عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اولین وزیر پیشنهادی است که صبح امروز در دفاع از برنامه‌های خود سخنرانی می‌کند.
۶۸۹۳۶۱۶_۳۵۴
به گزارش تهران پرس، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست محمدباقر قالیباف و با دستور کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم آغاز شد.

 

عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اولین وزیر پیشنهادی است که صبح امروز در دفاع از برنامه‌های خود سخنرانی می‌کند.


امروز آخرین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم است.


 

 

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: مردم روش های کلیشه ای را نمی پذیرند

ضرغامی گفت: بسیاری از حوزه های مهم و اساسی کشور مرتبط با این وزارتخانه است و شاید دلیل پذیرفتن این مسئولیت غیر از تجربه مدیریتی و فرهنگی آن است که بخش زیادی از این مجموعه‌ها در وزارت ارشاد بود.


 

وی افزود: میراث فرهنگی و معاونت زیارتی و سیاحتی در وزارت ارشاد بود و من هم در معاونت امور استان ها و امروز مجلس با این حوزه ها آشنایی دارم ولی بسیاری از نهادهای مختلف کشور باید همکاری داشته باشند تا نگاهی ملی و فرابخشی برای دیدگاه بلند دولت ایجاد شود.


 



 

حسین‌زاده  در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت: فروش نفت با مدیریت اوجی افزایش می‌یابد

حسین حسین‌زاده  نماینده مردم لارستان بیان کرد: دو دهه است که بنده وزیر پیشنهادی نفت را می شناسم و باید بگویم وی کار در حوزه نفت را از رده های پایین آغاز کرده و در حوزه پایین دست، بالادست، پتروشیمی و بخش‌های گاز و نفت کشور فعالیت کرده و متخصص است.

 

وی با تأکید بر اینکه اوجی فردی پاکدست، جهادی، متخصص و انقلابی است، گفت: زمانی که ما فردی را از بدنه یک وزارتخانه به عنوان وزیر انتخاب کنیم، قطعا موفق می شویم و اوجی کاملا به حوزه وزارت نفت اشراف دارد و در بخش صادرات نفت هم کار کرده است.

 

 

عسگری در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت: برنامه اوجی در حوزه فروش نفت مشخص نیست


 

مهدی عسگری نماینده مردم کرج با بیان اینکه اوجی مثل اغلب وزرا دارای تعهد و تخصص است، گفت: تجربه وی در حوزه گاز بوده اما مشکلات کشور تحریم نفتی است. دولت باید پاسخ دهد این نقص را چطور جبران خواهد کرد؟

 

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اوجی گزارش دهد که امروز چه مقدار نفت می‌فروشیم، چه زمانی طول می‌کشد تا پول فروش نفت به کشور بازگردد و برای فروش نفت و بازگشت سریع پول آن به کشور چه برنامه‌ای دارد؟


 

 

چنارانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت: مناطق محروم سودی از نفت و گاز ندارند

هاجر چنارانی خطاب به وزیر پیشنهادی نفت، اظهار داشت: برای ظلم های شرکت ملی نفت در حق مناطق نفت خیز چه برنامه ای دارید؟ با چه برنامه ای می خواهید از مناطقی که نفت و گاز استخراج می شود، محرومیت زدایی کنید؟. چه اقدامی برای استفاده حداکثری از میادین مشترک نفتی و گازی در برنامه هایتان دارید؟

 

وی افزود: تکلیف صنایع نفتی «آب‌بر» از جمله پالاشگاه اصفهان، شازند و تهران چه خواهد شد؟

 

 

نادران در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت: اوجی درباره اموالش خلاف واقع سخن گفته است

الیاس نادران نماینده مردم تهران گفت: بنده چند نکته را به ایشان (وزیر پیشنهادی نفت) گفتم برای اینکه بدانند من چه می‌دانم اما متاسفانه ایشان نگرفتند. به ایشان گفتم لیست اموال شما در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، دیدید؟ که گفت خیر ندیدم! به او گفتم چه دارید؟ گفت شما چه می‌دانید؟ گفتم من می‌پرسم شما چرا می‌گویید؟ گفت سه آپارتمان در هروی که یکی آپارتمان همسرم است از ارث پدر ایشان بوده و یکی هم برای پسرم است. گفتم من از مراجع ذیصلاح استعلام گرفتم و ۹ مورد از اموال ایشان را در دو برگه کاغذ استعلام گرفتم. کسی که به این صراحت خلاف واقع می گوید در جاهای دیگر هم همین گونه خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: بنده درباره قضیه یک قضیه از ایشان پرسیدم که اگر فرصت شد بعداً درباره آن حرف می‌زنم؛ ایشان به من گفت آقای رستم قاسمی و شخص دیگری کاری کردند و فرد شاکی برای اینکه بخواهد علیه رستم قاسمی به خط شود علیه من حرف زده است؛ من گفتم اگر قرار باشد ایشان کاری انجام دهد علیه رستم قاسمی حرف می زد نه شما! با شما چه پدرکشتگی داشت؟

 

 

وزیر پیشنهادی نفت: قصد قربت کردم فساد را از این وزارتخانه از بین ببرم


جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت گفت: در پیشگاه خداوند متعال و شما نمایندگان اعلام می‌کنم غیر از آنچه من به عنوان دارایی خدمت آقای رئیسی اعلام کردم؛ هرگونه دارایی دیگر که در فضای مجازی به بنده نسبت دادند به خودشان داده شود.


 

وی ادامه داد: ۲۴ و ۲۵ سالی که در وزارت نفت بودم و سال‌هایی که در خدمت آقای مخبر بودم با پاکدستی خدمت کردم و فردی فساد ستیز هستم. قصد قربت کردم فساد را از این وزارتخانه از بین ببرم.


 

اوجی  اظهار داشت: اصلاح شرایط و بازگردادندن لوکوموتیو صنعت نفت و بازگشت آن به ریل مناسب نیازمند اقدام جهادی است.


 

 

حبیب‌زاده در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت: اوجی از بدنه صنعت نفت و آشنا به مشکلات آن است


انور حبیب‌زاده نماینده مردم بوکان در موافقت با جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت اظهار داشت: اوجی فردی توانمند بوده و از شجاعت فوق‌العاده‌ای در مدیریت صنعت نفت برخوردار است.


 

وی افزود: وزیر پیشنهادی نفت خودش از بدنه صنعت نفت و آشنا به مشکلات آن است و به دلیل تجربه طولانی در این حوزه می‌تواند مؤثر واقع شود.


 

 

نقدعلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت: اوجی لیست اموال خود را به صورت شفاف اعلام کند

حجت الاسلام نقدعلی نماینده خمینی شهر با بیان اینکه در فروش گاز و فرآورده‌های گازی مشکل کمتری داریم، اظهار داشت: در زمان زنگنه کل بدنه وزارت نفت رعب و وحشت خاصی از تحریم‌ها داشتند لذا برای فروش نفت نیاز به جرئت و جسارت ویژه‌ای است.

 

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس، رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه را برای وزارت نفت مناسب می‌دانستند. در روز رأی اعتماد هم وی نام وزارت نفت را می‌برد.

 

در ادامه اظهارات نقدعلی، توانگر نماینده تهران یادداشتی را به وی داد. نقدعلی بعد از خواندن یادداشت گفت: اوجی لیست اموال خود را به صورت شفاف اعلام کند.

 

وی افزود: ما وزیر با ثروت یک میلیاردی را تجربه کردیم که ۱۲۰ شرکت داشت و خودش می‌برید و می‌دوخت. بنده در دولت گذشته تحقیق و تفحص از سهم ۱۴.۵ درصدی وزارت نفت از درآمدهای نفتی را کلید زدم.

 




 







 







پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود اظهار داشت: بخشی از تحصیلات آقای محرابیان مرتبط با ماموریت‌های وزارت نیرو است و ما نیز در حال تعیین مدیر هستیم و مدیر باید داشته‌های سازمان زیر مجموعه خود را بشناسد و برای آن برنامه داشته باشد و آقای محرابیان این ویژگی را دارد.


 

وی با اشاره به سابقه وزیر پیشنهادی در حوزه نیروگاه‌سازی در زمان مسئولیت دستیار ویژه رئیس جمهور در دولت دهم گفت: ایشان در طرح مهر ماندگار حدود ۱۳ پروژه نیمه تمام نیروگاهی را تکمیل کرد که ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شد و ۳۸ طرح سدسازی را با آورده ۱۲ هزار مترمکعب به سبد ذخیره آبی کشور مدیریت کرد.


 

محمدنژاد افزود: محرابیان با پروژه‌هایی که در آن دوران اجرا کرد افراد تحت پوشش شبکه آب و برق کشور را از ۲۲ میلیون نفر به ۲۴٫۵ میلیون نفر رساند که نشان از توان حرفه‌ای و تخصصی ایشان دارد.

 

بانکی پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو: دلیل مخالفت با محرابیان برای تصدی وزارت نیرو در سه حوزه کارنامه، برنامه و آب است

امیرحسین بانکی پورفرد نماینده مردم اصفهان گفت: انتقاداتی به کارنامه آقای محرابیان در وزارت صنایع است و آن عزل بی مورد مدیران انقلابی و کارآمد بوده است که البته در این زمینه جلساتی با ایشان برگزار و توضیحاتی ارائه شد.


 

وی تصریح کرد: یکی از این بی تدبیری ها قطع صادرات فولاد برای کنترل بازار بوده است که ضربه بزرگی به صنعت می زند چرا که فولاد هم کیفیت صنعت را بالا می برد و هم بازارهایی که با دردسر بدست آوردیم یکجا از دست می دهیم که البته آقای محرابیان این نقد را قبول داشت و در عین حال تاکید داشت که شرایط فرق دارد و ما در شرایط دولت گاها این تصمیم ها را می گرفتیم.


 

 

وزیر پیشنهادی نیرو: باید کارگاهی به وسعت ایران برای ساختن کشور بنا کنیم 

علی اکبر محرابیان گفت: در حالی دولت کار خود را شروع می‌کند که قطعی های برق موجب مشکلات برای مردم شده است و از این بابت ضرر و زیان زیادی به تولید کنندگان وارد شده است.


 

وزیر پیشنهادی نیرو تاکید کرد: مکلفیم علاوه بر جبران عقب ماندگی ها طوری برنامه ریزی کنیم که در افق بلند مدت دیگر قطعی برق نداشته باشیم. باید کارگاهی به وسعت ایران برای ساختن آن بنا کنیم و تمامی کاستی ها را جبران کنیم.


 

 

طغیانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو: برنامه محرابیان بلندپروازانه است

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه برنامه محرابیان بلندپروازانه است، گفت: مشخص نیست که رقم افزایش ظرفیت ۳۰ هزار مگاواتی از چه محلی تأمین خواهد شد. همچنین در برنامه پیشنهادی آمده است ۱۰ هزار مگاوات برق تجدیدپذیر تولید خواهد شد که منبع این مهم نیز مشخص نیست که چطور ظرف ۴ سال می خواهیم به این ارقام برسیم.


 



 

فروردین در مخالفت با وزیر ورزش و جوانان: هر ورزشکار یا تحصیلکرده ورزش شایستگی وزارت ورزش و جوانان را ندارد

محمد مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد اظهار داشت: آقای سجادی اینجا اعلام کنند که چه زمانی یک قدم برای ورزش برداشتند؟ با رای ندادن به سجادی ثابت خواهید کرد که مشی مجلس دفاع از آرمانهای امام، انقلاب و شهدا است نه دفاع از ایرانمال، سایپا، پرشین خودرو.


 

وی افزود: در دوران مدیریت آقای سجادی هیچگونه تحولی در ورزش ایجاد نشده است. زمانی که معاون قهرمانی وزارتخانه بودند دو نفر از دوستان تاجر خود را در دو فدراسیون مهم مسئولیت دادند که هنوز چهار فدراسیون ما در حال تعلیق است.


 

 

یزدیخواه در مخالفت با وزیر ورزش و جوانان: سجادی در حوزه ورزش های لاکچری فعال بوده است

سید علی یزدیخواه نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سجادی در حوزه دو میدانی جزو افتخارات کشور است اما در زمینه مدیریت نمی تواند کاری انجام دهد به گونه ای که حتی نتوانست در انتخابات ریاست فدراسیون دو میدانی هم موفق شود.

 

یزدیخواه گفت: سجادی بیشتر در حوزه ورزش های لاکچری مانند بولینگ، بیلیارد و اسب سواری فعال بوده است. همچنین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به جای اینکه به باشگاه های جنوب شهر برود و با آنان قرارداد ببندد، در مجتمع تجاری ایران مال که یکی از ۱۰ مجتمع تجاری برتر دنیاست و هزاران هزار میلیارد سرمایه دارد، قرارداد بسته است.

 

وی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان روحیه متمایل به اشرافی گری دارد و با دولت مردمی حجت الاسلام رئیسی تناسب ندارد.

 

یزدیخواه گفت: برنامه سجادی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان مکفی نیست و وی توانایی لازم برای انجام کار را ندارد. در حوزه جوانان هم برنامه خاصی ارائه نکرده است.

 

 

کوچکی نژاد در موافقت با وزیر ورزش و جوانان: کل جامعه ورزشی از معرفی سجادی برای وزارت ورزش خوشحال هستند

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت اظهار داشت: آقای دکتر سجادی با اینکه در دولت کاره ای نبود اما چون تخصصش مورد نیاز بخش خصوصی بود به این بخش دعوت شدند. ایشان در ورزش های مرفهین مثل بیلیارد و ... نبودند ایشان قهرمان دو و میدانی هستند. ورزش مستضعفین جامعه است حال ایرادی دارد که در رشته های فرعی دیگر نیز تخصص داشته باشد.


 

کوچکی نژاد در ادامه با اشاره به موفقیت های سجادی در حوزه بخش خصوصی عنوان کرد: او می تواند ایران را در حوزه بین الملل ارتقا دهد و و در ورزش تخصص دارد همچنین در برنامه های خود به ورزش همگانی توجه ویژه ای کرده و ورزش بانوان را نیز مد نظر قرار داده است.


 

وحیدی در موافقت با وزیر ورزش و جوانان:برای اولین بار است که شخصیتی ورزشی برای وزارت ورزش معرفی شده است


محمد وحیدی نماینده بجنورد در موافقت با حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: مردم عزیز! نمایندگان شما در کمال استقلال و آزادی به بیان دغدغه‌های خود در جلسات رأی اعتماد پرداخته و تضارب آراء امری طبیعی در قوه مقننه است.

 

وحیدی با اشاره به اهمیت وزارت ورزش و جوانان گفت: این دستگاه عظیم قبل و بعد انقلاب سازمان بوده و هیچ وقت وزیری متخصص در راس آن قرار نداشته است، همیشه افراد سیاسی و امنیتی در راس این وزارتخانه بودند و اولین بار است که شخصیتی ورزشی و با تخصص در رأس این مجموعه قرار گرفته است.

 

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: غفلت ما باعث شده ظرفیت های عظیم ورزشی ما تحلیل برود

حمید سجّادی با بیان اینکه بیانیه گام دوم، ما را به میدان داری جوانان دعوت می کند، اظهار داشت: این نشان می دهد برای تحقق بیانیه گام دوم این وزارتخانه باید نقشی ستادی و تعاملی پیدا کند؛ نسل جوان را برانگیزد، استعدادها را پرورش دهد و با تعاملات حاکمیتی، شکوفایی و تحول آفرینی را فرآهم آورد.


 

سجادی ادامه داد: کوشش من این است که بخش مهمی از بدنه مدیریتی وزارت متعلق به جوانان باشد و مأموریت این وزارتخانه ایجاد هم افزایی و میدان سازی برای حلقه های میانی و جریان های خودجوش جوانان باشد.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۰۲۴۰
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha