Screenshot_۲۰۲۱۰۹۲۱-۱۴۴۳۳۸_Chrome
به گزارش تهران پرس؛ کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص اهم ماموریت های سازمان امداد و نجات در ۵ ماه نخست سال جاری گفت: مجموعا از روز نخست سال جاری تا پایان روز ۳۱ مردادماه، ۱۳ هزار و ۲۲ مورد ماموریت امداد و نجات توسط هلال احمر انجام که از این تعداد ۱۱ هزار ۳۲۸ مورد در قالب عملیات و ۱۶۹۴ ماموریت در قالب خدمات حضوری و مناسبتی بوده است.

وی افزود: امدادرسانی به ۳۳ هزار و ۸۲۱ نفر از افراد آسیب دیده ناشی از حوادث مختلف در قالب این ماموریت ها صورت گرفت. همچنین ۶ هزار و ۹۲۷ نفر از مصدومین به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی در این بازه زمانی منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر در پنج ماه نخست سال جاری توانستند ۹ هزار و ۱۷۰ نفر از مصدومین حوادث جاده ای را طی ۱۳۰۶ عملیات نجات فنی، جانشان را نجات دهند و برای ۷ هزار و ۲۴ نفر آسیب دیده در حوادث مختلف نیز اسکان اضطراری مهیا شد.

همتی در خصوص درصد فراوانی ماموریت های امداد و نجات به غیر از خدمات حضوری و مناسبتی گفت: ۶۶ درصد ماموریت های انجام شده توسط هلال احمر در حوزه حوادث جاده ای بوده، ۱۲ درصد حوادث کوهستان، ۳ درصد حوادث جوی، ۲٫۷ درصد حوادث ساحلی، ۱٫۴ درصد آتش سوزی جنگل ها و مراتع، ۰٫۴ درصد حوادث مربوط به زمین لرزه و ۱۴٫۵ درصد ماموریت ها نیز در سایر حوزه ها انجام شده است.

وی با اشاره به فعال بودن ناوگان هوایی هلال احمر در تمام ساعات شبانه روز، ادامه داد: در ۵ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰، ناوگان هوایی هلال احمر۵۸۳ ساعت پرواز در قالب ۷۷۶ سورتی داشته است و ۱۵۷۵ نفر از عوامل امدادی بوسیله این ناوگان به محل حوادث اعزام شدند. در این مدت ۷۷ هزار و ۱۹۰ کیلوگرم اقلام‌ و تجهیزات امدادی نیز توسط بالگردها به محل حادثه ارسال شده و ۵۴ مصدوم نیز به وسیله بالگرد به بیمارستان جهت درمان تخصصی منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اقلام توزیع شده در میان حادثه دیدگان در ۵ ماه نخست امسال تصریح کرد: ۱۶۵۲ دستگاه چادر، ۸ هزار و ۴۲ تخته پتو، ۳ هزار و ۲۱۴ تخته موکت، ۴۰۲ شعله والور، ۱۰ هزار و ۷۹۸ کیلوگرم نایلون پوششی، ۳ هزار و ۷۰۲ بسته غذایی یک ماهه و ۷۲ ساعته و ۲۱ هزار و ۲۴۵ قوطی کنسرو از جمله اقلام توزیع شده در میان حادثه دیدگان بوده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۱۳۱۷
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha