۱۳۹۷۱۱۲۴۱۱۱۴۳۴۶۴۳۱۶۶۳۹۲۸۴
به گزارش تهران پرس، ناصر امانی عضو شورای شهر تهران بیان کرد: با وجود تمام تلاش هایی که در این سال ها شده است، متوسط درآمد پایدار با کسر مالیات بر ارزش افزوده از ۱۵ درصد فراتر نرفته است که این رقم با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به ۲۴ درصد می رسد.

 



وی یادآورشد: این وضعیت در حالی است که در تمام دوره ها وعده افزایش درآمد پایدار شهری داده شده اما محقق نشده است از همین رو باید به فکر شناسایی منابع درآمدی جدید بود.



 



عوارض دریافتی از شهروندان متناسب با منطقه سکونت آنها نیست

امانی اظهارداشت: روش های افزایش درآمد مختلفی را می توان با بررسی کارشناسانه، پیش بینی کرد که یکی از نمونه های آن تجدید نظر در قیمت منطقه ای مسکن و عوارض سالانه دریافتی از شهروندان است.



 



این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: هم اکنون عوارض دریافتی از شهروندان با منطقه سکونتی آنان تناسبی ندارد، اگرچه در این روند تجدید نظر باید متوجه بود که قصد فشار وارد کردن به مناطق جنوبی و کمتر برخوردار شهر را نداریم.



 



بخشی از مالیات خانه های خالی در صورت اجرایی شدن، به شهرداری داده شود

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از روش های جدید برای افزایش منابع درآمدی پایدار، بحث دریافت مالیات از خانه های خالی است که قانون آن را مجلس ابلاغ کرده و متاسفانه اجرایی نشده است که در صورت اجرای آن،  بخشی از این مالیات بناست در اختیار شهرداری قرار گیرد و می توان این قانون را در روند همکاری با دولت اجرایی کرد تا بخشی از درآمد پایدار شهرداری تامین شود.



 



امانی ادامه داد: میزان سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده نیز از سه به پنج درصد افزایش یافت که این موضوع نیز در افزایش درآمد پایدار شهرداری موثر است.



 

 



تحقق شهر هوشمند به کاهش هزینه های شهرداری می انجامد

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: از سوی دیگر باید به سمت توسعه خدمات الکترونیک، تجارت الکترونیک و تحقق شهر هوشمند حرکت کنیم، چون در کاهش هزینه های شهرداری، تسهیل خدمات رسانی به مردم و افزایش درآمدهای ناشی از اجرای برنامه نقش موثری دارد.



 



وی تاکید کرد: هم اکنون متاسفانه با وجود تصویب برنامه پنج ساله توسعه شهر تهران، هر کدام از معاونت ها کار خود را انجام می دهند و مشخص نیست مدیریت شهری پایتخت تا چه میزان در مسیر تحقق اهداف این سند توسعه حرکت کرده است، از همین رو باید به اصلاح و بازبینی این سند پرداخت.



 



سومین سند توسعه تهران که دوره ۴ ساله از ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ را در بر می گیرد، با شعار تحقق "تهران، شهری برای همه" در سال ۱۴۰۲، در شورای شهر دوره پنجم به تصویب رسید.



 



گفتنی است تدوین سند توسعه سوم تهران با تاخیر همراه بود و به همین علت به سند توسعه استان در زمان موعد برای سال ۹۸ نرسید.



 



تصویب مفاد این سند، که دارای ۹۵ ماده در قالب ۵ فصل است، در شورای شهر پنجم تا اواخر بهار سال ۱۳۹۸ به طول انجامید.



 

 

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۱۰۴۴
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha