دانش آموز جشن عاطفه ها
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ علیرضا عسگریان معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در سال جاری، گفت: با جشن عاطفه‌ها جشنی به نفع محرومان به ویژه دانش‌آموزان محروم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال که با بیماری کرونا مواجه هستیم و همچنین در سال ۹۹، مشکلاتی که برای دانش‌آموزان ما ایجاد شد بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بوده است و در زمینه تهیه لوازم آموزشی به ویژه تبلت، برخی از دانش‌آموزان مجبور به ترک تحصیل هم شدند، اظهار کرد: پویش بزرگی در سال ۹۹ ایجاد شد و آموزش و پرورش و نهادهایی مانند کمیته امداد و بسیج به این پویش ورود کردند و درصد بسیار زیادی از این تبلت‌ها تهیه شد.

معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد با بیان اینکه سال آموزشی امسال برای ما بسیار مهم است اگرچه همانند جشن‌های قبلی تهیه لباس‌های دانش‌آموزان شامل کفش و کیف به ویژه نوشت‌افزارها مانند دفتر مهم است، اما تبلت در اولویت قرار دارد، یادآور شد: امسال جشن عاطفه‌ها ۲۰ شهریور ماه شروع شد و تا ۱۱ مهر ادامه پیدا می‌کند و «زنگ عاطفه‌ها» نیز ۷ مهر به صدا در می‌آید و ۲۴ ،۲۵ و ۲۶ شهریور سه روز اصلی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی تعیین شده است.

وی با اشاره به نحوه جذب کمک های مردمی اظهار کرد: کمک‌ها می‌تواند به صورت نقدی باشد و مردم از طریق دو درگاه شامل شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۹۱۹ یا کد #۸۸۷۷* کمک خود را پرداخت و یا مستقیما از طریق سایت ekram.emdad.ir وجوهات خود را به ایتام و فرزندان تحت پوشش واریز کنند. همچنین خیران می‌توانند از طریق مراکز نیکوکاری و دفاتر امداد و بسیج کمک‌های خود را اهداء کنند.

عسگریان با اشاره به اینکه کمیته امداد در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش دارد، گفت: اگر وسایل آموزشی به ویژه تبلت برای دانش‌آموزان تهیه نشود، آنها نمی‌توانند ادامه تحصیل دهند و ممکن است یک یا دو سال ترک تحصیل کنند که حتی یک سال ترک تحصیل هم بسیار خطرناک است و دامنه آن می تواند کل زندگی دانش‌آموز را تحت تاثیر قرار دهد.

معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد در پاسخ به این سوال که آیا امسال پایگاه‌های فیزیکی برای دریافت کمکهای مردمی برپا می‌شود، گفت: امسال پایگاه‌های فیزیکی نداریم، البته به تناسب، برخی از استانها می‌توانند پایگاه‌های فیزیکی داشته باشند. همچنین اکنون ۸۰۰۰ مرکز نیکوکاری داریم که ۸۰ درصد آنها مساجد هستند و مردم می‌توانند برای پرداخت کمک به این مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام
کد خبر: ۱۰۸۹۴
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha