به گزارش تهران پرس، نشست اعلام برنامه های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس صبح امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور‌ماه با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و اصحاب رسانه در سالن قصرشیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
۱۴۰۰۰۶۲۴۰۰۰۳۳۶_Test_PhotoN


به گزارش تهران پرس، نشست اعلام برنامه های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس صبح امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور‌ماه با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و اصحاب رسانه در سالن قصرشیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.


 

سردار کارگر با گرامیداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بیان داشت: ۳ هزار و ۲۰۰ برنامه از سوی ستادها در سراسر کشور به مناسبت دفاع مقدس اجرا می‌شود که از سوی ۴۷۷ ستاد برگزار می‌شود، در این میان سهم ستادهای نیروهای مسلح ۱۸ ستاد، وزارت خانه‌ها و سازمان‌های کشوری ۲۸ ستاد، ستادهای استانی ۳۱ ستاد و ستادهای شهرستانی هم در ۴۰۰ ستاد برنامه‌های دفاع مقدس را برگزار می‌کنند.


 

وی افزود: در هفته دفاع مقدس شاهد برگزاری ۷۰ برنامه رونمایی کتاب شامل ۴۵۱ عنوان کتاب، برگزاری بیش از ۲۰۰ همایش، نثار گل و عطرافشانی بیش از ۱۹ هزار گلزار شهدا و برگزاری ۸۹۷ مراسم تکریم و تجلیل از خانواده شهدا ایثارگران و فعالین حوزه دفاع مقدس خواهیم بود.


 

سردار کارگر با اشاره به اجرای ۵۱ جشنواره با موضوعات مختلف، از برگزاری بیش از ۱۴۵ یادواره شهدا خبر داد و ابراز داشت:  ۱۰۱ مراسم شب شعر و خاطره، ۲۷ اجرای تئاتر خیابانی، ۳۲۱ مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی، ۴۴۲ مورد برنامه‌سازی و تولید محتوا در فضای مجازی هم در این هفته برپا خواهد شد.


 

وی با بیان اینکه مراسم تجلیل و تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت با سخنرانی آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در روز ۳۰ شهریور در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تهران و ارتباط تصویری با ۳۱ استان کشور انجام می‌شود.


 

کارگر ادامه داد: در این مراسم همچنین شاهد افتتاح نمایشگاه ملی «در لباس سربازی» با محوریت نقش رهبر انقلاب در دفاع مقدس خواهیم بود.


 

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به فعالیت‌های هنری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: رونمایی از اثر فاخر و ملی کتاب «پسر تفتان»، ضبط مراحل نهایی پوئم سمفونی اروند، مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی فانوس، مرحله استانی چهارمین جشنواری ملی ترنم فتح، مرحله استانی دومین جشنواره ملی تئاتر سنگر و تولید مستند فرزندان روح‌الله نقاشی چهره شهید به همراه زندگی‌نامه در این هفته پیگیری می‌شود.


 

وی با اعلام اینکه برگزاری پانزدهمین نشست تخصصی خاطره نگاری دفاع مقدس به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: نشست تخصصی نقد کتاب «از خاک تا افلاک»اشعار برگزیده بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس، نشست تخصصی نقد کتاب یوسف، مراسم شب شعر شاعران رزمنده روحانی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، رونمایی از کتاب شهدای روحانی ترور و  نشست تخصصی شاعران و مداحان روحانی با موضوع دفاع مقدس از دیگر فعالیت‌های این هفته جهاد و ایثار است.


 

سردار کارگر با اشاره به برپایی نمایشگاه اسنادی مجازی از تصاویر عملیات کمان ۹۹ تصریح کرد: مجموعه مستندهای «روایت معیار» دفاع مقدس با مشارکت سازمان صداوسیما و مجموعه مستند انیمیشن عملیات‌های دفاع مقدس با مشارکت صداوسیما در حال تولید است.


 

وی افزود: از خانواده شهدای سلامت در این هفته تجلیل خواهد شد. با این وجود طرح سلاله‌ها برای دانش آموزان مدارس با محوریت آشنایی دانش آموزان با سیره شهدا انجام می‌شود. تجلیل از همسران فرماندهان دوران دفاع مقدس، تجلیل از عوامل طرح بانوان طلایه داران شفا، تجلیل از پیشکسوتان اداره بهداشت ارتش و کادر درمان مبارزه با کرونا هم دیگر برنامه هفته جاری خواهد بود.


 

 

انتهای پیام/الف

کد خبر: ۱۱۰۶۰
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha