مترو





به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، آرش خدابخش مدیر پروژه مطالعات خطوط جدید مترو تهران با بیان اینکه خط ۸ مترو یکی از ۴ خط جدید شبکه خطوط مترو تهران به حساب آمده و طبق طرح جامع مصوب حمل و نقل ریلی پایتخت در افق سال ۱۴۲۰ باید احداث شود، گفت: مناطق مختلفی از محدوده مسعودیه واقع در جنوب شرق تهران تا منطقه سرسبز را تحت پوشش قرار خواهد داد؛ یکی از این مناطق که با ورود خط ۸ از بن بست ترافیکی خارج خواهد شد، منطقه ۱۵ است.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر منطقه ۱۵ فقط از ۲ ایستگاه مترو (از خط ۶) برخوردار است، ساخت خطوط جدید و از جمله خط ۸ مترو، کمک شایان توجهی به ارتقای سطح سرانه‌های خدماتی منطقه خواهد کرد.

به همین منظور طبق مطالعات اولویت‌بندی اجرای خطوط جدید، جلسه‌ای با حضور مدیر عامل شرکت مترو و شهردار منطقه ۱۵ برگزار و طی آن مسائل مختلفی مطرح و هماهنگ گردید که یکی از این موارد، تملک ۴۰ هکتار از اراضی منطقه جهت احداث پایانه خط ۸ بود که اگر این مهم به مرحله عملیات اجرایی ساخت پایانه برسد، قطعاً در روند ساخت کل خط ۸ نیز تأثیرگذار خواهد بود.

مدیر پروژه مطالعات خطوط جدید مترو در ادامه افزود: با توجه به گذر مسیر خطوط ۸ و ۹ از اراضی منطقه ۱۵ اولویت بندی و جانمایی ایستگاه‌های جدید در این منطقه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا در صورت شروع عملیات اجرایی خطوط ۸ و ۹، اجرای قطعات و ایستگاه‌هایی که قابلیت و امکان بهره‌برداری سریع‌تر دارند، مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است منطقه ۱۵ به لحاظ بهره‌مندی از امکانات خطوط راه آهن ریلی زیرزمینی، با در اختیار داشتن فقط ۲ ایستگاه از خط ۶ مترو، یکی از مناطق کم برخوردار پایتخت به حساب می‌آید که البته احداث خطوط جدید، شرایط بسیار مناسب‌تری به آن خواهد بخشید.


کد خبر: ۱۰۸۳۲
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha