۵۶۵۹۲۱_۶۷۵ (۱)
به گزارش تهران پرس، دکتر علیرضا زالی روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد ویژه فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با جمعی از مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی، در جمع خبرنگاران افزود: در جلوگیری از ترددهای بین استانی به نظرم دستاورد خوبی حاصل شده و این موضوع هم شامل حمل و نقل عمومی و هم خودروهای شخصی به صورت چشمگیری این عدد کاهش یافت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ارزیابی از ۶ روز تعطیلات اخیر دارد یا نه؟ اظهار داشت: برای ارزیابی دقیق این موضوع نیاز به ارزیابی شاخص های بیشتری است اما شاخص‌هایی که تاکنون مورد بررسی قرار گرفته نشان‌دهنده کاهش قابل توجه ترددهای بین استانی با مبدا تهران بوده است.

زالی تصریح کرد: این عدد در برخی محورهای مواصلاتی بسیار قابل توجه بوده است که از جمله آن می‌توان به جاده تهران به قم، چالوس و هراز اشاره کرد. کاهش تردد در این محورها بسیار قابل توجه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: محدودیت‌های تردد در روزهای ۲۷ و ۲۸ مرداد ماه به اوج خود رسید.

زالی با اشاره به اینکه باید از اصناف و بخش های تجاری و بازرگانی تشکر کرد، گفت : این مجموعه در این مدت همکاری قابل توجهی را داشتند. ارزیابی ما این است که این تعطیلات نسبت به تعطیلات گذشته با همکاری خوب مردم و اصناف خیلی موثرتر بوده است.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران به کاهش مراجعان سرپایی در روز گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد مراجعان سرپایی در تهران به کمتر از ۲۰ هزار بیمار رسیده است، امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و شاهد مراجعات سرپایی کمتری به مراکز درمانی باشیم.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: مجموعه بیمارانی که اکنون در تهران بستری هستند به ۹ هزار ۷۷۲ بیمار رسیده که این عدد با تاخیر تغییر خواهد کرد.

زالی با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به سویه دلتا ۲.۵ روز به طور متوسط دیرتر ترخیص می شود، گفت: حضور این بیماران در مراکز درمانی، طولانی تر است، تعداد بیماران بخش مراقبت های ویژه در پنج روز گذشته به عدد ۲ هزار و ۴۰۰ مورد رسیده و خوشبختانه این تعداد افزایش نیافته است.

وی تعداد ترخیص شدگان در روز گذشته را یک هزار و ۸۰۰ بیمار اعلام کرد و گفت: این روند بسیار خوب است و امیدواریم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۰۱۳۷
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha