۱۴۰۰۰۵۱۴۰۰۰۷۲۹_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس، در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه ۱۶ شهریور مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح امنیت غذایی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مشهد در تذکری، گفت: بنده هفته گذشته بازدیدی از گمرک داشتم، با حجم انبوهی از سرم‌هایی فاسد که ۵ سال از تاریخ مصرف آنها می‌گذرد و از آلمان وارد شده است، مواجه شدیم.

 

وی افزود: سرم‌هایی مخصوص بیماران دیالیزی نیز وارد شده و چندین سال است که در گمرک دپو شده است. حجم قابل توجهی از شیرخشک کودکان نیز در گمرک دپو شده است که در حال فاسد شدن است.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به وزیر اقتصاد تذکر دادم. باید برنامه‌ریزی دقیقی در مورد کالاهایی که فاسد شدنی است در گمرکات وجود داشته باشد.

 

پژمانفر اظهار داشت: سازمان اموال تملیکی باید با توجه به نیاز مردم در بازار، اقدام به عرضه این کالاها کنند. این کالاها بیت‌المال است و پول بابت آنها داده شده و مردم در تخت بیمارستان به این کالاها محتاج هستند.

 

در ادامه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون اقتصادی خواست این موضوع را پیگیری کند.

 

وی گفت: این سرم‌ها سال ۹۵ وارد کشور شده است. بخش خصوصی آن را وارد کرده و به هر دلیلی اجازه ترخیص از گمرک ندارد. بنابراین این سرم‌ها در شرایط کرونایی وارد نشده بلکه مربوط به ۵ سال قبل است. بسیاری از کالاها به دلایل مختلف در گمرک باقی می‌ماند که ممکن است فاسد شدنی باشد.

 

 

 

منبع: مهر

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۰۶۸۹
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha