۱۴۶۵۱۲۶۱_۲۷۳




به گزارش تهران پرس، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهار کرد: دو قرارداد واگن‌سازی مترو داریم که یک مورد آن میان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و واگسن‌سازی تهران در سال ۹۷ منعقد شد که موضوع آن تأمین ۶۳۰ واگن آلومینیومی برای تهران است، اما متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است.


 


وی ادامه داد: برای ورود اولین سری قطار‌های این قرارداد ۲۷ ماه زمان نیاز است که وارد تهران شود، اما اخیرا برای عملیاتی شدن آن مشکلی رخ داد، ۱۵ درصد قرارداد خارجی باید توسط ایران تأمین شود، به همین دلیل مقرر شد این مقدار از طریق صندوق توسعه ملی تأمین شود، اما متاسفانه در قانون بودجه ۱۴۰۰ آن را حذف کردند و در حال حاضر وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه هیچ منبعی برای تأمین ۱۵ درصد ندارند.


 


مدیرعامل شرکت مترو تهران تأکید کرد: باید دولت سیزدهم این مشکل را تعیین تکلیف کند تا منبعی برای ۱۵ درصد فراهم شود، طبیعتا با رفع مشکل، تا پایان ۱۴۰۰ قرارداد فعال می‌شود و واگن‌ها به تهران می‌رسند.


 


امام گفت: قرارداد بعدی مربوط به ۱۰۵ دستگاه واگن فولادی است که از نظر تأمین منابع در حال دادن پیش پرداخت هستیم، زیرا تجربه قطار ملی را داریم، در نتیجه از همان تجربه استفاده کردیم.


 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/الف

 
کد خبر: ۱۰۵۳۸
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha