون و نیز تلاش همکاران شهرداری، موجبات رضایت ذینفعان و شهروندان شهر را فراهم و در جهت جذب منابع پایدار شهرداری گام برداریم.


 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/الف

 
کد خبر: ۱۱۳۳۶
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha