۱۴۳۷۰۲۲۸_۲۶۰
 

عیسی مالمیر مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به برگزاری چندین جلسه پس از سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری پیرامون مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد: در روند جلسات برگزار شده با حضور فرماندهی کل سپاه، وزارت بهداشت، فرماندهان سپاه استانی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مقرر شد در راستای تقویت طرح شهید سلیمانی اقدامات لازم، انجام و یک برنامه عملیاتی طراحی شود.

 

مالمیر ادامه داد: در جلسه ای با حضور نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران نیز، یک برنامه عملیاتی در ۵ فاز حمایتی، مراقبتی، نظارتی، واکسیناسیون و آموزش عمومی برمبنای طرح شهید سلیمانی طراحی شد.

 

وی افزود: مقرر شد این‌طرح در سطح تهران بزرگ به صورت منطقه‌ای و با مشارکت و هماهنگی شهرداری مناطق، نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر برگزار شود.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران بیان کرد: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز ماموریتی را به معاونین بهداشتی و مراکز شش گانه بهداشت دادند و این‌طرح از صبح امروز یکشنبه در همه مناطق تهران بزرگ ذیل ۵محور مذکور آغاز خواهد شد.

 

مالمیر مطرح کرد: تا به امروز ۱۰۴ مرکز تجمیعی و بیش از ۲۰۰ مراکز سلامت در بحث واکسیناسیون در تهران بزرگ فعال هستند و حجم قابل قبولی از طرف وزارت بهداشت به ستاد دانشگاه علوم‌پزشکی تزریق شده است.

 

وی عنوان کرد: عملیات واکسیناسیون برای تعطیلات پیش رو ادامه خواهد داشت. حتی در روز تاسوعا و عاشورا نیز مراکز تجمیعی ما تعطیل نخواهد شد و آماده ارائه خدمت به شهروندان تهرانی خواهد بود.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران با تاکید براینکه اولویت اقدامات طرح شهید سلیمانی است، گفت: واکسیناسیون در راستای این‌طرح در گام دوم است و تاکنون حدود ۲هزار نفر نیرو از نواحی۲۳گانه سپاه تهران بزرگ فراخوان شده اند و از امروز یکشنبه آموزش این افراد در دانشگاه‌های علوم پزشکی شروع می شود.

 

مالمیر اظهار داشت: معتقدیم که نیروهای بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی که در سطح پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشتی هستند، باید برگردند و طرح شهید سلیمانی را با کمک نیروهای بسیج انجام دهند.

 

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه بسیح جامعه پزشکی در بحث واکسیناسیون پیشتاز است، می بایست متولی این امر شود و این اقدام را در ۱۰۴ مرکز تجمیعی ادامه دهد.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی تهران عنوان کرد: طبق فرمایش فرمانده سپاه تهران بزرگ از امروز یکشنبه به مدت ۴۵ روز اقدامات اجرایی خواهد شد-چون با توجه به پیش بینی های علمی تا یک ماه آینده شاهد آمار صعودی در بحث ابتلا و تا یک ماه و نیم در بحث فوتی ها خواهیم بود- لذا ۴۵روز هدفگذاری شده است تا بتوانیم این آمار ابتلا و فوتی را کاهش دهیم.

 

مالمیر در پایان خاطرنشان کرد: البته طرح شهید سلیمانی‌ موقتی نیست و پس از پایان این بازه زمانی ۴۵ روزه، این طرح ادامه خواهد داشت تا زمانی که به یک ارقام قابل قبولی برسیم و معتقدیم که در مرگ و میر باید به صفر برسیم و در ابتلا شاهد کاهش ابتلا باشیم.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۹۹۰۰
۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha