در جلسه علنی امروز که در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، نمایندگان به ادامه بررسی برنامه ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای کابینه سیزدهم می‌پردازند.
۱۳۹۷۰۵۱۶۰۰۰۱۵۷_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس، چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و با حضور ۲۰۸ نماینده آغاز شد.

 


در جلسه علنی امروز که در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، نمایندگان به ادامه بررسی برنامه ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور برای کابینه سیزدهم می‌پردازند.



 


از روز شنبه هفته جاری تاکنون، صلاحیت ۱۱ وزیر پیشنهادی بررسی شده و بررسی صلاحیت ۸ وزیر باقی مانده است که امروز ابتدا برنامه ها و صلاحیت گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی خواهد شد.



 

 

 مطهری در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت: برنامه فاطمی امین انشائی است نه اجرایی

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار اظهار داشت: وزیر پیشنهادی صمت برنامه‌ای برای تامین کالاهای اساسی مردم ندارد. با انتخاب فاطمی امین، مطالبه مردم که تامین کالاهای اساسی و کنترل قیمت‌ها است، بر زمین خواهد ماند و موجب ناامیدی مردم از دولت مردمی خواهد شد.

 

مطهری خطاب به وزیر پیشنهادی صمت گفت: آقای فاطمی امین! آیا برای اصلاح قیمت سیمان و میلگرد برنامه‌ای دارد؟ آیا قیمت‌ها به قبل از قطعی برق برمی‌گردد؟ آیا با افزایش بحران به علت نبودن روحیه اجرایی در فاطمی امین، خود شما نمایندگان مجلس در سال آینده بخاطر تشویش مردم معترض نخواهید شد؟

 

 

بهروزی‌فر در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت: فاطمی امین هم در بخش صنعت و هم در بخش تجارت تجربه دارد

خلیل بهروزی‌فر نماینده مردم فومن و شفت بیان کرد: فاطمی امین اعتقادی عمیق به سیستم نظارت و کنترل پروژه دارد. او اشراف کامل روی موضوعات اقتصادی کشور دارد و عضو موثر تیم اقتصادی رئیسی بوده و هست.

 

وی گفت: او یک مدیر فسادستیز است. لازمه مبارزه با فساد توسط فاطمی امین، رأی قاطع مجلس است تا با این پشتوانه بتواند با فساد مبارزه کند.

 

 

موسوی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت: فاطمی امین جوانی انقلابی و تحول گراست

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل گفت: سیاست‌های کلی رهبر انقلاب در خصوص صنعت از طریق حمایت از زیرساخت‌ها و برقرای مشوق‌ها و رعایت اصول آمایش سرزمینی محقق می‌شود و فاطمی امین جهت ایجاد توازن در منطقه برنامه‌های خوبی دارد.

 

وی افزود: امیداوریم فاطمی امین به موضوع خودرو، معادن، فلزات و حوزه های کالاهای اساسی توجه ویژه‌ای داشته باشد. مردم در دوران کرونا گرفتار شدند و واحدهای تولیدی راکد است.

 

 

ارکانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت:ضمانت اجرایی برخی طرح‌های فاطمی امین مشخص نیست

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور  گفت: ما یکسال و نیم است که به مردم گفتیم دولتمردان مرد عمل نیستند و حامی رانتِ گروه و رفقای خود هستند. آیا امروز که ورق برگشته است، گزینه‌های پیشنهادی موجود را در مقابل وزرای قبلی می‌بینید؟ امروز نشان دهید و اثبات کنید که مجلس انقلابی و در رأس امور است.

 

وی با بیان اینکه امروز قیمت خودرو و لوازم خانگی افزایش چشمگیری داشته است، گفت: فاطمی امین در برنامه‌های خود موضوعات مختلفی را مطرح کرده است که برخی از آنها دارای ابهام است. ضمانت اجرایی برخی طرح‌ها و برنامه‌های فاطمی امین مشخصی نیست. کجای انقلاب به ما مجوز داده که به یک وزیر ضعیف رأی اعتماد دهیم تا کسی از ما کدورت به دل نگیرد و تبدیل به وکیل‌الدوله شویم؟

 

 

فرهنگی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت: فاطمی امین تاکنون عملکرد اجرایی قابل توجهی داشته است

محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فاطمی امین علاوه بر داشتن قدرت و توان ایده پردازی، روحیه تحول گرایی دارد.


وی متذکر شد: فاطمی امین سابقه بسیار خوبی در بخش های مدیریتی وزارت صمت داشته است. همچنین در آستان قدس رضوی اقدامات تحول گرایانه خوبی انجام داده و با استفاده از ظرفیت بسیج عمومی و بخش غیردولتی توانست یک شرکت دانش بنیان بسیار خوب را در آنجا راه اندازی کند.


 

 





وزیر پیشنهادی صمت: برای تحقق چشم انداز ۱۴۰۴ وظیفه سنگینی داریم و باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم








 سید رضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت:  در دولت سیزدهم هدف گذاری شده تورم در سال ۱۴۰۲ به نصف تورم سال ۹۹ برسد و بعد به سمت تک رقمی شدن حرکت کند.


 

فاطمی امین خاطر نشان کرد: به زودی شاهد بازگشت قیمت سیمان به قبل از قطعی‌های برق خواهید بود. دولت مردمی و مجلس انقلابی با همراهی هم می توانند کشور را جلو ببرند.



 


وی در مورد تقویت بازارهای داخلی و خارجی گفت: با تقویت بازارهای داخلی و توجه به بازارهای خارجی، تجمیع تقاضاها، هم افزایی بین بنگاه های کسب وکار تلاش خواهیم کرد عملکرد خوبی را ارائه دهیم و در این راستا هر ۳ ماه یکبار گزارش عملکرد مطلوب به نمایندگان ارائه خواهیم کرد.






 

یزدی خواه در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم: تفکر سیاسی زلفی‌گل شبیه وزیر خارجه بی‌تدبیر است

سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران گفت: محدوده عمل و تجربه آقای زلفی‌گل دانشگاه همدان با ۴ تا ۵ هزار دانشجو بوده است. او چگونه با شوراهایی مثل عتف و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهد مواجه شود؟

 

نماینده مردم تهران گفت: تفکر سیاسی زلفی‌گل شبیه وزیر خارجه بی تدبیر است. او هیچ اعتقادی به شعارهای انقلابی ندارد.

 

 

ایزدخواه در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم: زلفی‌گل برنامه ای برای تحول ندارد

روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران گفت: وزارت علوم، وزارت تخصص هاست. وزارت سیاستگذاری و حکمرانی است. زلفی‌گل استاد تمام شیمی است. صدها مقاله شیمی دارد، وزارت علوم چه تناسبی با سنتز ترکیبات آلی دارد؟ زلفی گل علم شیمی را توسعه دهد. چه نسبتی با وزارت دارد؟

 

وی ادامه داد: زنگنه وقتی بنده ۷ ساله بودم وزیر بود و الان که فرزند سوم من ۷ ساله است هنوز وزیر است باید این حلقه بسته مدیریتی شکسته شود.


نماینده مردم تهران گفت: آقای رئیسی ما در شش ماه به دنبال تحول هستیم و به شما اعتماد داریم اما دولت جوان حزب اللهی معرفی کنید.


 

 

خدابخشی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم: زلفی‌گل توانایی کافی برای تصدی این وزارتخانه را دارد

خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس با بیان اینکه زلفی‌گل دارای انسجام فکری است و قدرت برنامه‌ریزی و مدیریت تیمی بسیار خوبی دارد، گفت: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری از نظر علمی و تخصصی هم سوابق بسیار خوبی دارد و در تمام مقاطع تحصیلی تدریس کرده و قطعاً می‌تواند در حوزه علم و فناوری به خوبی سیاستگذاری کند.

 

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم، قائل به استفاده از ظرفیت توان داخلی کشور و ارتقای دانش بومی است، گفت: وی شخصیتی انقلابی و بابصیرت است و ثابت کرده که فردی استکبارستیز است. در زمان فتنه ۸۸ وی اجازه نداد که چهره‌های مسئله‌دار وارد دانشگاه بوعلی‌سینا همدان شوند؛ این مسئله هم باید مورد توجه همه قرار گیرد.

 

 

درخشان در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم: زلفی گل فردی با سابقه، باتجربه و صاحب نام است

عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر تصریح کرد: وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری برای برون رفت از چالش های علمی کشور برنامه دارد. تولید علم یکی از مسائل بسیار مهم است که زلفی گل در برنامه های خود به این موضوع به خوبی اشاره کرده و گفته که به دنبال تولید بومی علم در کشور است، چرا که تولید علم در کشور منجر به اقتدار ایران می شود.

 

وی اظهارداشت: زلفی گل چهره ای وزین و انقلابی است و قطعا می تواند از عهده مسئولیت های وزارت علوم، تحقیفات و فناوری براید. مخالفان وی می گویند که زلفی گل سابقه وزارت ندارد در حالی که بسیاری از وزرای پیشین ما هیچ کدام سابقه وزارت نداشتند و این مسئله نباید ملاک عمل باشد.

 

 

 

ویس کرمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم: زلفی‌گل برنامه‌ای برای ایجاد تحول در این وزارتخانه ندارد

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم‌آباد گفت: اینجانب در سال‌های بی‌کسی آقای رئیسی، رئیس ستاد وی بودم اما گویا تقدیر است در قرعه‌های مجلس نام بنده فقط برای سخنرانی در مخالفت با وزرای پیشنهادی انتخاب شود.

 

وی ادامه داد: تک بُعدی بودن زلفی‌گل مانع از نگاه جامع وی به همه رشته‌ها است. بنا نیست که وضع موجود ادامه یابد و تربیت بی‌هدف دانشجویان، ارتقاء صوری اساتید و مقاله‌های کتابخانه‌ای ادامه پیدا کند. کسی می‌تواند راهبری وزارت علوم را در دست بگیرد که صاحب سبک باشد؛ زلفی‌گل برنامه‌ای برای ایجاد تحول در این وزارتخانه ندارد.

 

ویس‌کرمی اظهار داشت: زلفی‌گل برنامه دقیقی برای جذب دانشجو از سایر کشورهای جهان، ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی و تبدیل ایران به پایگاه تولید علم در منطقه ندارد.

 

 

نادری در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم: به شرطی از زلفی گل حمایت می‌کنم که تحول خواه باشد


احمد نادری نماینده مردم تهران تصریح کرد: آقای زلفی‌گل ۱۱ سال تجربه معلمی و فعالیت در حوزه آموزش عالی را دارد، همچنین آقای زلفی گل وزنه‌ای علمی بوده و نظریه‌پرداز و تحول‌خواه است و بنده یک دهه آقای زلفی گل را می‌شناسم و می‌گویم مدیری انقلابی، علمی، توانمند و تحول‌گرا است.


 

وی گفت: در سال ۸۸ وزیر پیشنهادی علوم درِ دانشگاه همدان را مقابل فتنه‌گران بست و مواضع انقلابی وی زبانزد دوستان همدانی است و اینکه می‌گویند چرا برخی افراد خاص از او حمایت می‌کنند باید گفت پاسخ وی این بوده که برخی از آنها را حتی یک بار هم ندیده ضمن اینکه باید نظر متدینین انقلابی مانند کامران دانشجو را هم دید که وی را تأیید کرده است.


 

 

وزیر پیشنهادی علوم: فتنه ۸۸ آغاز مشکلات خارجی برای ما شد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر پیشنهادی علوم گفت: به عنوان یک سرباز علمی نظام جمهوری اسلامی الگوی خودم را شهید چمران و شهدای هسته ای و سردار سلیمانی را قرار می‌دهم چرا که این عزیزان عاقبت بخیر شدند و مسیرشان در راستای اهداف مقدس نام جمهوری اسلامی بود و مردمی و خادم مردم بودند.


 

زلفی گل ادامه داد: بخشی از دوران ریاست دانشگاه در دوران فتنه ۸۸ بود و عزیزان می‌دانند دانشگاه بوعلی سینا بین ۱۳ تا ۱۵ هزار نفر جمعیت دانشجویی دارد و یکی از سیاسی ترین دانشگاه‌ها هست و به لطف خداوند فتنه ۸۸ را طوری مدیریت کردیم که هیچ‌کس آسیب ندید.


 



 

علی اصغر خانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: اسماعیلی به طور تخصصی با حوزه فرهنگ و هنر آشنا نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: برای وزارت ارشاد باید فردی باسابقه مدیر و مدبر انقلابی و جهادی معرفی شود. تا با رشته تحصیلی مرتبط و تسلط به جامعه هدف بتواند مشکلات این حوزه را برطرف کند، وزارت ارشاد یکی از نهادهای اصلی برای تحقق گام دوم انقلاب است.


 

 

تقوی در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: اسماعیلی به مشارکت‌پذیری در عرصه فرهنگ اعتقاد دارد

سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران تصریح کرد: وزیر پیشنهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتباط با اهالی فرهنگ از این جوشش درونی برخوردار است و از آنجا که ارزش‌های اسلامی نیز در بستر آموزش‌های دینی منتقل می‌شود آقای اسماعیلی این ویژگی را دارد.


 

 

علیپور در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: شورای فرهنگ عمومی نیازمند توجه جدی است

محمد علیپور نماینده مردم ماکو با اشاره به استقبال اصحاب رسانه از تصدی اسماعیلی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: امروز مطبوعات مشکل جدی در بحث هزینه ها و حتی تامین کاغذ برای چاپ دارند که انتظار است آقای اسماعیلی در بحث توزیع عادلانه امکانات مدیریت لازم را صورت دهند.


 

 

یزدیخواه در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: اسماعیلی سابقه کاری در این وزارتخانه ندارد 

علی یزدیخواه نماینده تهران گفت: تمام سابقه اجرایی اسماعیلی معاونت سیاسی امنیتی استانداری اصفهان است. این استانداری، مبلغی بودجه خارج از شمول داشته اما در زمان مدیریت اسماعیلی، انضباط مالی در اختصاص بودجه خارج از شمول مشاهده نشده است. لذا یکی از مدیرانی که بیشترین اعمال ماده ۹۱ را داشته، وی بوده است.

 

یزدیخواه اظهار داشت: در مدت کوتاه در یک استانداری اصفهان، پرونده های زیادی در مورد عدم انضابط مالی علیه اسماعیلی ایجاد شده است که اکثر پرونده ها مختوم شده و یکی دو پرونده در شعبه کارکنان دولت مطرح است که به هر حال نشان دهنده عدم انضباط مالی است.

 

 

عفت شریعتی در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: اسماعیلی برنامه جدی در حوزه اقتصاد فرهنگ دارد 

شریعتی نماینده مردم زرند در مجلس تصریح کرد: اسماعیلی چهره‌ای محبوب در میان جوانان انقلابی و خوشنام در میان رسانه‌های مکتوب و تصویری است.


وی خطاب به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: درخواست ما این است که اقداماتی انجام شود تا فرهنگ و مشاغل فرهنگی از اقتدار لازم در کشور برخوردار شوند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فضای معرفتی جامعه را تقویت کند.

 

 

صالحی در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: برنامه های اسماعیلی فاقد راهبردها، فاقد استراتژی های مناسب است


مسلم صالحی نماینده مردم اقلید خطاب به وزیر پیشنهادی گفت: قرار بود برنامه شما بر مبنای نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدهای وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین و به مجلس اعلام شود. آن چیزی که بتواند برنامه شما را از سایر برنامه های قبلی متمایز کند و نقطه امیدی برای ۴ سال آینده به جامعه فرهنگی بدهیم به آن معنا مشاهده نشده است.


 

وی با تاکید بر اینکه تناقض گویی های بسیاری در برنامه وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: شما از سویی دم از مهندسی فرهنگی می زنید و از طرف دیگر فرهنگ را به عنوان یک امر خودجوش درونی می دانید؛ تکلیف این دو را روشن کنید.


 

 

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:فرهنگ فضای تنفس جامعه است

محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این چند روزی که بحث وزارت پیش آمد بسیاری از بزرگان اهل اندیشه و تفکر به من لطف کردند و از آن‌ها تشکر می‌کنم و دوستان زیادی هم پیشنهادات و انتقاداتی داشتند؛ به روی چشم به همه آن‌ها احترام می‌گذاریم.


 

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۰۱۸۹
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha