۶۸۶۰۱۴۴_۳۱۹
 

 

به گزارش تهران پرس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان آخرین جلسات حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های مجلس گفت: طی چهار روز کمیسیون‌های مجلس، مجامع امور استانی و فراکسیون‌ها بیش از ۳۰۰ جلسه با وزرای پیشنهادی در خصوص بررسی برنامه‌های آنان برگزار کردند.

 

افزود: در این دوره جلسات به صورت بسیار منظم و مرتب برگزار شد که نتایج و گزارش آن در صحن علنی مجلس از سوی هر یک از کمیسیون‌ها در روز شنبه ارائه خواهد شد.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: بر اساس برنامه‌هایی که در این چهار روز در کمیسیون‌ها برگزار شد، ابتدا وزرای پیشنهادی برنامه‌های خود را بیان کردند و نمایندگان به صورت جدی سوالات خود در حوزه‌های مختلف را از زبان مردم مطرح کردند، به اعتقاد بنده شناخت بسیار خوبی از وزرای پینشهادی صورت گرفت.

 

حاجی دلیگانی همچنین گفت: از روز شنبه هفته آینده بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزراء در صحن علنی آغاز خواهد شد، ابتدا رئیس جمهور دو ساعت و نیم فرصت خواهد داشت تا برنامه‌های کلان دولت را برای چهار سال ارائه و همچنین به معرفی وزرای پیشنهادی و دفاع از برنامه‌های آنان بپردازد.

 

وی ادامه داد: در ادامه پنج نماینده مخالف و پنج نماینده موافق در خصوص کلیات برنامه صحبت خواهند کرد، سپس ضمن قرائت گزارش هر یک از کمیسیون‌ها بررسی برنامه و وزرای پیشنهادی با دو نماینده مخالف و دو نماینده موافق که هر کدام ۱۵ دقیقه وقت دارند آغاز می‌شود و در ادامه وزرای پیشنهادی نیز ۳۰ دقیقه فرصت دفاع از برنامه‌های خود را خواهند داشت.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در پایان بررسی صلاحیت و برنامه وزرای پیشنهادی در صحن علنی رأی گیری به صورت کلی انجام خواهد شد.

 

 

 

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/الف

 
کد خبر: ۱۰۰۱۵
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha