شورا
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا صبح امروز در صحن علنی هشتمین جلسه شورای شهر تهران حاضر شد و گزارشی از عملکرد خود ارائه کرد.

پیش از ارائه این گزارش اعضای شورای شهر تهران سوالاتی در خصوص این سازمان مطرح کردند.

تشکر ویژه عضو شورای شهر تهران از کارکنان بهشت زهرا و نیروهای جهادی

سید محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران ضمن تشکر از کارکنان سازمان بهشت زهرا گفت: در این سازمان کار جهادی انجام داده اند. تشیع و تدفین در کشور پس از شیوع ویروس کرونا یکی از مشکلات جدی بود.

وی ادامه داد: تدفین افراد با لباس بیمارستان و بدون غسل بسیار ناراحت کننده بود که در نهایت مراجع فرمودند که بدن مطهر مومنین با رعایت پرتکل های بهداشتی غسل داده شود.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تعداد زیادی طلاب به عنوان نیروی جهادی پای کار آمدند. در وضعیتی که افراد مبتلا در قرنطینه قرار می گیرند، بدن جان باختگان بر اثر این ویروس به کارکنان بهشت زهرا تحویل داده می شود؛ این افراد بدون هیچ چشم داشتی و با ایثارگری زحمت می کشند.

در ادامه یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران گفت: با توجه به رو به پایان بودن ظرفیت بهشت زهرا، چه راهکاری برای این موضوع دارید؟

در ادامه علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ارجاع دادن ما به رسانه ی فاسق را کاری اشتباه می دانیم و استدعا دارم این رسانه ها را منبع قرار ندهید.

گسترش بهشت زهرا تنها راه حل نیست 

شربیانی یکی دیگر از عضو شورای شهر تهران بیان کرد: تهران آرامستان های زیادی دارد که در افزایش ظرفیت بهشت زهرا تهران این موضوع را باید مد نظر قرار داد. نباید تنها راهکار را گسترش مساحت بهشت زهرا مطرح کرد.

در صورت وقوع زلزله برنامه بهشت زهرا چیست؟

مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: با توجه به زلزله خیز بودن تهران برنامه بهشت زهرا برای تدفین مومنین جیست؟ ظرفیت بهشت زهرا چه میزانی است و در زمان بحران به چه میزان ظرفیت نیاز است؟

وی ادامه داد: سردخانه هایی باید به صورت دائمی پیشبینی شود که باید این مهم با همکاری ستاد بحران صورت گیرد.

اقراریان گفت: بهشت زهرا و گلزار شهدا یکی از ظرفیت های فرهنگی تهران است که امیدواریم بسترسازی فعالیت های فرهنگی در شب جمعه ها صورت گیرد.

تکلیف قبرهای بیش از ۳۰ سال چیست؟ 

پرویز سروری گفت: با توجه به اینکه قدمت بهشت زهرا از ۵۰ سال می گذرد، برنامه ای برای قبوری که ۳۰ سال می گذرد دارید؟

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پایان هفته به علت مراجعه شهروندان به بهشت زهرا جنوب تهران با مشکلاتی مواجه است، از همین رو قرار بود در شرق غرب و شمال تهران محل تدفینی ایجاد شود، چه شد؟

راه اندازی آرامستان های کوچک و محلی در تهران

میثم مظفر گفت: تقاضا دارم به عنوان یک رویکرد تحولی در مدیریت شهری یک کار نو انجام دهیم، ارامستان های کوچک محلی ایجاد کنیم.

قیمت های نجومی قبر در تهران 

وی افزود: به عنوان ایده تحولی باید یک قبر در جوارامام زاده های چند صد میلیون تومان است که این زیبنده تهران نیست که عدالت اجتماعی در این خصوص نیز وجود ندارد؛ باید در خصوص عارضه قیمت های نجومی باید راهکاری اندیشیده شود.

بازنشستگی بیش از موعد کارکنان بهشت زهرا 

سوده نجفی عضو شورای شهر تهران با اشاره به بازدید خود از سالن های تطهیر بهشت زهرا گفت: خانم های حاضر در این سالن برای بلند کردن اجساد دچار عارضه هایی از جمله عمل دیسک کمر کردند که با توجه به پیشرفت علمی باید برای این موضوع چاره ای اندیشیده شود.

وی در ادامه خواستار بازنشستگی پیش از موعد کارکنان سالن تطهیر بهشت زهرای تهران شد.

راه اندازی آرامستان جدید و توسعه آن نیازمند کمک دولت است

در ادامه خال گفت: در بسترش و راه اندازی آرامستانها در تهران بهشت زهرا تنها می‌تواند تجربیات ۵۰ ساله خود را در اختیار شهر قرار دهد.

وی ادامه داد: من می‌دانم آقای زاکانی شهردار آینده تهران در خصوص گسترش آرامستانهای تهران برنامه‌های ویژه‌ای دارد اما واقعیت این است که شورای شهر و شهرداری و بهشت زهرا نمی‌تواند به تنهایی آرامستان جدیدی ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا تهران خاطرنشان کرد: صرفاً شهرداری می تواند هزینه آن را بپردازد و این دولت است که باید مایع اولیه این امر که خریدن زمین است را محقق سازد.

وی گفت: با توجه به همسویی شورای شهر تهران و دولت من به این امر خوشبین هستم در صورتی که زمین خریداری شود بیش از دو سال زمان برای راه اندازی آرامستان لازم است.

خال گفت: اکنون ۱۲ هفته است که پس از نماز مغرب و عشا را در بهشت زهرا به سوی شهروندان تهرانی باز است. همچنین برای  سالن تطهیر بانوان، دستگاهی جدید در خصوص جابجایی اجساد اختراع شده است که نام این دستگاه وان هوشمند است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۴۳۶
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha