سید احمد علوی شورا
سید احمد علوی، عضو ششمین دوره شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس با بیان اینکه اولویت اعضای این شورا اولویت‌های مردم است بیان کرد شهر موجودی زنده است که هر روز یکی از شاخه های آن نیاز به رسیدگی دارد.

وی ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌هایی که با دکتر زاکانی شهردار آتی تهران و آقای جاوید سرپرست شهرداری تهران صورت گرفته، اولویت مردم شهر تهران بحث سلامت است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران باید در حد توان خود به وزارت بهداشت و دیگر مجموعه ها در خصوص مبارزه با ویروس کرونا کمک کند گرچه این امر شرح وظیفه دوم ما می‌باشد اما امروز این موضوع اولویت نخست شهروندان تهرانی است.

علوی با اشاره به موضوع واکسیناسیون گفت: همچنین در امر واکسیناسیون نیز باید شهرداری تهران از تمام ظرفیت خود برای کمک به نهادهای ذیربط استفاده کند تا از فشار و سختی که برای مردم ایجاد شده، کاسته شود.

وی افزود: همچنین در حوزه سلامت تنها باید به وزارت بهداشت و تسهیل واکسیناسیون کمک کنیم بلکه باید در حوزه ی اجتماعی آن نیز که گریبان‌گیر جامعه شده است اقدامات لازم را انجام دهیم.

این عضو ششمین دوره شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: ما باید برای دوران پساکرونا شهر را آماده کنیم زیرا از آغاز شروع ویروس کرونا تا کنون که مدت زمان طولانی است بسیاری از شهروندان خانه نشین شدند و این موضوع از نظر اجتماعی و روانشناسی آسیب هایی را ایجاد کرده است که باید برای آنها تدابیر لازم صورت گیرد.

علوی گفت: پس از موضوع سلامت باید اولویت بندی جدیدی از مشکلات شهر را تهیه کنیم؛ البته بر اساس اولویت بندی هایی که در گذشته تهیه کرده ایم موضوعات آلودگی هوا ترافیک و خدمات شهری از جمله معضلاتی است که به فوریت باید به آنها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: برای حل معضل ترافیک آلودگی هوا و خدمات شهری شورای شهر و دکتر زاکانی برنامه دارند که پس از عبور از بحران کرونا این مشکلات باید به سرعت مدیریت شوند.

این عضو شورای شهر تهران در خصوص خرید واکسن توسط شهرداری بیان کرد با توجه به فرآیندی که امروز به این مجموعه شهر سالم شهرداری و وزارت بهداشت ایجاد شده است و تسریع واکسیناسیون کارکنان شهرداری دیگر نیاز به خرید جداگانه واکسن توسط شهرداری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت طی هفته های اخیر توانسته به قول خود در خصوص تسریع واکسیناسیون در کشور عمل کند، افزود: اکنون گروه‌های پرمخاطره شهرداری همانند نیروهای خدمات شهری، پاکبان ها نیروهای شرکت‌های تاکسیرانی، مترو، فروشگاه شهروند، سازمان میادین شهرداری و... همگی در چرخه واکسیناسیون وارد شدند و روزانه بیش از هزار نفر از کارکنان شهرداری واکسینه می‌شوند و تعداد زیادی از آنها فاز دوم واکسن خود را نیز دریافت کرده‌اند.

علوی در پایان بیان کرد: خرید واکسن توسط شهرداری زمانی مطرح بود که این کار توسط دولت با تأخیر صورت می گرفت اما اکنون به این روند سرعت بخشیده شده و همچنین با ارتباط خوب شهرداری و وزارت بهداشت دیگر نیازی به خرید واکسن توسط شهرداری وجود ندارد و واکسیناسیون کارکنان شهرداری با سرعت در حال انجام است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۲۱۲
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha