۳۱۳۳۳۸۶
به گزارش تهران پرس، حمیدرضا عزیزیان در جلسه مشترک کارگروه تحولات فرهنگی تربیتی زندان های استان تهران در کارگروهی که جهت ابلاغ برنامه های جدید در حوزه امور فرهنگی برگزار شده بود، اظهار داشت: با نصب العین قرار دادن سند تحول قضایی سیاست ها و اولویت های دوازده گانه ریاست محترم سازمان زندان ها، برنامه جدید پس از بررسی های میدانی، بازدیدهای چندین ساعته از زندان های تهران و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در سطح کشور همراه با بودجه بندی و پیش بینی اعتبارات تدوین و در این استان به عنوان پایلوت اجرا می شود.

علیرضا عزیزیان ادامه داد: ایجاد مرکز صدا و سیما با فرستنده های مجهز در ندامتگاه تهران بزرگ، اتفاق خوبی بوده، به زودی در ندامتگاه قزلحصار نیز راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح نمود: تمام ادارات و واحدهای زندان ها به ویژه مددکاری و قضایی در امور فرهنگی دخیل هستند، زندانی که طی ایام حبس حافظ قرآن شده یا کار شاخصی انجام داده، حتما باید از ارفاقات و تاسیسات حقوقی استفاده کند و نمی توان گفت امور دیگر زندان از فرهنگی جدا هستند.

عزیزیان همچنین گفت: در این برنامه بر امور نظارتی و ارزیابی عملکرد نیز تاکید شده تا طبق برنامه تدوین شده، با هرگونه ترک فعل در حوزه های خدمت رسانی مواجه نشویم.

او افزود: در این برنامه دسترسی به خدمات فرهنگی سرعت بیشتری خواهد یافت و اتفاقات خوبی در تمام بخش ها و برنامه ریزی اوقات فراغت زندانیان خواهد افتاد.

مدیر کل فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها با اعلام زمانبندی ۴۵ روزه، اظهار امیدواری کرد پس از این مدت، تغییر چشمگیر و محسوس در استان تهران رخ داده و نتایج آن جهت اجرا در کل کشور ابلاغ گردد.

لزوم توسعه منابع انسانی، اعتبارات و فضاها و کاهش جمعیت کیفری

مدیر کل زندان های استان تهران نیز در این مراسم با اشاره به گستردگی این استان، لزوم توسعه منابع انسانی، اعتبارات و فضاها و کاهش جمعیت کیفری اظهار داشت: اولین مقوله در فرایند اصلاح و تربیت، امور فرهنگی است ‌هر چه برنامه های آن غنی تر باشد، این فرایند موفق تر خواهد بود.

علی رستمی بیان کرد: تدوین و اجرای برنامه های تربیتی بستگی به مولفه های زیادی مانند سن، جنس، شخصیت، شرایط خانوادگی و حتی نوع جرم دارد و از یک زندان به زندان دیگر یا از این شهر به شهر دیگر یا استان دیگر متفاوت است.

وی افزود: لازمه اجرای هر طرح بعد از برنامه ریزی، توجه به امکانات و نیروی انسانی است تا به بهترین نحو عملیاتی، اجرا، نظارت و کنترل شود و موثر واقع گردد.

مدیر کل زندان های استان تهران با تاکید بر اجرای دقیق سند تحول قضایی و اولویت های دوازده گانه سازمان زندان ها گفت: امید است با ضمن توسعه زیرساخت ها، به صورت مرحله به مرحله برنامه های فرهنگی و تربیتی اجرا شوند تا در کمترین زمان ممکن، به اهداف متعالی اصلاحی و تربیتی برسیم.

رستمی گفت: بحمدالله اشتغال و حرفه اموزی مددجویان استان تا امروز به ۷۲ درصد رسیده و بر اساس برنامه سازمان به زودی ۸۰ درصد خواهد شد.

وی در پایان گفت: امور فرهنگی تربیتی و اشتغال و حرفه آموزی باید با یکدیگر هم افزایشی داشته باشد و در حال حاضر علیرغم جمعیت کیفری، ندامتگاه قزلحصار از لحاظ توسعه کارگاه های اشتغال در وضعیت خوبی به سر می برد ولی در طرح پایلوت به این مرکز توجه بیشتری خواهد شد.

کارشناسان فرهنگی سازمان و اداره کل زندان های استان تهران نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی به بیان نقطه نظرات خویش پرداختند و مقرر شد از روز جاری، برنامه جدید در زندان های استان شروع شود. همچنین کارشناسان حاضر در کارگروه موظف شدند ضمن حضور میدانی در زندان های استان تهران نسبت به اجرای برنامه و احصاء و رفع موانع به طور همزمان اقدام نموده، بعد از ۴۵ روز نتایج آن اعلام گردد.
کد خبر: ۱۱۰۳۰
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha