ناصر امانی شورای شهر تهران
ناصر امانی، عضو ششمین دوره شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تهران با اشاره به آخرین گزارش ارائه شده پیروز حناچی، شهردار سابق تهران در صحن علنی ششمین دوره این شورا، گفت: در خصوص این گزارش سوالات زیادی از سوی اعضای شورای شهر تهران وجود داشت اما فرصت نقد و بررسی آن درصحن علنی به علت فشردگی برنامه های آن روز وجود نداشت.

 

وی با اشاره بخش منابع انسانی گزارش شهردار سابق تهران بیان کرد: آقای حناچی اعلام کردند که طی چهار سال گذشته تنها حدود ۶۰۰ نفر به مجموعه شهرداری پیوستند که حتما در این خوصوص اطلاعات نادرستی به ایشان داده شده است!

 

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ۶۰۰ نفر نیروی انسانی که آقای حناچی به آن اشاره کرده اند با شرکت خدمات اداری شهر در شهرداری تهران قرار داد بسته اند و شهرداری به غیر این شرکت، شرکت های زیادی دارد، گفت:درب ورودی به شهرداری تنها شرکت خدمات اداری شهر نیست و شرکت آریان شهر و شرکت حامیان شهر از دیگر شرکت های مجموعه شهرداری است.

 

امانی ادامه داد: شهرداری تهران دارای سازمان، اداره و شرکت هایی است که آن ها به صورت مستقیم با افراد قرار داد امضا می کنند. تعداد نیروهای جذب شده در شهرداری طی چهار سال اخیر بیش از آمار ارائه شده آقای حناچی است. از همین رو طرح دوفوریتی سند تحویل و تحول شهرداری را به صحن شورا ارائه کردیم که این طرح طرح دو فوریتی به تصویب رسید تا به صورت دقیق و شفاف مشخص شود طی سال های اخیر در سازمان شهرداری نه تنها در ستاد شهرداری بلکه در تمامی شرکت ها اداره ها معاونت‌ها و مناطق ۲۲ گانه شهرداری چه تعداد نیرو به نسبت به سال ۹۲ در شهرداری شروع به کار کردند و همچنین این که اعلام شد تعداد نیروی انسانی شهرداری تهران ۱۳ درصد کاهش داشته است صحت دارد یا خیر.

 

وی افزود: سال گذشته نیز شورای شهر پنجم این آمار و کاهش چشمگیر تعداد نیروی انسانی شهرداری را اعلام کرده بود که باتوجه به شعار شفافیت و راه‌اندازی کمیته شفافیت در شورای شهر تهران از این دوستان تقاضا کردیم، لیست افراد جذب شده در شهرداری در سامانه شفافیت بارگذاری شود.

 

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: لازم است برای شفافیت لیست کامل ۱۳ درصد نیروی انسانی که گفته می شود با رضایت خود از شهرداری جدا شده‌اند، شامل اطلاعاتی همچون نام نام خانوادگی نشانی کد پرسنلی محل و نوع خدمت منتشر شود، اما متاسفانه این امر محقق نشد!

 

امانی گفت: همچنین در حوزه حمل و نقل و عمران گزارش آقای حناچی، شهردار سابق نیز ایراداتی وجود داشت. در این گزارش میزان توجه مترو و بزرگراه مورد قیاس قرار گرفته بود و بر اساس این قیاس اعلام کردند که در پنجمین دوره مدیریت شهری به متروتهران سه و نیم برابر بیش از راه سازی و معابر توجه شده است؛ در حالی که این قیاس مع‌الفارق است!

 

وی با تاکید بر اینکه در پنجمین دوره مدیریت شهری نه در حوزه مترو و نه در حوزه بزرگراه و راه سازی کاری صورت نگرفته است؛ عنوان کرد: در پنجمین دوره مدیریت شهری یک کیلومتر مترو ساخته نشده است و مدیران شهری دوره پنجم اعلام کردند که در حوزه زیرساخت ها هیچ برنامه ای ندارد و زیرساخت‌های تهران تقریباً تکمیل شده است! این چه نوع قیاسی است که بر اساس این عملکرد سه و نیم برابر بیش از ساخت راه به مترو توجه شده است؟!

 

این عضو شورای شهر تهران از تحول در سامانه شفافیت خبر داد و گفت: راه اندازی سامانه شفافیت را تحسین می کنیم؛ اما با راه اندازی این سامانه جامعه خروجی ملموسی از آن را احساس نکردند ما سعی می کنیم کمیته شفافیت و سامانه شفافیت را فعال کنیم و آن را توسعه بخشیم و خروجی های ملموسی را به جامعه از شفافیت شهرداری ارائه دهیم.

 

انتهای پیام/

 
کد خبر: ۱۰۱۳۲
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha