وی افزود: وزارت اقتصاد باید در خط مقدم خنثی سازی تحریم و آسیب ناپذیری در جنگ اقتصادی باشد و از این رو من به کمک صاحبان تجربه و بدنه وزارتخانه،‌ وزارت اقتصاد را با آرایش تحریم‌ناپذیری نوسازی خواهم کرد.
۲۰۰۷۵۸۷
به گزارش تهران پرس، چهارمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم ساعت ۱۴، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

 

در جلسه نوبت صبح مجلس، بررسی صلاحیت عیسی زارع پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات و حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت.

 

در جلسه نوبت عصر بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در دستور مجلس قرار گرفته است.

 

معصومه پاشایی در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد: خاندوزی توجه زیادی به اقتصاد مقاومتی دارد

نماینده مردم مرند و جلفا گفت: آقای خاندوزی! انتظار ما از شما عملی کردن تمام برنامه هایی است که به مجلس ارائه کردید و از شما می خواهیم که وقتی وزیر اقتصاد شدید، دچار روزمرگی نشوید و روحیه تحولگرایی را ادامه دهید.

 

 

ابراهیم عزیزی در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد: خاندوزی رویکرد مطالبه گری دارد


عزیزی نماینده مردم کرمانشاه گفت: خاندوزی جوان و انقلابی است و رویکرد جهادی و فسادستیزی دارد. او از دانش کافی برخوردار است و تجربه لازم و بسیار خوبی در نظام قانونگذاری دارد.

 

 

طغیانی در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد: بهتر از خاندوزی در حوزه اقتصاد اسلامی نداریم

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان گفت: همکاری خاندوزی در قوانین، لوایح و طرح‌های مصوب شده در مجلس نقش پررنگ داشته است. او ۳۷ مقاله پژوهشی دارد و کلیدواژه این مقالات اسلام، عدالت و اقتصاد اسلامی است. من بعنوان یک معلم اقتصاد باید بگویم بهتر از ایشان کسی که بتواند به اقتصاد اسلامی مسلط باشد، در کشور نداریم.

 

 

پورابراهیمی در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد: جدیت و پیگیری از ویژگی‌های خاندوزی است

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصلاح قانون بانکداری و قانون بانک مرکزی یکی دیگر از انتظارات مهم ماست که با حضور آقای خاندوزی این ظرفیت فراهم می‌شود و علاوه بر آن به سرانجام رساندن مالیات بر عائدی سرمایه و مالیات بر مجموع درآمد نیز از دیگر انتظارات پیش رو است.

 

 

وزیر پیشنهادی اقتصاد: دولت سیزدهم با امید نبستن به کدخدا پیروز خواهد شد

سید احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: به فرموده رهبر انقلاب تنها راه غلبه بر مکر دشمنان تکیه بر موازین اقتصاد مقاومتی است و رجاء واثق دارم که دولت سیزدهم با استعانت از خدا و امید نبستن به کدخدا و به میدان آوردن مردم و رفع تعارض منافع مسئولان و گسترش شفافیت و فهم از اقتصاد به عنوان مسئله ای ملی و فراجناحی و بهره گیری از نخبگان در این تقابل بزرگ تاریخی پیروز خواهد شد.

 

وی افزود: وزارت اقتصاد باید در خط مقدم خنثی سازی تحریم و آسیب ناپذیری در جنگ اقتصادی باشد و از این رو من به کمک صاحبان تجربه و بدنه وزارتخانه،‌ وزارت اقتصاد را با آرایش تحریم‌ناپذیری نوسازی خواهم کرد.


 

 

ویس کرمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد: خاندوزی در حد معاون وزیر اقتصاد است

مهرداد ویس‌کرمی نماینده مردم خرم‌آباد گفت: مجلس در آستانه آزمونی بزرگ است. باید با معیاری واحد درباره وزرای میانسال دولت تصمیم بگیریم. برنامه‌های خاندوزی ناظر به اصلاح وضع موجود است اما راه نجات اقتصاد کشور بومی سازی اقتصاد و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. اما در برنامه‌های دراز مدت وزیر پیشنهادی چنین برنامه‌ای دیده نمی‌شود.

 



 

محمدیاری در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه: ابهاماتی در برنامه های امیرعبداللهیان  وجود دارد

حسن محمدیاری نماینده مردم طالش گفت: وزیر خارجه باید پاسخگوی مجلس و ملت باشد. مجلس از شما عقلانیت مبتنی بر مشورت و خردجمعی را می‌طلبد.

 

وی افزود: آقای امیرعبداللهیان باید برنامه خودش را درخصوص تقویت دفاتر وزارتخارجه در برخی استان‌ها اعلام کند.

 

 

ذاکر در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه: عملکرد امیرعبداللهیان در دیپلماسی همسایگان مثبت نیست

سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مخالفت با حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه، گفت: آقای امیرعبداللهیان! شما در زمان مسئولیت‌هایی که داشتید مثل معاون وزیر امور خارجه و دستیار رئیس مجلس، به برنامه ششم توسعه چقدر عمل کردید؟ شما در تقویت دیپلماسی اقتصادی چه اقداماتی کردید؟

 

وی اظهار داشت: اگر در طول این چند سال خوب عمل کرده بودید، غالب مناطق مرزنشین ماهیت توسعه یافتگی پیدا می‌کردند. شما نتوانستید روابط گروه‌های دوستی با کشورهای همسایه را تقویت کنید.

 

 

علیزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه: امیرعبداللهیان در مذاکره بسیار مسلط است

امیرعبداللهیان نماینده مردم سپیدان گفت: امیرعبداللهیان توانسته است دیپلماسی پارلمانی در تراز انقلاب اسلامی را تقویت کند.

 

علیزاده گفت: ایجاد توازن و اقتصادی شدن سیاست خارجی و دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی و ارتباط با حوزه‌های تمدنی ذیل تعامل با جهان از نکات اصلی برنامه امیرعبداللهیان است.

 

 

گلرو  در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه: امیرعبداللهیان در بسیاری از مذاکرات منطقه‌ای حاذق بوده است

گلرو نماینده مردم سمنان گفت: محور مقاومت از معرفی امیرعبداللهیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه استقبال کرده است. او دیپلماتی توانمند، انقلابی و کارآزموده‌ای است.

 

وی افزود: در چند روزی که امیرعبداللهیان به عنوان وزیر پیشهادی امور خارجه معرفی شده است، رسانه های ضدانقلاب و صهیونیستی از این انتخاب نگرانی دارند و آنها امیرعبداللهیان را تهدیدی علیه رژیم صهیونیستی می‌دانند.

 

 

عنابستانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه: امیرعبداللهیان برای احیای دیپلماسی اقتصادی چه برنامه‌ای دارد؟

عنابستانی نماینده مردم سبزوار گفت: آقای امیرعبداللهیان یک دیپلمات انقلابی، کارآزموده، مجرب و نزدیک به جبهه انقلاب است اما مخالفت من با ایشان به دلیل اهمیتی است که اجرای سیاست‌های کلی نظام در حوزه وزارت خارجه دارد.


 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک سابقه همکاری از آقای امیر عبداللهیان با آقایان ظریف و لاریجانی وجود دارد که ما را قدری نگران می‌کند و سختی شرایط کشور به ویژه در حوزه سیاست خارجی و برجام و بازگشت عزت کشور نیز نگرانی ما را بیشتر می‌کند.


 

 

علی علیزاده در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه: امیر عبداللهیان متخصص‌ترین فرد در حوزه خاورمیانه است

علیزاده نماینده مردم مراغه گفت: برنامه امیرعبداللهیان از انسجام و نوآوری برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه برخی به امیرعبداللهیان لقب حاج قاسم دیپلماسی را داده‌اند، افزود: او قائل به دوگانه میدان و دیپلماسی نیست و همواره میدان را پشتوانه دیپلماسی دیده است.

 

 

عمویی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه: در برنامه امیرعبداللهیان بر ضرورت تحول ساختاری در وزارت خارجه تاکید شده است

عمویی نماینده مردم تهران گفت: وزارت خارجه در دوره پیش رو به تحول نیاز دارد. در برنامه امیرعبداللهیان بر ضرورت تحول ساختاری در وزارت خارجه تاکید شده است. وزارت برجام باید به وزارت خارجه نظام تغییر پیدا کند.

 

 

 وزیر پیشنهادی امور خارجه: عاشورا به ما آموخت دیپلماسی و میدان دو بازوی محقق کننده منافع ملی است


امیر عبداللهیان گفت: اعتقاد داریم با استفاده از ظرفیت دیپلماسی عزت‌مند می‌توان در روابط خارجی حداکثر حقوق و منافع ملی را محقق ساخت.


 

وزیر پیشنهادی امور خارجه تاکید کرد: مذاکره را ابزاری برای دیپلماسی می‌دانیم و از میز مذاکره فرار نخواهیم کرد و وزارت خارجه را به برجام گره نخواهیم زد. با مذاکره‌ای همراه خواهیم بود که فرسایشی نباشد و تامین کننده منافع مردم ایران باشد.

 

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت خارجه در ۴ دهه اخیر اقتصاد محور نبوده است، گفت: در دولت آقای رئیسی باید محور اقتصادی در سیاست خارجی فعال شود.

 

وی تصریح کرد: در خطوط اصلی سیاست خارجی توجه به سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در چارچوب سیاست خارجی پویا  و متوازن مورد توجه است.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۰۱۳۰
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha