۱۶۹۰۶۳۰۴۳
به گزارش تهران پرس؛ شهرام شریفی با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت تاسیسات اقامتی و گردشگری این شهرستان با آغاز شیوع بیماری کرونا تاکنون اظهار داشت: متاسفانه کرونا باعث شد که بخش گردشگری مثل خیلی از بخش‌های دیگر کشور با بحران مواجه شود که البته مشکلات آن از سایر حوزه های دیگر بیشتر است چراکه اشتغال نیز در این بخش دچار تزلزل شد.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی های صورت گرفته و در نظر گرفتن تاسیسات گردشگری به عنوان مشاغل درجه یک، اکنون شرایط کاری فعالان این حوزه نسبت به گذشته بهبود یافته است، بیان داشت: تاسیسات اقامتی در حوزه گردشگری دماوند، بهره زیادی از این موضوع برده و نسبت به دیگر شهرستان‌ها از آسیب کمتری برخوردار بودند.

این مسئول با اشاره به اینکه علاوه بر بخش درآمد، برخی از تاسیسات گردشگری مجبور به تعدیل نیرو شدند، گفت: تعدیل نیرو فارغ از بحث درآمدزایی تبعات دیگری نیز دارد که امیدواریم با تمهیدات دولت، حفظ و توسعه اینگونه مشاغل مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در ایام مختلف میزبان مسافران بوده و بخشی از ضررها را جبران کنیم.

شریفی با اشاره به بهره‌برداری از ۲هتل در ایام شیوع کرونا، افزود: تاسیسات گردشگری این آمادگی را دارند که به محض از بین رفتن ویروس کرونا بتوانند با فعالیت و توان چندبرابر نسبت به ارائه خدمات در حوزه گردشگری بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی موزه در دماوند، خاطرنشان کرد: این مهم چندین سال است در دستور کار قرار دارد و خوشبختانه مجوز لازم از ۲سال پیش اخذ شده و تنها مشکلی که وجود دارد، اختصاص مکانی برای موزه است.

شریفی ادامه داد: هر دستگاه متولی که بتواند محلی مناسب به منظور راه اندازی موزه در اختیار قرار دهد، هم موزه به نام آن دستگاه متولی شده و هم درآمدهای حاصله از فعالیت موزه نیز متعلق به همان دستگاه خواهد بود؛ در صورتی که محل مناسب با در نظر گرفتن تمام جوانب برای این موضوع وجود داشته باشد در کمتر از ۶ ماه میتوانیم شاهد افتتاح موزه باشیم.

نقشه طبیعت‌گردی شهرستان دماوند منتشر می‌شود

رییس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دماوند اضافه کرد: این نقشه با کمک جمعی از دوستداران محیط زیست و تاسیسات گردشگری دماوند به صورت مجازی و کاغذی تا پایان سال جاری منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر کار جانمایی آثار طبیعی توسط پنج نفر از دوستدارن محیط زیست آغاز شده است، افزود: جانمایی جاذبه‌های طبیعی و مسیر دسترسی به آن با دقت بالا و بهره‌گیری از تصاویرهوایی در حال انجام است.

شریفی گفت: نقشه طبیعت‌گردی دماوند با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی شامل رودخانه، غار، چشمه، دریاچه و مسیرهای سبز گردشگری منتشر می‌شود.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد. این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری، تفریحی و تاریخی همچون دریاچه تار، غار رودافشان، برج یادمان شبلی، مسجد جامع دماوند، چشمه اعلاء، منطقه گردشگری تیزاب و دیگر مناطق است که به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی همواره مورد استقبال گردشگران و طبیعت دوستان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۱۱۰
۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha