۱۳۹۸۰۲۲۳۱۷۱۲۲۷۸۲۳۱۷۴۱۶۸۸۴
 

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به عملکرد سازمان بهشت زهرا در ایام شیوع کرونا عنوان کرد: سازمان بهشت زهرا از ابتدای شیوع کرونا، دو استراتژی رعایت پروتکل های بهداشتی و شرعی در سطح بسیار بالا و حفظ جان پرسنل سازمان و سلامت شهروندان را دنبال کرده است.

 

خال در ادامه تصریح کرد: ما تا کنون ده مرحله غربالگری انجام داده ایم و پرسنل بیمار را در اسرع وقت جداسازی و درمان کرده ایم و به حول و قوه پروردگار تا کنون حتی یک فوتی نیز نداشتیم.

 

وی افزود: در ارتباط با مراجعین نیز اقدامات بزرگی انجام شده و تمام پروتکل های بهداشتی در بهشت زهرا رعایت شده است تا بهشت زهرا یک نقطه امن و بسیار پاکی برای شهروندان تهرانی باشد.

 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) بیان کرد: حفظ جان مردم در درجه اهمیت بالایی قرار دارد و در همین راستا با پیگیری های ما، نماینده وزارت بهداشت از ابتدای کار در سازمان بهشت زهرا مستقر شده است.

 

خال با اشاره به اقدام مثبت سازمان بهشت زهرا در عدم تفکیک مکان دفن فوتی‌های کرونایی با دیگر فوتی‌ها عنوان کرد: این موضوع می تواند به عنوان نمونه و الگویی مورد توجه قرار گیرد. در حالی که در آرامستان‌های جهان نیز شاهد چنین اقدامی نبودیم اما در شهر تهران متوفیان کرونایی در نهایت تکریم و تعظیم در هر نقطه ای که خانواده های آنها خواستند، تدفین شدند.

 

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) اظهار داشت: به دلیل اینکه مرگ کرونایی یک مرگ خموش، عجیب و غریب و تجربه نشده ای است، خانواده ها در یک سکوت خموشی بسر می برند، از همین رو اقدام سازمان در تفکیک نکردن مکان دفن آنها، در جهت التیام بخشی به خانواده ها در مرگ عزیزان خود و کمک به حال روحی و معنوی آنها انجام گرفته است.

 

خال تاکید کرد: البته دفن اموات کرونایی در بهشت زهرا با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی بوده است به گونه‌ای که بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت تا این لحظه، بهشت زهرای تهران در صدر رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار دارد.

 

وی  در ادامه به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان تهرانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه ۴۰ درصد متوفیان کرونایی که به صورت آمار رسمی از طریق وزارت بهداشت اعلام می‌شود، تا کنون مربوط به شهر تهران بوده است.

 

خال در پایان خاطرنشان کرد: کارکنان ما در سازمان بهشت زهرا عهد کرده اند تا آخرین توانشان در کنار مردم عزیز شهر تهران باقی بمانند. ما نیز عاجزانه از مردم می خواهیم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا هر چه سریعتر نتیجه آن را در کاهش مرگ و میر و کاهش ابتلا شاهد باشیم.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۱۰۰۰۴
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha