۱۴۶۰۳۷۳۲_۶۱۱
گروه سیاسی تهران پرس، در طول دو سال گذشته و با شیوع بیماری کرونا، یکی از مهمترین مسائلی که در میان همه کشورها مطرح است، تولید و واردات واکسن است و در شرایطی که جهان در هر دوره و پیک، شاهد شیوع جهش های مختلف و خطرناک تر از بیماری کروناست، روز به روز شاهد نیاز کشورها به استفاده از واکسن برای ایمنی و سلامت شهروندان و همچنین قطع زنجیره این بیماری منحوس هستیم؛ در این میان برخی از واکسن های تولیدی آمریکا و انگلیسی به دلیل تبلیغات گسترده رسانه های غربی، حائز اهمیت برای سایر کشورها قرار گرفته است اما در شرایطی که شرکت های انگلیسی و امریکایی به تازگی به فرمول تولید واکسن پی برده بودند و به دنبال آزمایش آن بر روی سایر ملت ها بودند، رهبرمعظم انقلاب اسلامی در زمستان سال گذشته با سخنرانی حکیمانه، ورود این واکسن ها به داخل کشور را ممنوع کردند. دلیلش کامل مشخص و منطقی است، چرا که کشورهایی همچون آمریکا و غربی ها که با تحریم داروها، بزرگترین خیانت را به ملت ایران تا به امروز ابراز داشته اند، چطور ممکن است که در بحث واکسن دلسوز ملت ایران شده اند!؟

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود در سالروز حماسه ۱۹ دی فرمودند: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند، واکسن درست کرده بودند، وضعیت خودشان اینگونه نبود. به این‌‌ها اعتماد و اطمینان هم نیست. گاهی این‌ها می‌خواهند روی ملت‌های دیگر امتحان کنند. البته من به فرانسه هم خوش‌بین نیستم چون سابقه ورود خون‌های آلوده را داریم.»

این سخنرانی حکیمانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی بیانگر عمق دوراندیشی ایشان بود، چرا که این کشورهای تولیدکننده واکسن در طول دوره های مختلف در تلاش برای وارد کردن داروهای و یا خون های آلوده به کشور بودند تا اینگونه سلامت مردم ایران را به خطر بیندازند و رهبرمعظم انقلاب اسلامی معتقد بودند که در این شرایط بحرانی، این کشورها مورد اعتماد نیستند. اکنون چندین ماه از سخنرانی رهبرانقلاب در خصوص ممنوعیت واردات واکسن از امریکا و انگلیس می گذرد و در طول روزهای گذشته، بی‌بی‌سی، بنگاه خبری بریتانیا با انتشار گزارشی اعتراف کرده که یک‌ونیم میلیون دُز واکسن آلوده مدرنا از مبدا اسپانیا به ژاپن ارسال شده و شرکت دارویی تادکا در ژاپن پس از شیوع مشکوک ویروس متوجه وجود مواد خارجی عجیب در ویالهای ارسالی شده است. ژاپن با قطع فوری تزریق واکسن آمریکایی مدرنا اعلام کرده کشورهای جایگزین را برای واردات واکسن انتخاب می‌کند.

شناسایی محموله بیشتری از واکسن های آلوده مدرنا در ژاپن

بنابر اعلام رسانه های داخلی، در یکی از مراکز بزرگ واکسیناسیون در استان اوکیناوا وجود مواد آلوده در واکسن های کروناویروس شرکت مدرنا تایید شده که به دنبال آن تزریق واکسن به حالت تعلیق درآمده است.

واکسن های کروناویروس موجود در استان اوکیناوا از محموله های مختلف مدرناست که پیش از این دولت ژاپن به دلیل دریافت گزارش هایی مبنی بر وجود آلودگی تزریق آن را متوقف کرده بود.

در گزارش رسانه های ژاپنی آمده است که ترکیبهای سیاه رنگی در سرنگ و ویالهای واکسن شناسایی شده و در سرنگهای مختلف پر شده از واکسن در مرکز واکسیناسیون اوکیناوا ذرات صورتی رنگی مشاهده شده است.

شرکت داروسازی "تاکدا" که مسئول توزیع واکسن مدرنا در ژاپن است، احتمال آلوده شدن واکسن در حین تولید را مورد بررسی قرار می دهد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، وزارت بهداشت ژاپن نیز روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: دو نفر پس از دریافت واکسن مدرنا جان خود را از دست داده اند که واکسن تزریق شده به آنها در میان محموله های آلوده بوده است.

نمی توان سلامت جامعه را به واکسن های آمریکایی و انگلیسی سپرد

الهام آزاد عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به ارسال محموله آلوده واکسن “مدرنا” از سوی آمریکا به ژاپن اظهار داشت: زمستان سال گذشته بود که رهبرمعظم انقلاب اسلامی در یک سخنرانی اعلام نمودند که ورود واکسن های امریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است، چرا که آنها اگر واکسن مورد اطمینان داشتند، به مردم خودشان تزریق می کردند و از طرفی دیگر می خواهند اثرات این واکسن ها را بر سایر ملت ها آزمایش کنند و به همین مورد اطمینان نیستند و اکنون چند ماه از سخنرانی دور اندیشانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی می گذرد و می بینیم که آمریکا با ارسال واکسن مدرنا آلوده به ژاپن، قصد جنایت بر علیه مردم این کشور را داشته است.

وی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب اسلامی در آن سخنرانی اعلام کرده بودند که فرانسه هم قابل اعتماد نیست و سابقه ارسال خون های آلوده به کشورمان را داشتند و این نشان می دهد که آمریکا و غربی ها هرگز قابل اعتماد نیستند و نمی توان سلامت جامعه را به آنان سپرد.

آزاد افزود: چطور ممکن است کشوری همچون آمریکا که با تحریم دارویی بر علیه ملت ایران، تلاش دارد که سلامت جامعه را به خطر بیندازد، در اوج بیماری کرونا قصد کمک و دلسوزی به ملت ما را داشته باشد؟ همه این اقدامات امریکا و غربی ها فقط ضربه زدن به استقلال و پویایی کشورمان است و همانطور که تلاش کردند با تحریم های ظالمانه باعث مشکلات اقتصادی در کشورمان شوند، از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به سلامت مردم کشورمان دریغ نخواهند کرد و نمی توان به آنان اعتماد کرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: دستور حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص دقت در واردات واکسن کرونای ساخت دیگر کشورها به ویژه آمریکا با رسوایی آلودگی واکسن‌ مدرنای وارداتی ژاپن از آمریکا بار دیگر دوراندیشی معظم له در موضوعات گوناگون را ثابت نمود و بررسی دقیق واکسن های وارداتی حق همه مردم ایران و حافظ جان آنهاست.

چرا غرب‌گرایان درباره ارسال واکسن های آلوده “مدرنا” به ژاپن سکوت کرده اند؟!

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به ارسال واکسن های امریکایی مدرنا به ژاپن اظهار داشت: آمریکا که خود را حامی حقوق بشر می داند، در اقدامی جنایتکارانه با ارسال بیش از یک و نیم میلیون دوز واکسن مدرنا به ژاپن، قصد داشت در ظاهر حس انسان دوستانه خودش را به جهان مخابره کند اما باطنش رسوا شد و نیت های شوم استکبار جهانی بر ملا گشت و مشخص گردید که این واکسن ها آلوده بوده و به نیت کشتن مردم ژاپن به این کشور ارسال شده بود.

وی ادامه داد: آمریکا و حامیانش هرگز قابل اعتماد نیستند چرا که در طول تاریخ نشان داده اند که فقط به فکر غارت سایر کشورها، جنگ افروزی و کشتن انسان های بی گناه به خصوص در خاورمیانه و کشورهای اسلامی هستند و به همین دلیل این جنایتکاران هرگز نمی توانند ادعا کنند که در راستای سلامت مردم جهان تلاش می کنند چرا که خودشان دستشان به خون هزاران بی گناه، آلوده است.

شیخی با بیان اینکه در طول ماه های گذشته، برخی از جبهه های داخلی در تلاش بودند تا افزایش ابتلایان به بیماری کرونا را به ممنوعیت واکسن های امریکایی و انگلیسی به کشور ارتباط دهند، افزود: سوالی که مطرح است، این است که چرا جبهه غربگرا در برابر رسوایی بزرگ ارسال محموله واکسن آلوده آمریکایی به ژاپن سکوت کرده است؟ مگر شما نبودید که تا دیروز مقصر جان مردم را کسانی میدانستید که واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی را به مصلحت جان مردم ندانسته بودند؟!

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا در طول تاریخ جنایت های بسیاری را بر علیه مردم جهان انجام داده است و ارسال محموله آلوده واکسن مدرنا به ژاپن، یکی دیگر از خباثت های و نیت های شوم استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس، دایه مهربان‌تر از مادر با فریبکاری در واکسن کرونا هستند، ادامه داد: سخنرانی رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خصوص ممنوعیت واردات واکسن امریکایی و انگلیسی به کشور، بار دیگر نگاه حکیمانه و دوراندیشی ایشان را بیانگر ساخت و بار دیگر اثبات کرد که رهبرانقلاب بیشتر از هر فرد دیگری در کشورمان، دلسوز مردم و سلامت جامعه هستند.

واکسن‌‌های آلوده آمریکایی در ژاپن، حقانیت هشدار حکیمانه رهبرمعظم انقلاب را نمایان ساخت

احمد نادری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به آلودگی در واکسن های برند “مدرنا” آمریکا که به ژاپن ارسال شده بود، اظهار داشت: پنجشنبه ۴ شهریورماه اغلب رسانه های خارجی و داخلی از آلوده بودن واکسن های برند “مدرنا” امریکایی خبر دادند که از امریکا به ژاپن ارسال شده بود و مقامات ژاپنی هم این خبر را تایید کردند و جهان بار دیگر با چهره شوم و استکباری امریکایی روبرو شد؛ اینکه در ظاهر قصد کمک و انسان دوستی دارد اما در باطن در تلاش برای نابودی بشر است.

وی ادامه داد: مشاهده آلوده بودن بیش از یک میلیون و نیم دوز واکسن مدرنا امریکایی ارسال شده به ژاپن یک جنایت بزرگ محسوب می شود چرا که این عمل می توانست باعث کشته شدن بسیاری از مردم ژاپن شود و خدا می داند که چه تعداد از این واکسن های به ظاهر تایید شده وزارت بهداشت جهانی، به سایر کشورها فروخته شده است و چه تعداد انسان ها به دلیل تزریق این واکسن ها، جانشان را از دست داده اند.

نادری با بیان اینکه موضوع عدم واردات واکسن امریکایی و انگلیسی به کشور منطقی بوده است، نشان کرد: در طول ماه های گذشته کشورمان مدام مورد انتقاد برخی از غربالگرایان داخلی قرار می گرفت که چرا ما نتوانسته ایم واکسن امریکایی وارد کنیم و پاسخ به این سوال مشخص شد چرا که ما فقط مجاز به واردات واکسن از کشورهای مطمئن هستیم و کشوری همچون امریکا که چهره استکباری دارد و همیشه به فکر منافع شخصی و ضربه زدن به سایر کشورها به ویژه ایران است، هرگز نمی تواند دلسوز ملت ما باشد، و اگر این چنین بود هرگز با تحریم دارویی، به ملت ایران ظلم نمی کردند و واکسن‌‌های آلوده آمریکایی بار دیگر حقانیت هشدار حکیمانه رهبرمعظم انقلاب را نمایان ساخت.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید روز به روز شاهد افزایش تولیدات واکسن داخلی در کشورمان باشیم، افزود: در کنار تولید واکسن داخلی، برای جلوگیری از افزایش ابتلای مردم کشورمان به بیماری کرونا باید فقط از کشورهای مطمئن، واکسن وارد کنیم و کشورهایی همچون امریکا و انگلیس در این زمینه هرگز مورد اطمینان نیستند چرا که سابقه خوبی ندارند و هم اینکه موضوع ارسال واکسن های الوده امریکایی به ژاپن به این موضوع اشاره دارد.

گفتنی است، به نظر می رسد تولید واکسن در کشورمان باید روز به روز سرعت بیشتری به خود بگیرد و از سوی دیگر، واردات واکسن فقط باید از کشورهای مطمئن صورت بگیرد تا سلامت جامعه تضمین شود و در این شرایط بحران کرونا که کشورهایی همچون امریکا و انگلیس هم با بیماری کرونا دست به گریبان هستند، اعتماد به آنان جایز نیست و باید تلاش کرد که با تولید واکسن داخلی و همچنین واردات واکسن از کشورهای مورد اعتماد، سلامت جامعه را تضمین کرد و در راستای قطع زنجیره کرونا و همچنین کنترل این بیماری قدم های موثری برداشت.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۴۷۲
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha