کرونا
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ پیک پنجم کرونا روزانه جان بیش از ۵۰۰ نفر در کشور را می گیرد و همزمان هزاران نفر نیز به این ویروس منحوس مبتلا می شوند. دورهمی‌های خانوادگی، مراسم عروسی و عزاداری به خصوص در محیط بسته، رستوران‌ها و تالار‌هایی که در فضای سرپوشیده غذا سرو می‌کنند، حمل و نقل عمومی به خصوص مترو و کاهش استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری از جدی‌ترین عوامل افزایش مبتلایان است.

به گفته کارشناسان شیوع ویروس دلتا با چندبرابر قدرت سرایت بیانگر این است که این ویروس مهاجم است بنابراین ضمن اینکه باید به دنبال انجام سریع واکسیناسیون و افزایش سرعت واکسیناسیون ، باید رعایت پروتکل‌های ضدکرونایی را جدی تر شود.

به گفته علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا،  امروز در ستاد ملی درباره دستورالعمل‌ها و تشدید محدودیت‌ها تصمیم گیری خواهد شد. یکی از تصمیمات این است که باید عزم همگانی و جدی با همکاری همه مردم وجود داشته باشد و ترددها را به شدت در سراسر کشور کاهش دهیم. در این راستا نیاز است که اقناع‌سازی و توجیه انجام شود.

وی با اشاره به  صف ها در داروخانه‌ها صف برای دریافت دارو و …  گفت: دستوراتی در این زمینه صادر شده است که در ستاد ملی جزئیات بیشتر آن اعلام می‌شود.

با توجه به پیک و موج عظیم ویروس کرونا در کشور انتظار می رود در جلسه ستاد مبارزه با کرونا تصیمات جدی تری گرفته شود و عزم اجزای این تصیمات نیز وجود داشته باشد و با اجرای نصف و نیمه این تصمیمات از سوی مجریان آن منجر به تشدید بیماری و افزایش هزینه های زندگی برای مردم نشود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۹۸۶۳
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha