۳۷۳۵۴۶۹
 

حجت‌ الاسلام نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس  درباره آخرین وضعیت ایجاد و راه اندازی سامانه های نظارتی به منظور کنترل و ارزیابی اموال، دارایی ها و کالاهای موجود در کشور گفت: تا زمانی که سامانه‌های مختلف نظارتی راه اندازی نشوند و تحت نظارت واحد قرار نگیرند و اجزای این سامانه‌ها به هم لینک نشوند، با مشکل مواجه خواهیم بود.

 

پژمانفر تاکید کرد: ما در مجلس با جدیت درحال پیگیری هستیم تا سامانه‌های نظارتی که تا کنون ایجاد شده اند، به همدیگر متصل و لینک شوند و دستگاه اصلی نظارت کلی نیز در این خصوص وجود دارد.

 

وی مطرح کرد: در بخشی از سازمان ها، سامانه هایی به منظور نظارت راه اندازی شده است اما این سامانه ها در ارتباط با هم و یا در مسئله ارائه اطلاعات سامانه‌های خود به دیگران، خلل جدی وجود دارد که مشکلاتی را برای مدیریت کشور ایجاد کرده است.

 

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: ما اگر بتوانیم با سرعت این ارتباطات را برقرار کنیم و نظام جامع اطلاعات در کشور راه اندازی شود و سامانه‌ها اطلاعات خود را در اختیار آن قراردهند، طبیعتا می توانیم اغلب مسائل را کنترل کنیم.

 

پژمانفر در ادامه توضیح داد: به عنوان نمونه اگر اطلاعاتی که سازمان بنادر، سازمان انبارها و گمرگ وسازمان صنعت، معدن و تجارت دارد، مرتبط با همدیگر بودند می توانستیم جلوی بسیاری از این مشکلاتی را که در حوزه  واردات کالاهای مختلف از جمله قاچاق وجود دارد، بگیریم. یعنی ما می توانیم در واقع از زمانی که کالا وارد می شود و تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد، نظارت داشته باشیم و کنترل کنیم.

 

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان افزود: متاسفانه هر کدام از این بخش ها برای خود سامانه ای ایجاد کرده اند؛ یعنی سازمان بنادر، گمرک و باقی بخش‌ها به صورت مستقل برای خود سامانه مجزایی دارند که با این شرایط مشکلی حل نمی‌شود.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۱۰۰۶
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha