IMG_20210913_213157_379
سید علی یزدیخواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس در خصوص برگزاری کنکور گفت: دو مرتبه تا کنون مجلس بریا موضوع کنکور قانون گذاری کرده است که باید دولت به آن جامه عمل بپوشاند و سهم سوابق پذیرش در دانشگاه ها را به بالای ۸۰ درصد برساند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمی توان صد در صد کنکور را حذف کرد، ادامه داد: در ایران چند دانشگاه برتر وجود دارد که داوطلبان متقاضی آن دانشگاه ها هستند از همین رو باید کنکور برگزار شود. ۸۰ درصد داوطلبین می توانند با توجه به سوابق تحصیلیدر دانشگاه ها جذب شوند.

وی در رابطه با اینکه در کنکورهایی مانند کنکور هنر تنها یکی دو موسسه هستند که نفرات برتر هرسال از ان موسسات می باشند، آیا این موسسات به سوالات کنکور دسترسی دارند، افزود: اطمینان نداریم که دسترسی داشته باشند. آنها کار تخصصی می کنند. بعضی از مدارس در تهران و استان های دیگر در حوزه کنکور و نحوه پاسخ گویی به سوالات آن، کار تخصصی می کنند و مهارت بچه ها را در دانش و پاسخگویی افزایش می دهند.

یزدیخواه در خصوص اینکه آموزش پرورش سالانه چند میلیارد از موسسات کمک آموزشی پول دریافت میکند، اشاره کرد: پولی دریافت نمیکند. خانواده ها هزینه ای به آن ها می دهند. من سالها  به عنوان مدیر آموزش پرورش بودن در شهر تهران، ریالی دریافت نمی کردیم و اینها بابت کلاس و دوره ای که برگزار می کنند  از خانواده‌ها پول دریافت میکنند.

سارا پیرانه/انتهای پیام
کد خبر: ۱۰۹۸۴
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha