۲۰۲۱۰۲۱۰۱۴۱۶۲۳۹۳۵۳
 

حسین بامیری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس درباره ارزیابی مجلس از وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم عنوان کرد: در کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، افرادی مورداطمینان و مورد وثوق وجود دارند که از پیشینه و تجارب خوب در کارنامه کاری خود برخوردار هستند و می‌توانند متناسب با مطالبات به امر مردم در آن وزارت خانه که قرار است مستقر شوند، جوابگوی مجموعه مطالبات مردم در این حوزه‌های مربوطه باشند.

 

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در ادامه اظهار داشت: البته در این لیست، تعدادی از وزرای پیشنهادی، از پیشینه، تجربه و اشرافیت جامع در خصوص وزارت خانه پیشنهادی برخوردار نیستند.

 

بامیری در خصوص معیار ارزیابی مجلس برای دادن رأی اعتماد به وزرا عنوان کرد: داشتن برنامه اجرایی، تعهد، تخصص، اشرافیت و توجه به مطالبات و دغدغه‌های مردم بخصوص در حوزه‌های معیشتی و اقتصادی، بانک‌ها، گمرک ازجمله معیارهای سنجش مجلس برای تأیید وزراست.

 

وی بابیان اینکه مجلس نسبت به تیم اقتصادی دولت، بسیار حساسیت دارد، گفت: البته این حساسیت نسبت به حوزه سیاسی و امنیتی و فرهنگی نیز به‌گونه‌ای دیگر وجود دارد. مجلس نسبت به هر وزارتخانه اصول و ملاحظاتی دارد که ضمن تسریع درروند رأی اعتماد به وزرا، با دقت و تمرکز سعی می‌کند این اقدام مهم را به سرانجام مطلوب برساند.

 

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با تأکید بر همراهی و تعامل مجلس با دولت سیزدهم درروند بررسی وزرای پیشنهادی، افزود: از ساعت ده صبح روز شنبه، هریک از وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه حاضر می‌شوند تا برنامه‌ها، مواضع و دیدگاه‌های خود را برای نمایندگان تشریح کنند.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۹۹۰۵
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha