۶۹۵۰۶۸۱_۳۹۷







به گزارش تهران پرس، عیسی زارع پور در ادامه  برنامه نگاه یک شبکه یک سیما افزود:و در دوران شیوع کرونا ما شاهد تعطیلی سینما‌ها و تئاتر بودیم، اما به واسطه فضای مجازی فرهنگ تعطیل نشد.




وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه هر تصمیمی در خصوص فضای مجازی و فناوری اطلاعات روی اشتغال، امنیت و کسب و کار مردم اثر دارد افزود: همه تلاش ما باید شکل دهی ایران هوشمند در تراز انقلاب باشد و همه خدمات این فناوری را در اختیار مردم قرار دهیم تا طعم شیرین فناوری را به مردم بچشانیم.




آقای زارع پور گفت: نگاه ما به حکمرانی در فضای مجازی بسیار مهم است چرا که گاهی اوقات غفلت کرده ایم و تصمیمات به موقع نگرفته ایم.

وی افزود: توسعه شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک، اقتصاد دیجیتال، حوزه حمایت از کاربران، حوزه فضایی و ارتقاء حوزه پست و پست بانک از دیگر سرفصل‌های کاری ماست.




وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به هیچ وجه به دنبال مسدود سازی فضای مجازی و کسب و کار‌ها نیستیم، اما باید نظام مند شود.

 آقای عیسی زارع پور  افزود طبق برنامه زمان بندی شده فعالیت خواهیم کرد و با تخصص، دانش و تجربه در کنار لطف الهی بتوانیم وعده هایمان را محقق کنیم.

وی گفت: یکی از اولویت‌ها شبکه ملی اطلاعات و حکمرانی فضای مجازی است چرا که این فضا روابط دولت‌ها با مردم را تحت تاثیر قرار داده و اکنون عصر حاکمیت پلتفرم هاست و برای همه کشور‌ها مهم است که فلان پلتفرم چه تعداد کاربر و در چند کشور دارد.




وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اکنون حکمرانی از طریق پلتفرم‌های خدمات رسان و شبکه‌های اجتماعی است و اینکه چه چیزی را نصب کنیم یا نکنیم به حکمرانی مربوط می‌شود و اکنون مشکل همه دنیا این است که با پلتفرم‌های جهانی چه کنیم و حتی در مورد مدیریت اینترنت نگرانی جهانی وجود دارد.

آقای زارع پور گفت: مثلا در خصوص پلتفرم‌های اینترنتی در حوزه خرید و فروش و خدمات رسان‌ها و تاکسی اینترنتی با کمک جوانان موفقیت‌های خوبی کسب کردیم و اجازه ندادیم گردش خدمات خارج از مرز‌ها رخ دهد، اما یک جا‌هایی عملکرد مناسبی نداشتیم و عقب ماندیم.




وی افزود: باید ما دکترین و مدل حکمرانی داشته باشیم که چطور از ظرفیت‌ها برای حل مسائل کشور در حوزه اقتصاد، اشتغال و فرهنگ استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حاکمیت باید حافظ منافع مردم باشد و اگر در این فضا حقوق مردم را حفظ نکنیم حکمران خوبی نبوده ایم.




آقای زارع پور به پرونده‌های کلان کلاهبرداری در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و افزود:متاسفانه ما ابزار‌های مناسبی برای احقاق حقوق مردم در این حوزه‌ها نداریم و غلفت صورت گرفته است که بخشی از آن به خاطر شرایط سیاست خارجی بود که مانع تعاملات شد.

وی گفت: ما نگاهمان در حوزه فضای مجازی ایجابی و فرصت محور است و می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم و میلیون‌ها شغل از طریق این فضا می‌توان ایجاد کرد تا جوانان حتی درآمد‌های دلاری هم داشته باشند.





وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا پلتفرم‌های بومی طراحی نشده است؟ افزود: ما در برخی از حوزه‌ها آن جا که خواستیم توانستیم، اما با کار‌های گلخانه‌ای و نمایشی نمی‌توان کار کرد و ما در حوزه پلتفرم‌های بانکی با کمک بخش خصوصی به موفقیت‌های قابل توجهی رسیدیم و قطعاً استاندارد‌های پلتفرم‌های بانکی بسیار پیچیده‌تر از پلتفرم‌های اجتماعی است.






منبع: صداوسیما

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۰۶۷۲
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha