f4bfc329-106f-43ec-ae94-0b94800ab274_MonSep132021
به گزارش تهران پرس، بورس دیروز با افت بسیار سنگینی مواجه شد. به طوری که شاخص کل با افت بیش از ۴۰ هزار واحدی (معادل ۲.۶ درصد) کانال ۱.۵ میلیون واحدی را دوباره واگذار کرد. شاخص هم‌وزن هم امروز عقب‌گرد سنگین ۲.۹ درصدی را تجربه کرد.

 


ارزش معاملات خرد در بازار دیروز با افت شدیدی دیگر مواجه شد و به ۶۸۰۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فلزات، پالایشی‌ها و شیمیایی‌ها و در بین نمادها بیشترین ارزش معاملات را داشتند.


 


خروج پول حقیقی شدیدا افزایش یافت و به حدود ۱۴۵۰ میلیارد تومان رسید. در روزی که تقریبا هیچ صنعتی ورود پول حقیقی را تجربه نکرد، بیشترین خروج پول از صنایع پالایشی و فلزات بود.


 


در پایان بازار دیروز ۸۵ درصد نمادها در مدار منفی معاملات بودند که از این میان ۴۰ واحد درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند و ۷ درصد نمادها هم صف خریدهایی به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان را تجربه می‌کردند. البته حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این صف‌های خرید مربوط به دو نماد تازه‌وارد کیمیاتک و فجهان بود.


 


بررسی و تصویب طرح آزادسازی واردات خودرو به تعویق افتاد.


 


رئیس سازمان بورس: قیمت گذاری دستوری در بورس جایی ندارد.


 


عضو کمیسیون صنایع مجلس: فاطمی امین آمادگی خود برای همراهی و اجرای طرح عرضه خودرو در بورس کالا را اعلام کرده است.


 


رئیسی: اقدام وزارت صمت در کاهش قیمت سیمان بسیار امید بخش است. همه مسئولان باید تلاش کنند قیمت کالاها به هیچ عنوان گران نشود.


 


فاطمی امین در یک مصاحبه ۲ دقیقه‌ای در ابتدا از برنامه عرضه کامل زنجیره فولاد در بورس کالا، حذف رانت و امضاهای طلایی گفت و سپس در خصوص از بین بردن رابطه بازار فولاد و قیمت دلار صحبت کرد!


 


مدیرعامل بورس کالا: قیمت‌گذاری دستوری تجربه‌ای شکست خورده است.


 


این هفته با انجام سه عرضه اولیه رکورد تعداد عرضه اولیه‌ها در یک هفته شکسته می‌شود. امروز حآفرین به صندوق‌های قابل معامله و مشترک عرضه می‌شود. روز چهارشنبه هم ۱۵ درصد فسبزوار به کل سهامداران عرضه می‌شود. همچنین در این روز ۵ درصد توسن به صندوق‌ها و ۵ درصد دیگر از سهام این شرکت هم به سهامداران واگذار می‌شود.


 


کامودیتی‌ها در بازار جهانی شروعی نسبتا مثبت داشتند. به طوری که نفت برنت به ۷۳.۵ دلار، مس به ۹۶۸۰ دلار، روی به ۳۱۰۶ دلار و آلومینیوم به ۲۹۶۸ دلار رسید.


 


قیمت دلار با افت ۵۰۰ تومانی معاملات یکشنبه را در سطح ۲۷۰۵۰ تومان به پایان برد.


 


به دنبال شتاب گرفتن افت نرخ دلار از عصر دیروز، سکه در معاملات پشت‌خطی به زیر ۱۲ میلیون تومان نزول کرد.


 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۰۹۳۲
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha