۱۴۰۰۰۶۲۱۱۴۳۵۱۹۸۰۲۲۳۵۷۶۹۵۴
گروه فرهنگ و حماسه تهران پرس، صبح امروز حال و هوای معنوی خاصی در شهرک ولیعصر(عج) تهران حاکم بود؛ حضور پر شور مردم با لباس های مشکی در مقابل موزه شهدای این شهرک و انتظارشان برای تشییع پیکر پاک شهید مدافع حرم مرتضی کریمی ستودنی بود؛ برخی از دوستان و همرزمان شهید سر از پا نمی شناختند و در انتظار آغاز مراسم بودند. پیر و جوان همه آمده بودند تا شاهد تشییع پیکر قهرمان خان طومان باشند. برخی تصاویر شهید کریمی را به دست گرفته بودند؛ تصاویری که در آن نگارش شده بود:« خوش آمدی فرمانده»...


همه لحظه شماری می کردند که در سالروز شهادت حضرت رقیه (س) شاهد تشییع پیکر شهید کریمی باشند؛ او رفت تا امنیت و اقتدار ایران اسلامی حفظ شود، رفت تا اسلام زنده بماند و گروهک های تفکیری نتوانند توطئه های استکبار جهانی در راستای تحریف اسلام را کلید بزنند. رفت تا امروز من و تو باشیم و بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم؛ همانطور که پدر شهید کریمی در میان جمعیت بود و وقتی به سویش رفتیم، همین جمله را به ما گفت: «شما خبرنگاران باید پیام شهدا را منتقل کنید؛ نگذارید که پیام شهدا و سیره این عزیزان دستخوش فراموشی شود.»

وی ادامه می دهد:« پسرم به سوریه رفت تا مانع از اجرای توطئه های شوم استکبار جهانی برای نابودی اسلام شود و یقینا اگر مدافعان حرم نبودند، داعش می توانست عراق و سوریه را در تصاحب خود بگیرد و مشخص نبود که چه بر سر حرم های مطهر امامان شیعه می افتاد و شهدایی همچون فرزندم رفتند تا مدافع حرم باشند و نگذارند که اسلام دچار تحریف شود و اکنون نسل های امروزی باید بدانند که برای حفظ این امنیت، خون پاک شهدای زیادی در کشورمان ریخته شده است و پاسداشت خون شهدا باشند.»


مراسم تشییع شهدا از مقابل موزه شهدا آغاز شد. سیل جمعیت با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی، شهید را بدرقه کردند. امروز لاله گمشده خان طومان به تهران برگشته بود و مردم سر از پا نمی شناختند برای بدرقه این شهید عزیز.

همانطور که پیکر شهدا را بدرقه می کردند؛ مداحان اهل بیت علیه السلام به روضه خوانی و مداحی می پرداختند و مردم با عزادارای و سینه زنی، گلباران و اشک ریزان، این شهید مدافع حرم را بدرقه کردند.

در میان جمعیت، «حنانه» و «ملیکا» فرزندان شهید کریمی داغ دل حاضرین را تازه کردند. دختران شهید کریمی در کنار پیکر پدرشان بودند و لحظه ای از او جدا نمی شدند؛ گویا فراغ چند ساله برایشان آنقدر سخت گذشته بود و وقتی اکنون پیکر پدرشان را می دیدند، نمی توانستند از او دل بکنند.


هر چند که شب گذشته هم مراسم شبی با شهدا به منظور وداع با پیکر مطهر این شهید در مدرسه حافظ جنب حوزه ۲۵۷ در خیابان سید الشهدای غربی در منطقه ۱۸ تهران برگزار شد اما حاضرین با در دست داشتن گل، به پیکر شهید نزدیک می شدند و آن را گلباران می کردند. بعد از برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید مرتضی کریمی در شهرک ولیعصر(عج) تهران، پیکر این شهید را به بهشت زهرا(س) تهران و در قطعه ۵۰ منتقل کردند. ابتدا نماز بر پیکرش خوانده شد و سپس با حضور مشتاقان و عاشقان شهید کریمی، پیکر این شهید و قهرمان میهن در کنار سایر همرزمانش به خاک سپرده شود.

بازگشت فرمانده به تهران

شهید پاسدار مدافع حرم مرتضی کریمی در سال ۱۳۹۴ در منطقه خان طومان به دست تکفیری‌ها به شهادت رسید و در تفحص و کاوش، از طریق آزمایش DNA شناسایی و به کشور منتقل شد و پیکر مطهر شهید مرتضی کریمی روز پنج شنبه در زادگاهش شهر شال استان قزوین استقبال و تشییع شده و سپس پیکر این شهید مدافع حرم جمعه ۱۹ شهریور در مشهد مقدس تشییع شده است.


شهید مرتضی کریمی، متولد ۲۵ دی‌ماه سال ۱۳۶۰ در شهر شال از توابع استان قزوین است که بیست‌و‌یکم دی‌ماه سال ۱۳۹۴ در منطقه خان‌طومان سوریه آسمانی شد.

این شهید بزرگوار از قاریان قرآن‌کریم و مداح اهل بیت(ع) بود و از ایشان دو دختر به نام‌های «حنانه» و «ملیکا» یادگار به جای مانده است.

شهید کریمی مدافع حرم حضرت زینب(س) در گردان الزهرا(س) لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) خدمت می‌کرد و در سوریه هم به عنوان فرمانده گروهان، مشغول دفاع از حرم حضرت زینب(س) بود. وی همچنین فرماندهی یک ناحیه مقاومت بسیج در شهرک ولیعصر(عج) تهران را هم بر‌عهده داشت.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۹۱۱
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha