۲۰۲۰۰محمدنژاد۲۲۲
به گزارش تهران پرس، پرویز محمدنژاد قاضی محله عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره حضور علی اکبر محرابیان؛ وزیر پیشنهادی نیرو در کابینه دولت سیزدهم، اظهارداشت: یکی از مشکلات اساسی و مهمی که وزارت نیرو با آن دست به گربیان است و ضرورت دارد نسبت به رفع آن اقدام عاجل صورت گیرد، کمبود تولید برق است، لذا این وزارتخانه به وزیری نیاز دارد که با تولید، صنعت و برق آشنایی خوبی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید برق منطبق با نیاز کشور نیست، افزود: زمانی که کشور دچار قطعی برق یکباره و یا زمانبندی شده می شود، چالش های مختلفی پدیدار می شود که از جمله آن می توان به مشکلات اخیر در حوزه درمان اشاره کرد، بدین جهت وزارت نیرو به مدیری نیاز دارد که بدون آزمون و خطا نسبت به حل مشکلات، توسعه نیروگاه ها و بازسازی نیروگاه های قدیمی اقدام کند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق پیش بینی ها با روند موجود سال ۱۴۰۱ سال سخت تری از نظر تامین برق است، از همین رو، هر یک روز سال جاری بسیار ارزشمند است و وزیر جدید نباید فرصت ها را از دست دهد.

 

وی با بیان اینکه علی اکبر محرابیان؛ وزیر پیشنهادی نیرو در حوزه صنعت و تولید تجربه خوبی دارد و می تواند برای حل مشکلات این بخش آستین بالا بزند، گفت: با استفاده از توان علمی کارشناسان و متخصصان داخلی می توان قطعی برق را به حداقل رساند، لذا وزیر جدید بایستی با قید فوریت نسبت به حل قطعی برق اقدام کند.

 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: اگر فردی برای حوزه وزارت نیرو معرفی می شد که الفبای صنعت و مدیریت را نمی دانست به طور قطع مجلس با حضور آن در وزارت نیرو مخالفت می کرد، حال وزیر پیشنهادی نیرو به جهت سابقه حضور در وزارت صنایع و معادن، پیش زمینه گفتمان و توان حل مشکلات را دارد.

 

وی گفت: امیدوارم در برنامه وزیر پیشنهادی نیرو، راهکارها برای حل مشکلات جلوگیری از قطعی برق و تامین آب آمده باشد تا علی اکبر محرابیان با رای بالا بتواند در کابینه دولت سیزدهم قرار گیرد.

 

گفتنی است علی اکبر محرابیان؛ وزیر پیشنهادی نیرو، دانش آموخته مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران است و درحال حاضر دانشجوی دکترای اقتصاد واحد علوم تحقیقات و در مرحله دفاع از پایان نامه با موضوع؛ اثرات آزادسازی تعرفه برق بر رشد اقتصادی و رفاه خانوار با رویکرد اقتصادی مقاومتی است.

 

از سوابق مدیریتی علی اکبر محرابیان باید عنوان کرد که وی در دولت های نهم و دهم وزیر صنایع و معادن، دستیار ویژه رئیس جمهور و مجری طرح مهر ماندگار (با هدف تکمیل و راه‌اندازی صدها طرح و پروژه کلان کشور بویژه در حوزه سد، نیروگاه، آبرسانی، پالایشگاه پتروشیمی، راه و راه آهن، بندر و...)، مجری نوسازی ناوگان خودرویی کشور، سهمیه‌بندی بنزین و توسعه حمل و نقل عمومی، عضو شورای عالی فنی کشور، عضو شورای پول و اعتبار و رئیس کارگروه حمایت از تولید کالاهای داخلی، بوده است.

 

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۹۸۸۱
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha