محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فقدان نظام ارجاع، پزشک خانواده، سطح بندی خدمات، نسخه نویسی الکترونیکی و پرونده سلامت دلیل اصلی ضعف بهداشت و درمان کشور است.
۲۰۲۱۰۸۱۰۳۰۵۱۵۵۶۶۲۷
به گزارش تهران پرس، پنجمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم صبح امروز (دوشنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

 



ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار مجلس قرار گرفت.



 

آریان‌پور در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت: عین اللهی توانایی مقابله با چالش های نظام سلامت را دارد


رضا آریان‌پور نماینده مردم مینودشت تاکید کرد: عین‌اللهی براساس شاخص‌های متعدد، فردی است که توانایی مدیریت سیستم بهداشت و درمان و توانایی مقابله با چالش‌های نظام سلامت را دارد.


 

 

توسلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت: برنامه های عین اللهی مربوط به ۱۰سال قبل است

فتح‌الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ عنوان کرد: در برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان نشانه‌ای از فکر استراتژیک در حوزه نظام سلامت دیده نمی‌شود و تنها به کلی‌گویی بسنده شده است.

 

 

عسگری در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت: برنامه های عین اللهی در مهار کرونا ادامه همان سیاست های سازمان بهداشت جهانی است

مهدی عسگری نماینده مردم کرج گفت: انتخاب وزیر بهداشت و درمان با جان مردم ارتباط دارد. ما امروز یک وزیر برای شرایط عادی نمی‌خواهیم.

وی افزود:  اگر قرار است دولت آقای رئیسی دولت قوی باشد، وزارت بهداشت نباید وزارت پزشکان باشد، بلکه وزارت سلامت است.

 

 

محسنی بندپی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت: عین اللهی برنامه‌های خوبی برای تحول در وزارت بهداشت و درمان دارد


محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فقدان نظام ارجاع، پزشک خانواده، سطح بندی خدمات، نسخه نویسی الکترونیکی و پرونده سلامت دلیل اصلی ضعف بهداشت و درمان کشور است.


وی گفت: امروز در شرایط  مطلوبی در موضوع کرونا نیستیم و اگر دغدغه مردم مناطق محروم و بیماران را داریم باید با آقای عین اللهی که برنامه‌های خوبی برای تحول در وزارت بهداشت و درمان دارد رأی دهیم.


 

 

بهروزی فر در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت: عین اللهی برنامه دقیقی برای خودکفایی در تولید دارو و واکسن دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: اولویت دادن به مسائل مربوط به سلامت و مقابله با بیماری کرونا از برنامه‌های مهم عین اللهی است، متاسفانه مردم عزیز به سبب امواج متعدد ویروس کرونا صدمات جانی و مالی جبران ناپذیری دیده اند.


 

 

وزیر پیشنهادی بهداشت : در راه خدمت به مردم تا پای جان خواهم ایستاد


عین‌الهی گفت: در کارزار مبارزه با بیماری کرونا خاضعانه در برابر اعتماد ارزشمند مجلس سر تعظیم فرود می‌آورم و در راه خدمت به مردم تا پای جان خواهم ایستاد و بر این باورم وزیر بهداشت وقتی وزیر مردم است که کنار مردم ایستاده باشد.

وزیر پیشنهادی بهداشت ادامه داد: تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون را تمام می‌کنیم و با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها این واکسیناسیون را انجام خواهیم داد.


 



 

روح الامینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: عبدالملکی اشرافی به حوزه وزارت چند منظوره کار ندارد

عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران گفت: آقای عبدالملکی به عنوان فرد یک فعال ، پختگی لازم برای وزارت کار را ندارد و در حوزه صنعت دارو که ۶۰ درصد آن در شستا و تامین اجتماعی است، نمی‌تواند به سوالات من پاسخ دهد.

 

 

چنارانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: عبدالملکی برای ساماندهی شستا برنامه ندارد 


هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور اظهار کرد: وزارت کار گردش مالی هنگفتی دارد. در بخش اشتغال باید سند چشم انداز داشته باشیم.


وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه وزارتخانه بزرگ است که در هم ادغام شده‌اند. امروز ۵۰۰ شرکت در زیرمجموعه شستا وجود دارد اما آقای عبدالملکی برای ساماندهی این شرکت ها برنامه ندارد و تنها تئوری‌پردازی کرده است.


 

 

علیزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: عبدالملکی در هر جایی که کار کرده، موجب تحول آن مجموعه شده است


بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران عنوان کرد: وزارت کار از بزرگترین و مهمترین و پیچیده ترین وزارتخانه دولت است و چالش های بسیار بزرگی دارد و عبدالملکی برای حل این چالش‌ها برنامه کافی را دارد.

علیزاده گفت: عبدالملکی به عنوان یکی از جوان ترین وزرای دولت، در حوزه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی صاحب نظر است و نگاه مثبتی به ظرفیت های داخلی در حل مشکلات کشور بویژه حوزه اشتغال دارد.

 

 

بسطامی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: عبدالملکی سابقه بسیار خوبی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی دارد

علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام گفت: ما سه معضل اساسی مبنی بر بیکاری، وضعیت اسفبار اقشار آسیب پذیر و نابسامانی در صندوق های بازنشستگی را داریم که عبدالملکی به خوبی می تواند این مشکلات را حل و فصل کند.


بسطامی تاکید کرد: عبدالملکی ید طولایی در کارهای اجتماعی و خدمت گزاری به محرومان دارد و شب و روز در کنار مردم و محرومان بوده است.


 

 

سلیمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: عبدالملکی چگونه می‌تواند یک تیم مدریتی قوی را بکارگیری کند؟

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم اظهار کرد: اداره وزارت کار نیاز به یک تیم کارکشته و با تجربه دارد که وزیر پیشنهادی کار از چنین تیمی برخوارد نیست. عبدالملکی از بدنه این وزراتخانه نیستند بنابراین چگونه می‌تواند یک تیم مدریتی قوی را بکارگیری کند؟

سلیمی گفت: آیا عبدالملکی دانش و تجربه در حوزه صندوق‌های بازنشستگی را دارد؟ آیا به همسان سازی بازنشستگان اعتقاد دارد؟ این وزارتخانه متولی ۴۰۰ شرکت بزرگ در حوزه ملی است.

 

 

موسوی لارگانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: رئیس‌جمهور باید شخصیتی در تراز مخبر برای وزارت کار معرفی می‌کرد

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان گفت: عبدالملکی به حوزه اقتصاد مقاومتی مسلط است و رئیس‌جمهور هم به دلیل سابقه او در حوزه اشتغال کمیته امداد، وی را معرفی کرد اما اشتغال یک بخش وزارت کار است.

وی افزود: معرفی عبدالملکی به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظلم به وزیر پیشنهادی، هیئت دولت و مجلس انقلابی است.

 

 

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بیش از نیمی از عمر ۴۰ ساله‌ام را کار اجرایی انجام داده‌ام

عبدالملکی بیان داشت: باور دارم دارم به فضل الهی و پشتیبانی نماندگان مجلس برنامه‌هایی که عنوان می‌کنم قابل اجرا است. ما سامانه‌ای نداریم که با وارد کردن کدملی بدانیم آن فرد شاغل است یا بیکار.


وی تاکید کرد: با ایجاد یک سامانه که می‌تواند بانک اطلاعاتی خوبی باشد می‌توان این اطلاعات را بدست آورد و به دیگر وزارت‌خانه‌ها هم خدمات دهد.


 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۰۱۴۸
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha