به گزارش تهران پرس، به نقل از خانه ملت،تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت به منظور بررسی وضعیت تولید سرم از شرکت فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران (دفرا ) بازدید کردند.
۲۰۲۱۰۸۱۰۸۳۱۰۴۱۱۰۰۲

به گزارش تهران پرس، به نقل از خانه ملت،تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت به منظور بررسی وضعیت تولید سرم از شرکت فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران (دفرا ) بازدید کردند.













کارخانه فرآورده های تزریقی و دارویی ایران

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی رئیس کمیته دارو و غذا در جریان این بازدید با بیان اینکه سازمان غذا و دارو در قضیه کمبود سرم فرافکنی کرد و واردات سرم نمایشی است، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در قضیه کمبود سرم فرافکنی کردند و دپوی مواد اولیه این شرکت برای یک سال تولید کفایت می‌کند و انبارهای مواد اولیه و محصول نهایی این کارخانه پُر است.








وی افزود: مسوولان نباید خطاهای مدیریتی و اشتباهات محاسباتی خود را به گردن صنعت بیاندازند؛ کمبود سرم می‌توانست قابل پیش‌بینی و مدیریت باشد و واردات چند کامیون سرم حرکتی نمایشی بود.








همچنین سیدمحمد پاک مهر  نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم در جریان این بازدید با انتقاد از بی‌برنامگی مسوولان عامل کمبود سرم در کشور، گفت: کمبود سرم ناشی از بی‌‌برنامگی مسوولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بود و به داشتن چنین کارخانه‌‌ای افتخار می‌کنیم.








وی ادامه داد: انبارهای این کارخانه مملو از سرم است و نباید در زمینه تولید سرم دغدغه داشته باشیم و هیچ نیازی به واردات سرم نیست.
















کارخانه فرآورده های تزریقی و دارویی ایران

فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم هم در مورد این بازدید سرزده گفت: تولید ماهانه ۱۲ میلیون سرم در مراکز سرم سازی کشور نشان می‌دهد بیش از آنکه کشور دچار کمبود واقعی سرم باشد، از خطاهای مدیریتی و اشتباهات محاسباتی در زمینه مدیریت سیستم توزیع و پخش دارو رنج می برد.








وی افزود: فرافکنی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در مورد چالش‌های به وجود آمده به واسطه کمبود سرم تزریقی در کشور را در کمیسیون بهداشت پیگیری خواهیم کرد.








ایرج فرهادی، مدیرعامل فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران هم در جریان این بازدید با بیان اینکه این کارخانه در دو شیفت  ۱۲ ساعته کار می کند، گفت: حدود ۵۰۰ نفر در این کارخانه مشغول کار هستند و تجهیزات و امکانات بروزرسانی شده است.








وی ادامه داد: تولید روزانه انواع سرم در صورتی که با قطعی برق و همچنین مشکل توقف دستگاهی مواجه نشویم ماهانه ۴ میلیون عدد و همچنین تولید سالانه با احتساب تعطیلات برای سرویس دستگاه ها از ۴۲ میلیون تا ۴۵ میلیون عدد است.







انتهای پیام/الف

کد خبر: ۹۹۵۳
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha