سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس، سیدابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران ضمن گرامی داشت ۱۰ شهریور،روز بانکداری اسلامی با ارائه گزارشی از تسهیلات پرداخت شده از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در این استان،گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از سال ۹۵ با هدف گره‌گشایی از نیازمندان و پرداخت تسهیلات بدون کارمزد به مددجویان تحت حمایت و خانواده‌های نیازمند تاسیس شد.

وی با بیان اینکه پیشوایان دینی تاکیدهای زیادی درباره تامین نیاز های معیشتی اقشار ضعیف جامعه از طریق قرض الحسنه دارند،افزود: برهمین اساس، قرض الحسنه یکی از شیوه های تجهیز و تخصیص منابع در الگوی بانکداری بدون ربا مطرح شده است.

پرپنچی،بیان کرد: تسهیلات پرداختی از سوی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به فعالیت ۳ شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در استان تهران اشاره کرد و افزود: ۳۵ نمایندگی این صندوق در دفاتر کمیته امداد استان تهران آماده ارائه خدمت به نیازمندان هستند.

پرپنچی، یادآور شد: همچنین با افتتاح شعبه دیجیتال صندوق امداد ولایت، امکان دریافت خدمات بدون مراجعه حضوری و در کمترین زمان برای متقاضیان فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران،ادامه داد:این صندوق از ابتدای سال جاری تا کنون نیز ۳ هزار و ۲۵۰ فقره تسهیلات در قالب وام کارگشایی،اشتغال و مسکن به مبلغ ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به نیازمندان تهرانی پرداخت کرده است که می‌تواند به عنوان یک الگوی شایان توجه در بانکداری اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی،بیان کرد: خیّران حقیقی و حقوقی ( مساجد، مراکز نیکوکاری، مؤسسات خیریه و ...) می‌توانند با سپرده‌گذاری و تعامل هم افزا با صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، این نهاد را در رفع مشکلات نیازمندان و مددجویان تحت حمایت یاری کنند.

شایسته ذکر است: قانون عملیات بانکی بدون ربا که مشتمل بر ۲۷ ماده و ۴ تبصره است در روز ۸ شهریور سال ۱۳۶۲ تصویب شد و در ۱۰ شهریور ۱۳۶۲ به تایید شورای نگهبان رسید و چنین روزی، روز بانکداری اسلامی نامگذاری شد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۴۸۱
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha