نادعلی شورا
علیرضا نادعلی، سخنگوی ششمین دوره شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار تهران پرس در خصوص اولویت‌های مدنظر خود در این شورا و همچنین انتظارات خود از شهردار تهران اظهار کرد: در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، خدمات شهری، سلامت محیط زیست، حمل و نقل، شهرسازی و معماری به تناسب معاونت‌های شهرداری تهران اولویت‌هایی وجود دارد که انتظار می‌رود در مدیریت شهری جدید این اولویت‌ها دنبال شود.

 

ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی

 

وی با تاکید بر اینکه یک مدیریت فعال و عاقل باید برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در تمامی حوزه‌ها داشته باشد، افزود: در گام نخست لازم است در حوزه‌هایی که مطرح شد پروژه‌ها و رویکردهای کوتاه‌مدتی تنظیم و طراحی شود.

سخنگوی ششمین دوره شورای شهر تهران با اشاره به حوزه حمل و نقل اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و استفاده اکثریت مردم از حمل و نقل عمومی لازم است ناوگان اتوبوسرانی و واگن‌های قطار مترو تکمیل شود.

نادعلی در خصوص تکمیل ناوگان حمل و نقل عمومی بیان کرد: این امر در صورتی محقق می‌شود که شهرداری تهران بتوانند مطالبات خود از دولت اخذ کند که ما انتظار داریم شهردار تهران این کار سخت را در این شرایط اقتصادی خاص انجام دهد.

وی ادامه داد: استفاده از حمل و نقل عمومی با افزایش ناوگان اتوبوسرانی و واگن‌های مترو برای شهروندان تهرانی تسهیل می شود و مردم می‎توانند با تراکم کمتری از حمل و نقل عمومی استفاده کنند؛ این امر منجر به جلوگیری شیوع بیشتر ویروس کرونا در شهر می‌شود.

 

تسهیل ساخت و ساز

 

این عضو شورای شهر تهران در خصوص شهرسازی و روابط آن تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت‌های ما ساماندهی به شهرسازی و ضوابط آن است. اکنون هر فردی که بخواهد برای تخریب و یا ساخت منزل خود اقدام کند، بیش از یک سال برای اخذ پروانه ساخت و مسائل مربوط به آن معطل می‌شود؛ در صورتی که می‌توان در بازه‌زمانی حداقل دو هفته و حداکثر ۲ ماه پروانه ساخت صادر شود.

وی ادامه داد: با تسهیل شهرسازی و ضوابط آن هم سرعت ساخت و ساز در شهر افزایش پیدا می‌کند و هم رضایت شهروندان تهرانی جلب می شود. همچنین تسهیل ساخت و ساز منجر می‌شود که تهران از رکود ناشی از عدم ساخت و ساز خارج شود و بازار اقتصادی این چرخه فعال شود.

 

استفاده از همه ظرفیت شهرداری برای سلامت شهر

 

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان این که حوزه خدمات شهری، سلامت و محیط زیست یکی دیگر از اولویت‌های ما در حوزه مدیریت شهری است؛ بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا باید اتفاقات مهمی در این حوزه انجام شود و نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن عبور کرد؛ در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دولت ایشان تاکید داشتند که اولویت همه کنترل بیماری کرونا باشد.

وی اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی برای کنترل ویروس کرونا در شهر تهران انجام شده است،، اما باید در نظر داشت که تهران بیشترین جمعیت در کشور را در خود جای داده است و ما باید با بسیج کردن تمامی ظرفیت خود ویروس کرونا را کنترل کنیم.

نادعلی در خصوص محورهای کمک مدیریت شهری برای کنترل شکست ویروس کرونا بیان کرد شهرداری تهران می‌تواند به وزارت بهداشت در زمینه های مختلف از جمله واکسیناسیون کمک کند همچنین سازمان شهرداری ظرفیت های مهمی در مجموعه شهر سالم و اداره سلامت معاونت فرهنگی اجتماعی خود دارد همچنین شهرداری تهران اماکن و ظرفیت‌های مکانی زیادی دارد و می تواند آنها را در اختیار مراکز واکسیناسیون و وزارت بهداشت قرار دهد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد زمانی که یک پزشک دکتر زاکانی شهردار تهران باشد انتظار می رود از ظرفیت های شهرداری به صورت حداکثری برای کنترل ویروس کرونا استفاده شود.

 

وضعیت بد پسماند و جمع‌آوری زباله در پایتخت

 

وی در ادامه بیان کرد: همچنین متأسفانه شرایط حوزه پسماند و جمع‌آوری زباله در پایتخت اصلاً خوب نیست و دستهای پشت پرده ای که منافعی در جمع آوری زباله و پسماند در شهرداران مطرح است.

نادعلی گفت: تعدادی از کودکان و نوجوانان تهرانی به صورت مستمر و در شرایط بدی به جمع آوری زباله در محفظه ها و سطل های جمع آوری زباله سر هر کوچه و گذر ای می پردازند که این جوانان و نوجوانان خود نیز در اختیار افراد دیگر قرار دارند؛ از همین رو این حوزه نیازمند یک سامان بخشی به صورت سریع و در یک بازده زمانی کوتاه است.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر حوزه فرهنگی و اجتماعی بیان کرد؛ باید برای رفع آسیب های اجتماعی در کوتاه مدت برنامه ریزی شود و صحنه های زشتی که متاسفانه اکنون در شهر با آن مواجه هستیم برطرف شود.

وی افزود: حضور و تردد معتادان متجاهر، کارتون خواب ها و کودکان کار نیازمند رسیدگی است، این افراد هم‌وطن و همانند اعضای خانواده ما هستند که به‌عنوان یک قشر آسیب دیده باید به آن ها توجه داشت.

نادعلی گفت: با توجه به آسیب های ناشی از شروع ویروس کرونا و مشکلاتی که مردم به صورت دائم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نیاز داریم که حال مردم را در شهر خوب کنیم، این حال خوب با خدمت به مردم ایجاد می شود. ما ضمن رفع مشکلات مردم باید در شهر صحنه ها و تصاویر خوب و آرامش بخشی را برای شهروندان تهرانی فراهم کنیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۵۰۱
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha