شورا
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، دوفوریت لایحه «مجوز انجام هزینه به شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع)» در جلسه علنی شورای شهر بررسی شد.

در ابتدا حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در توضیح این لایحه گفت: ما زمان اندکی داریم تا برگزاری مراسم اربعین و علت درخواست مجوز شورا هزینه کرد این مبلغ در خارج از تهران است که نیاز به مجوز شورا دارد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر نیز درباره این لایحه گفت: این برنامه حدود ۷ الی ۸ است که اجرا می‌شد و شهرداری تهران طی این طرح در کربلا و کاظمین فعالیت می‌کند و موجب تحکیم روابط مردم ایران و عراق می‌شود اما متأسفانه به دلیل کرونا در سال گذشته موفق به انجام آن نشدیم اما امسال به صورت محدود این طرح اجرا می‌شود.

در ادامه ناصر امانی در پرسشی گفت: در سال‌های گذشته که شاهد سفرهای زمینی و سفر شمار زیادی از هموطنان بودیم، شهرداری برای این لایحه ۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر می‌گرفت اما جای سوال است که امسال نیز با وجود محدود شدن تعداد زائران ایرانی و نبود سفر زمینی باز هم پیشنهاد ۶ میلیارد تومان آمده است و درخواست دارم تا توضیح داده شود که دلیل این رقم چیست.

در ادامه مهدی اقراریان گفت: محل هزینه کرد دقیق این ۶ میلیارد در لایحه مشخص نیست و عبارات کلی است لذا درخواست توضیح و شفافیت را در این زمینه دارم. به علاوه قرار است سفر زائران ایرانی به عراق هوایی باشد و احتمال امکان برگشت زمینی زائران وجود دارد لذا نظر بنده این است که در صورت برگشت زمینی زائرین، بهتر است شهرداری نسبت به ایجاد تمهیدات در نواحی مرزی اقدام کند.

سپس مهدی بابایی در توضیح این طرح گفت: ۴ سال پیش این عدد ۱۰ میلیارد تومان بوده و حال پس از ۴ سال این عدد حداکثر ۶ میلیارد تومان پیشنهاد شده است. بخشی از این رقم مربوط به تجهیزات، بخشی مربوط به پلاستیک و اقلامی که به زائرین داده می‌شود و بخشی از آن نیز مربوط به رسیدگی به نیروهای خدماتی شهرداری تهران در عراق است.

سپس مهدی عباسی گفت: مسئله اربعین جهانی است و کانون توجه همگان است و بخشی از زائرین نیز هموطنان ما هستند لذا هیچیک از نهادهایی که در این مراسم مشارکت می‌کنند، نباید کم کاری کنند لذا پیشنهاد عددی شهرداری ضروری است.

در ادامه علیرضا نادعلی گفت: به موضوع اربعین در شهرداری تهران در زمان آقای قالیباف به خوبی پرداخته شد اما متأسفانه در دوره گذشته این موضوع از ریل خود خارج شد و با توجه به اهمیت این موضوع حداقل‌ها باید انجام شود.

در ادامه چمران گفت: با توجه به لزوم نظارت بر نحوه هزینه کرد شهرداری تهران در عراق به مناسبت اربعین، تعدادی از اعضا می‌توانند به عنوان ناظر در این سفر حضور داشته باشند.

در نهایت متن و دو فوریت این لایحه با اکثریت آرا به تصویب رسید.
کد خبر: ۱۱۰۰۹
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha