۱۶۴۵۸۴۴۲۲
به گزارش تهران پرس؛ حشمت اله عسگری در جلسه اعضای کارگروه صادرات فرش استان افزود: براساس آمار گمرک، در اردیبهشت‌ماه امسال ۲۱۴.۴ تن فرش دستباف به ارزش ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: مطابق آمارها، در ۱۰ ماهه سال گذشته بیش از یک میلیون و ۸۶۹ هزار و ۴۰۳ متر مربع فرش دستباف در کشور تولید شد.

عسگری افزود: این آمار در هم‌سنجی با سال ۹۸ با تولید یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۳۲۱ متر مربع، رشد ۳۴ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: ۴۲ درصد از تولیدات یاد شده در ۱۰ ماهه ۹۹ مربوط به فرش‌های دستباف تجاری ۲۵ تا ۴۵ رج، ۱۹ درصد فرش درشت‌باف، ۱۶ درصد فرش‌های ظریف و کرک، ۹ درصد تابلو فرش، هشت درصد گبه و ۶ درصد فرش تمام ابریشم بوده است.

به گفته عسگری در صنعت فرش استان تهران بیش از ۴۵ هزار نفر مشغول کار هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اذعان داشت: با توجه به اهمیت تولید و صادرات فرش ایران در راستای کاهش وابستگی درآمد کشور به صادرات نفتی و حفظ و ارتقا جایگاه هنر صنعت فرش دستباف، نیازمند اقدامات جدی هستیم.

عسگری حمایت از هنرمندان و استادکاران فرش و صنایع دستی، بیمه تامین اجتماعی قالیبافان و شاغلان این صنعت، آموزش، پژوهش و توسعه تجارت الکترونیک فرش را از اهم مسائلی دانست که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اظهار داشت: با توجه قدمت این هنر صنعت و در نظر گرفتن اینکه سالانه هشت درصد از فرش ایران به جهان صادر می شود، نیازمند برنامه ریزی و حمایت جدی تر برای افزایش سهم کشور در بازارهای جهانی هستیم.

عسگری تاکید کرد: دستگاه‌های ذیربط نسبت به جمع بندی مسائل و مشکلات حوزه صنعت فرش اقدام لازم را به عمل آورند و پیشنهادات لازم را در راستای اصلاح قوانین و مقررات دست و پاگیر این حوزه ارائه دهند تا اقدامات لازم پیگیری شود.
کد خبر: ۱۰۲۹۱
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha