۶۹۶۱۳۲۶_۳۰۸
به گزارش تهران پرس، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره جزئیات واردات ۵ میلیون دز واکسن افزود: از شب گذشته تا ساعت ۵ امروز صبح یک محموله شامل ۵۰۰ هزار دز و یک محموله شامل ۵ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شد. در این هفته جدا از این مقدار واکسن , ۱۱ میلیون دز دیگر هم دریافت کرده ایم که با این ۵ میلیون حدود ۱۶ میلیون دز می‌شود.

وی گفت: در هفته آینده هم حداقل ۱۴ میلیون دز واکسن دیگر وارد خواهیم داشت. خبر خوب اینکه در مهر ماه هم حدود ۳۰ میلیون دز واکسن دیگر قطعی وارد کشور خواهد شد.

رئیسی افزود: با این حجم از واکسنی که وارد کشور شده است؛ برای گروه هدف اول که حدود ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است قطعاَ دز اول کامل خواهد شد و دز دوم کسانیکه در نوبت دریافت واکسن قرار دارند هم کامل خواهد شد.

وی گفت: این جدا از تولیدات داخل است. تا به حال در تولیدات داخل ۴ میلیون دز تحویل گرفتیم که پخش و تزریق شده است که در هفته‌های آینده میزان تولید افزایش خواهد یافت. ضمن اینکه در ۳ روز گذشته رکورد تزریق واکسن در طی یک روز شکسته شد و به بالای ۸۵۰ هزار دز در یک روز رسید.

رئیسی افزود: دیروز جلسه‌ای با سردار سلامی فرمانده کل سپاه داشتیم که ایشان دستور دادند در سراسر کشور بتوانیم پایگاه‌های تجمیعی را دوبرابر کنیم که هم ازدحامی صورت نگیرد و هم سرعت واکسیناسیون بیشتر شود.

وی درباره پیک کرونا گفت: کشور از پیک پنجم عبور کرده است و ۲۱ استان پیک پنجم را پشت سر گذاشته اند و در سیر نزولی قرار دارند. گذر از پیک پنجم در یک استان دیگر هم به تازگی شروع شده است. بقیه ۹ استان هم سیر افزایش یابنده شان متوقف شده است. در تهران و البرز هم شاهد روند نزولی هستیم.

رئیسی افزود:، اما نباید فراموش کرد که رعایت شیوه نامه‌ها می‌تواند سرعت کاهش را بیشتر کند تا شاهد فروکش کردن بیماری در سطح کشور باشیم. با توجه به سرعت واکسیناسیون امیدوار هستیم تا آبان ماه تعداد فوتی‌ها به زیر ۵۰ نفر در روز برسد.
کد خبر: ۱۰۷۹۴
۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
برچسب ها: کرونا کرونا
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha