شورا امانی
ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس در خصوص توسعه مترو شهر تهران اظهار کرد: حدود ۱۵ ایستگاه مترو در خط ۶ و ۷ باقی مانده است که باید تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد. ایستگاه توحید در خط ۷ و یک ایستگاه در خط ۶ به زودی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و مابقی ایستگاه ها نیز باید به سرعت تکمیل شود.

 

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم تکمیل و بهره برداری از ایستگاه های مترو تهران تصریح کرد: در پایان مدیریت شهری قبلی کلنگ افتتاحیه خط ۱۰ مترو تهران زده شد؛ در این خصوص کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نظراتی دارد و اکنون این سؤال مطرح است که آیا بودجه شهرداری پاسخگوی تکمیل ایستگاه های باقی مانده و راه اندازی خط ۱۰ متروی تهران است یا نه.

 

امانی در خصوص خرید واگن های مترو اظهار کرد: این امر بستگی به همت دولت دارد که تا چه میزان می‌تواند بر اساس پیش بینی هایی که در گذشته انجام شده بود مجوز های لازم را صادر کنند و بتوانند واگن های مورد نیاز را وارد کشور کند. مدیریت شهری قبلی در خصوص خرید واگن های جدید مترو مسئله تحریم را مطرح می‌کردند که منجر شد نتوانند واگن‌های مورد نیاز را خریداری کنند اما باید ببینیم در آینده شرایط چطور پیش خواهد رفت و آیا گشایشی ایجاد می شود.

 

امانی ضمن امیدواری در خصوص خرید اتوبوس بیان کرد: در خصوص بازسازی اتوبوس ها و بازسازی و نوسازی واگن‌های موجود مترو نیز امیدوار هستم زیرا با این امر ظرفیت حمل و نقل عمومی افزایش پیدا می‌کند اما تا پایان سال جاری نسبت به خرید واگن های مترو خوش‌بین نیستم.

 

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: متاسفانه هنوز فیلترهای دوده روی(برای جلوگیری از آلودگی هوا) در تمامی اتوبوس های موجود نصب نشده است؛ ضمن تکمیل این امر باید در خرید اتوبوس های جدید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به ورود شهرداری تهران به مسئله مدیریت کرونا و توسعه مراکز واکسن گفت: این دو امر در دستور کار مدیریت شهری تهران قرار گرفته است. روز گذشته نیز بزرگترین مرکز تزریق واکسن شهر تهران در بوستان گفتگو افتتاح شد. شهرداری تهران تلاش می‌کند با استفاده از تمامی ظرفیت خود با ویروس کرونا مقابله کند و از این ظرفیت برای واکسیناسیون شهروندان استفاده خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۵۵۸
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha