۱۴۵۷۵۹۶۰_۱۲۵


به گزارش تهران پرس، حیدر نوروزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در تمامی شهر‌های کشور، قوانین اعلامی را اجرایی کرده ایم، گفت: در پی ابلاغ ممنوعیت تردد بین استانی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های اعلام شده، از همان روز یکشنبه تمامی محور‌های مواصلاتی را کنترل کردیم و اجازه خروج به خودرو‌های بومی از استان تهران را ندادیم.


 


او ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ایستگاه‌های بازرسی و کنترلی را برای اعمال ممنوعیت تردد بین استانی پیش بینی کرده بود؛ این ایستگاه ها در محور تهران-ساوه محدوده عوارضی دوم، در محور قدیم و جدید تهران-قم محدوده نعل‌بندان، در محور تهران-مشهد محدوده پلیس راه شریف آباد، در محور فیروزکوه محدوده گدوک، در محور هراز محدوده پیست آبعلی و محور آزادراه تهران-شمال محدوده ابتدای آزادراه قرار داشتند. بر این اساس به اسثتناء خودرو‌های عمومی مانند اتوبوس، کامیون و وسایل نقلیه امدادی همه خودرو‌های بومی تهران برگردانده می‌شد.


 


مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه اعمال ممنوعیت تردد در محور تهران-کرج به دلیل پیوستگی این دو استان به اداره کل راهداری و پلیس راه البرز واگذار شده بود، ادامه داد: کنترل این محور‌ها برای اعمال ممنوعیت تردد بین استانی تا پایان هفته همچنان با جدیت ادامه دارد و خودروهای بومی برگردانده خواهند شد.


 


نوروزی با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته میزان ورود و خروج خودرو‌ها در این ایام نسبت به مدت مشابه سال قبل به شدت کاهش یافته است افزود: آمار دقیقی از خودرو‌های بازگردانده شده نیست، اما سفر‌های جاده‌ای در هفته گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش یافت و بر اساس همین سخت‌گیری‌ها در روز‌های گذشته هم شاهد ترافیک‌های سنگین مانند هفته‌ها و تعطیلات قبلی نبودیم.


 


او یادآور شد: میزان سخت گیری‌ها و کنترل‌ها در تعطیلات اخیر در مقابل دفعات گذشته بسیار تغییر کرده بود؛ چراکه در این دوره مردم خود همکاری‌های بسیار خوبی با ستاد ملی مقابله با کرونا داشته اند و امیدواریم در تعطیلات آینده هم این تدابیر سخت گیرانه‌تر و همچنین همکاری مردم بیشتر شود.


 


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در پایان بیان کرد: آمادگی کامل داریم که اگر هفته آینده نیز ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ کند، این ممنوعیت‌ها همچنان ادامه پیدا کند.


 

منبع: باشگاه خبرنگاران


انتهای پیام/الف

کد خبر: ۱۰۲۳۶
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha