شورا
سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس با اشاره به مصوبه برج باغ گفت: تاکنون در این خصوص مصوبه نداشتیم اما بیش از این که این مصوبه برج باغ باشد، آپارتمان باغ است! ما باید به گونه‌ای قوانین را در شورای شهر تهران تصویب کنیم که درخت به عنوان یک تهدید برای شهروندان تهران و مالکان زمین شهر تهران محسوب نشود، بلکه داشتن درخت به عنوان یک فرصت و امتیاز برای آنان تفسیر شود.

 

قوانین نباید درخت را به یک تهدید برای مالکین زمین شهر تهران تبدیل کند

 

این عضو شورای شهر تهران افزود: با توجه به اینکه برخی از نقاط شهر جایی برای فضای سبز ندارد، برای تامین فضای سبز باید از منازل شهروندان استفاده شود و مردم باید با علاقه نسبت به کاشت درخت اقدام کنند تا شهر خود را سرسبز کنیم. باید قوانین به نحوی باشد که مردم درخت ها را خشک نکنند؛ بلکه به عنوان یک موضوع جذاب و امتیاز آور به دنبال کاشت درخت باشند.

 

آیا با آب شرب فضای سبز تهران آبیاری می شود؟

 

تشکری هاشمی در پاسخ به اینکه شنیده شده آبیاری فضای سبز تهران با آب شرب انجام می‌شود، اظهار کرد: شهرداری تهران در گذشته برای آبیاری فضای سبز از آب خام استفاده می کرده، اما در خصوص چهار سال گذشته اطلاعات دقیقی ندارم، اما در گذشته شهرداری تهران از آبهای روان و آب های سطحی شهر تهران (آبهای خام) برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه در فضای سبز تهران نباید از گونه گیاه هایی استفاده کرد که مصرف آب بالایی دارند، گفت: به طور مثال چمن از جمله گونه گیاه های پرمصرف در آب است؛ از همین رو باید کارشناسان، صاحب نظران و متخصصین باید گونه های گیاهی متناسب با شهر تهران را تعریف کنند که فضای سبز خوبی در تهران داشته باشیم و برای آبیاری فضای سبز از حداقل آب استفاده شود و امکان توسعه آن در شهر وجود داشته باشد.

 

این عضو شورای شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد: فضای سبز تهران باید در تصفیه هوا تاثیر بسزایی داشته باشد به طور مثال گیاهان برگ سوزنی در تصفیه هوا تاثیر چندانی ندارند از همین رو باید به سمت گیاهان برگ پهن برویم. در نظر داریم با مشورت صاحبان تخصص به خصوص پژوهشکده ها و دانشگاه ها روش های سنتی فضای سبز که آب زیادی مصرف می کنند و ... اصلاح کنیم.

 

عقب ماندگی غیرقابل توجیه توسعه حمل و نقل عمومی طی چهار سال اخیر

 

تشکر هاشمی در خصوص نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران نیز اظهار کرد: یک عقب‌ماندگی غیر قابل توجیهی طی چهار سال اخیر اتفاق افتاده است اگر طی این چهار سال همانند گذشته به تدریج ناوگان جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه می شد و بازسازی اساسی نه بازسازی ظاهری صورت می‌گرفت، ما امروز شاهد این وضعیت نبودیم.

 

گام نخست: تعمیر ناوگان حمل و نقل عمومی

 

این عضو شورای شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد: کمتر از ۲۰ درصد ناوگان مورد نیاز تهران در بخش اتوبوسرانی را به صورت عملیاتی در اختیار داریم، شورای شهر تهران از شهردار محترم درخواست دارد در اولویت اول کار بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را آغاز کند بسیاری از اتوبوس های شهر تهران به علت کمبود قطعه بلا استفاده مانده اند؛ اکنون نیمی از اتوبوس‌های دوکابین تندروی به علت نبود قطعه یدک دچار مشکل شدند و حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین تندرو کاملا خوابیده است و حدود ۳۰۰ دستگاه دیگر آن نیاز به تعمیر فوری دارد.

 

گام دوم: انعقاد قراردادهای بلند مدت برای خرید ناوگان مترویی و خرید اتوبوس  

 

وی با تاکید بر اینکه تعمیرات و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش اتوبوسرانی در اولویت قرار دارد گفت: در گام دوم باید با استفاده از بودجه های دولتی و بودجه های شهرداری تهران توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گیرد و با کمک سازندگان داخلی تعداد اتوبوس ها را افزایش دهیم و این ۲۰ درصد را به عدد قابل قبولی برسانیم.

 

نگران از بازگشایی مدارس و مشاغلیم!

 

این عضو شورای شهر تهران با ابراز نگرانی نسبت به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در اول مهرماه وی بیان کرد: اگر واکسیناسیون به صورت خوبی انجام شود و دانشگاه‌ها و مدارس باز شوند، مشاغل شروع به کار کنند و کارمندان به صورت حضوری ادامه کار خود بپردازند ما با بحران ناوگان حمل و نقل عمومی مواجه خواهیم بود و یک کار فوری در حوزه بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش اتوبوس رانی از شهرداری می‌خواهیم.

 

۶۰درصد ناوگان مترویی تهران نیازمند اورهال اند!

 

وی با بیان اینکه باید نیاز اصلی ناوگان حمل و نقل عمومی احصا شود، گفت: بر اساس آن به صورت تدریجی و  ماهانه به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهیم کرد. نوسازی و تعمیرات این حوزه طی چهار سال اخیر بسیار ضعیف بوده و نزدیک به ۶۰ درصد ناوگان ما در این بخش نیاز به اورهال دارند. ناوگان مترو برای اینکه ایمنی لازم را داشته باشد میباست در مقاطع مختلف تعمیر شوند.

 

وی افزود: در حوزه مترو نیز اولین گام ما تأمین قطعات یدکی و انجام اورهال به خصوص تا پیش از شروع مهر ماه است و به موازات آن نیز با استفاده و همکاری از سازندگان داخلی و منابع ارزی که باید از دولت کمک بگیریم ان شالله تامین نیازمندی‌های ناوگان مترو را نیز دنبال خواهیم کرد. تا هر میزان که بتوانیم قرارداد خرید بلندمدت با سازندگان داخلی و سازندگان خارجی خواهیم بست زیرا امکان تولید برخی قطعات شاید در داخل فراهم نباشد اما اگر این امکان فراهم شود صد درصد با سازندگان داخل قرارداد بلند مدت خواهیم بست.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۸۶۷
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha