پلیس
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس ، سرهنگ احسان مومنی در خصوص جدول نمرات منفی و قراگاه سرعت در شهر تهران توضیح داد.

وی افزود: تجاوز بیش از ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر بیش از حد مجاز برای رانندگان شخصی ۵ نمره منفی و برای رانندگان حمل و نقل عمومی نیز ۵ امتیاز منفی در پی خواهد داشت و مبلغ ۲۰۰ هزار تومان نیز اعمال قانون انجام می شود.

رئیس اداه تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: برای تخلف سرعت تا ۳۰ کیلومتر بیش از حد مجاز ۶۰ هزار تومان جریمه صادر می شود. تجاوز از سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر از حد مجاز مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه و برای رانندگان شخصی ۱۰ نمره منفی و برای رانندگان عمومی ۱۵ نمره منفی دارد.

سرهنگ مومنی گفت: پلیس راهور تهران بزرگ از طرق مختلف و برابر قانون با کسانی که با سرعت غیر مجاز در سطح معابر تردد می کنند و باعث رعب و وحشت در بین شهروندان می شوند و نظم و ترافیک را برهم میزنند و باعث وقوع حوادث رانندگی میشوند پلیس تخلف انها را می بیند و این دسته از افراد مطمئن باشند که پلیس راهور تهران بزرگ با قاطعیت با تخلف آنان برخورد قانونی خواهد داشت .

این مقام پلیسی افزود: همکاران بنده در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ بصورت ۲۴ ساعته از طریق نظارت و دوربین هایی که داریم تخلفات رصد و در صورت مشاهده تخلف سرعت همان افسر در پشت دوربین اعمال قانون کرده و یا به نزدیکترین گشتی ابلاغ و تیم مذکور وسیله نقلیه را متوقف و اعمال قانون صورت می پذیرد.

سرهنگ مومنی اشاره کرد : همچنین با استفاده از دوربین های ثابت کنترل سرعتی که در سطح معابر داریم وسایل نفلیه ای که با سرعت غیر مجاز تردد می کنند توسط این دکربین ها جریمه می شوند.

این مقام انتظامی بیان داشت : دوربین های کنترل سیار نیز وجود دارند که توسط تیم های گشتی ما مستقر شده و سرعت وسایط نقلیه را کنترل می‌کنیم و از طریق پلیس نامحسوس وسایل نقلیه ای که با سرعت غیر مجاز تردد می کنند ضمن اعمال قانون وسیله نقلیه آنها به پارکینگ منتقل می شود.

رئیس اداه تصادفات پلیس راهور تهران اظهار کرد: از اقدامات دیگر پلیس راهور تهران بزرگ تشکیل قرارگاه کنترل سرعت می باشد که کسانی که تخلف سرعت بالای ۵۰ کیلومتر از حد مجاز داشته باشند کمتر از ۲۴ ساعت به پلیس راهور تهران بزرگ احضار می شوند.

مومنی خاطرنشان کرد : از این افراد پس از طی یک دوره آموزشی ، تعهدی مبنی بر عدم تکرار اخذ می گردد که در صورت تکرار به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. بر اساس بررسی های بعمل آمده از آمار تصادفات شهر تهران ، ۲۶ درصد از علل وقوع تصادفات در معابر بزرگراهی سرعت های های غیر مجاز وسایل نقلیه هستند.

وی به رانندگان توصیه کرد که در هنگام رانندگی در سطح معابر با سرعت مطمئنه و سرعت مجاز تردد کنند تا در صورت مشاهده خطر بتوانند بموقع وسیله نقلیه خود را کنترل کرده و از وقوع حادثه جلوگیری کنند و به قول معروف دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

وی از همه شهروندان و رانندگان خواست با رعایت قوانین و مقررات رانندگی ورانندگی با سرعت مجاز ترددهایی بدون حادثه ای را برای خود و خانواده هایشان و سایر شخروندان به ارمغان بیاورند.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۹۰۱
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha