شورا امانی
به گزارش تهران پرس؛ ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره اخباری مبنی بر اعلام پایان ماموریت برای کارشناسان شورا و تبدیل وضعیت رانندگان شورا به نیروهای خدماتی اظهار کرد: مشکلی در این زمینه نیست. قرارداد هیچکس فسخ نشده است. آن‌هایی که تا پایان سال قرارداد دارند، اگر در شورای شهر به آن‌ها نیاز باشد، نگه‌شان می‌دارند و اگر هم نیاز نداشته باشند به شهرداری معرفی می‌شوند و در آنجا از آن‌ها استفاده می‌شود.

کارشناسانی که مورد نیاز نیستند به شهرداری معرفی می‌شوند

امانی تاکید کرد: این نظر همه اعضا بود که به هیچ عنوان کسی که قرارداد قانونی تا پایان سال دارد، ولو اینکه مورد نیاز شورا نیست، به شهرداری معرفی شود و در سیستم شهرداری از آن‌ها استفاده شود.

او با بیان اینکه این مساله را اداره کل اجرائی شورا باید توضیح دهد در پاسخ به این سوال که این تصمیم شامل حال کارشناس‌های کمیسیون‌ها هم می‌شود؟ اظهار کرد: من نه رئیس کمیسیون و نه رئیس کمیته هستم. به ما گفتند سه نفر شامل مسئول دفتر، راننده و مشاور را می‌توانید به شورا بیاورید. من مسئول دفتر خود را از شهرداری آوردم، راننده نیز خودرو سرویس است و مشاور هم ندارم.

امانی در پاسخ به این سوال که تحقق بودجه سال جاری شهرداری در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شده است یا خیر گفت: اخیرا بخش درآمدها و تامین منابع شهرداری را بررسی کردیم و این بررسی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

تحقق درآمدهای سال جاری شهرداری با حداکثر توان هم بعید است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر درباره تحقق درآمدهای شهرداری گفت: ارزیابی خوبی نیست. متاسفانه تحقق درآمدها نسبت به دور مشابه سال قبل نزدیک به ۲۰ درصد کاهش داشته است و قرار شد کمیسیون برنامه و بودجه با شهرداری تهران جلساتی بگذارند و برآورد کنند و مشخص شود حداکثر توان شهرداری در تحقق درآمدها آیا به ۴۸ هزار میلیارد می‌رسد یا خیر.

او ادامه داد: اکثر دوستان معتقدند خیلی بعید است که به این رقم تحقق درآمدها حتی با حداکثر توان شهرداری برسیم. اما قرار شد که شهرداری بررسی کند و در صورت نیاز اصلاحیه بودجه ارائه دهند.

وی در پاسخ به این سوال که در صحن شورا لایحه‌ای تصویب شد که تخفیفی را برا پرداخت عوارض ساختمانی به شهروندان ارائه می‌داد، با توجه به اینکه عمده درآمد شهرداری از بخش شهرسازی است، با این تخفیف تامین بودجه با مشکل روبرو نخواهد شد؟ گفت: شهروندانی که فیش عوارض دارند، شهرداری پیشنهاد داده است که اگر آن را به صورت یکجا و نقدی پرداخت کنند، ۲۵ درصد تخفیف داده شود، نه اینکه در نرخ عوارض تغییری ایجاد شود. این مساله کمبود نقدینگی شهرداری را مرتفع می‌کند، اما به معنای حل تامین منابع مالی شهرداری اصلا نیست.

وصول مطالبات از دولت و ارائه مشوق در اخذ عوارض؛ راهکارهای تحقق بودجه شهرداری

امانی در پاسخ به این سوال که آیا رویکرد جدیدی درباره تامین بودجه در نظر گرفته شده است یا خیر گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه بحث شد و راهکارهایی پیشنهاد شده است و همچنین بر وصول مطالبات شهرداری از دولت که عدد قابل توجهی است تاکید کردیم. همکاران ما در بخش مالی شهرداری اعلام کردند با دولت در حال تعامل هستند و همکاری می‌کنند تا این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: بحث مربوط به عوارض نوسازی، کسب و پیشه، پسماند و عوارض خودرو مساله دیگر است که در کمیسیون بحث و بررسی و تاکید شد که تعداد زیادی از شهروندان به این دلیل که الزامی برای پرداخت آن وجود ندارد، آن را پرداخت نمی‌کنند و مشوق‌هایی پیش بینی شود که براساس آن بتوانیم این بخش از عوارض را تامین کنیم که شهرداری بررسی کند و مسائل جدیدی را برای تامین منابع به کمیسیون معرفی کند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۱۱۴۶
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha