۱۴۶۸۴۶۴۰_۴۹۹
به گزارش تهران پرس، صادق فیض آبادی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکنندگان لوازم الکترونیکی و حفاظتی تهران اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از قطعات و مواد اولیه دوربین‌های مداربسته در داخل تامین می‌شوند و تنها برد اصلی و در برخی موارد لنز دوربین‌ها وارداتی است.

وی افزود: این موضوع را ما به عنوان یک دستاورد یاد می‌کنیم به طوری که تا چند سال گذشته بیش از ۶۰ درصد قطعات دوربین‌های مداربسته به کشور وارداتی بود و حتی سهم زیادی از بازار را نمونه‌های خارجی تامین می‌کردند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکنندگان لوازم الکترونیکی و حفاظتی تهران، بیان کرد: با وجود اینکه امروز تامین بازار از طریق تولیدات داخلی انجام می‌گیرد و این موضوع اخیرا به حداکثر حد خود رسیده، اما تولید کنندگان داخلی نیاز بیشتری به حمایت‌های دولت برای داخلی سازی مواد اولیه نیاز دارند.

فیض آبادی با ذکر این مطلب که در برخی صنایع شاهد ممنوعیت واردات هستیم ادامه داد: متاسفانه دولت در برخی موارد اقدام به ممنوعیت واردات محصول نهایی یا مواد اولیه می‌کند که این اقدام در بسیاری از مواد نه تنها موثر نیست بلکه موجب تداخل در تولید و بازار می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز ما ترس از این را داریم که مبادا دولت طی تصمیمی اقدام به ممنوعیت واردات قطعات دوربین مداربسته کند که در این صورت مجبور به واردات محصول نهایی خواهیم شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکنندگان لوازم الکترونیکی و حفاظتی تهران ابراز کرد: این اقدام دولت فقط به واردات مواد اولیه ختم نمی‌شود و در راستای آن بسیاری از کارخانه‌های داخلی تعطیل و هزاران نفر بیکار می‌شوند.

فیض آبادی افزود: از دولت جدید این خواهش را داریم پیش از هرگونه اقدامی که برای هر یک از صنایع قرار است انجام دهد، با فعالان آن صنعت مشورت کند چرا که این افراد بیشترین تجربه را نسبت به مابقی افراد دارند.

وی با اشاره به واکسیناسیون اصناف اظهار کرد: بسیاری از واحد‌های تولیدی و صنفی از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز ورشکسته شده و واحد‌های خود را تعطیل کرده اند و همواره در محدودیت‌هایی که دولت اعمال می‌کرده نیز پای کار بوده اند پس با این حساب حق اصناف و بازاریان است که در اولویت‌های وزارت بهداشت برای تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۷۸۶
۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha