۱۶۹۰۲۷۵۲۵
به گزارش تهران پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" اظهار داشت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا پایتخت مدعی شد شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری وی در تلگرام از مخاطبان وی کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت، در شبکه اجتماعی تلگرام در یک گروه افزایش ممبر عضو شدم و برای افزایش دنبال کنندگان کانال تلگرام خود با ادمین ارتباط گرفتم که این فرد یک نرم‌افزار برای من ارسال کرد و گفت آن را نصب کرده و در آن درخواست افزایش فالور را ثبت کنم، پس از نصب برنامه و کار نکردن آن، متهم به حساب کاربری بنده دسترسی پیدا کرده و پس از ارتباط با مخاطبانم با ارسال شماره کارت به آن‌ها درخواست وجه کرده است.

این مقام سایبری خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی و او را در یکی از مناطق شرقی تهران دستگیر کنند.

گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شاکیان این پرونده در روند تحقیقات بیان داشت: مجرم پس از حضور در پلیس فتا ضمن پذیرش بزه انتسابی اذعان داشت: از طریق نصب بدافزار روی تلفن همراه شاکیان و دسترسی به شبکه اجتماعی تلگرام به مخاطبان آنها پیام می دادم و با ارسال شماره کارت وجوهات را دریافت می‌کردم و در مجموع حدود ۴۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کردم.

رئیس پلیس فتا پایتخت به شهروندان توصیه کرد: از نصب برنامه‌های ناشناخته از منابع نامعتبر خودداری کرده و از عضویت در کانال‌ها و گروهای ناشناس که با عناوین مختلف قصد کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه را دارند پرهیز کنند.

وی گفت: همچنین در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

شرور مسلح محله "خاک سفید" در دام پلیس

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت توضیح داد: بیست و دوم تیرماه سال جاری در پی دریافت شکایت‌های مردمی مبنی بر ایجاد رعب و وحشت، اخلال در نظم و امنیت عمومی و همچنین تیراندازی منجر به جرح و قطع عضو احدی از شهروندان توسط یکی از اراذل و اوباش شرق تهران، بی درنگ تیمی از ماموران پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران بررسی موضوع را در دستو کار قرار دادند.

سرهنگ "پیام کاویانی" با اشاره به اینکه متهم برای فرار از قانون به یکی از شهرستان‌های غربی کشور گریخته بود، افزود: ماموران پلیس با انجام گسترده اقدامات اطلاعاتی در نهایت مخفیگاه این فرد شرور را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، وی را در مخفیگاهش دستگیر کرده و تعدادی سلاح سرد ممنوعه و مقادیری مهمات جنگی از مخفیگاه وی کشف شد.

وی به سابقه‌دار بودن متهم اشاره کرد و بیان داشت: با بررسی سوابق متهم جرایمی از قبیل اخلال در نظم عمومی، تیراندازی منجر به جرح و قطع عضو، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و ممنوعه و نزاع و درگیری در سوابق وی به چشم می‌خورد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: با توجه به اینکه یکی از وظایف ذاتی پلیس ایجاد امنیت و آرامش روانی در جامعه است، نیروی انتظامی به هیچ وجه اجازه جولان دادن به مخلان نظم و امنیت را نخواهد داد.
کد خبر: ۱۰۲۹۲
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha