Screenshot_۲۰۲۱۰۹۰۶-۱۹۳۱۵۳_Gallery
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ پس از انتشار خبر اخراج بیژن عبدالکریمی به‌اتهام دفاع از حکومت عصر پهلوی از دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس این دانشگاه طی نامه‌ای خطاب به رئیس مرکز حقوقی و صیانت از دارایی های دانشگاه دستور بررسی مجدد حکم بازخرید شدن این استاد را صادر کرد.

در متن این نامه آمده است: با بررسی گزارش‌های واصله نسبت به حکم تجدیدنظر صادره در ارتباط با آقای دکتر بیژن عبدالکریمی اینجانب لازم می‌دانم با اعمال بند «د» ماده ۲۷ آیین نامه نحوه تشکیل و رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و آموزشکده‌های سما، موضوع مجدداً در هیئت عالی تجدید نظر مورد بررسی و اجرای حکم تا زمان رسیدگی در هیئت متوقف گردد.

گفتتی است در حکم اخراج بیژن عبدالکریمی، دانشیار فلسفه دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، دلیل اخراج دفاع از نظام سلطنتی پهلوی ذکر شده و آمده: «نامبرده فاقد صلاحیت جهت عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. نا به این حکم، کد استادی بیژن عبدالکریمی از روز ۱۳ شهریور باطل و رای صادره قطعی است.»

این اقدام دانشگاه آزاد تعجب بسیاری از دانشجویان و اهالی فرهنگ و رسانه را برانگیخت. عبدالکریمی در سال‌های دهه ۹۰ از منتقدان جدی اسلامی کردن علوم انسانی و دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۶۶۵
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha