۱۶۸۹۹۹۵۳۲
به گزارش تهران پرس؛ این همایش با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فضای باز بوستان نورالشهدای پردیس با حضور مادران دوستدار امام حسین(ع) به همراه نوزادان شیرخوار آنها برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم با توسل به باب الحوائج حضرت علی اصغر (ع) ساعت ۹/۳۰ صبح جمعه آغاز و با استفاده از گهواره نمادین حضرت علی اصغر به همراه نوحه خوانی و مرثیه سرایی تا ساعت ۱۱ ادامه داشت.

مادران پردیسی دوستدار اباعبدالله (ع) کودکان شیرخوار خود را با پوشاندن لباس های سبز و سفید و سربند مزین به «یااباعبدالله» و «یاحسین» به این مراسم آوردند.

امام جمعه شهرستان پردیس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اوج گیری بیماری کووید-۱۹ و براساس منویات مقام رهبری همایش شیرخوارگان حسینی را در جوار شهدای گمنام پردیس و در فضای بازبرگزار شد.

حجت الاسلام سید «حسین حسینی» با تسلیت ایام سوگواری سالار شیهدان (ع) تاکید کرد: عزداران و هیات ها، رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار بدهند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه مساله اول کشور ما در حال حاضر کرونا است، اظهار داشت: کرونا اوج گرفته و در حال حاضر شرایط ویژه ای در کشور داریم و همه ما باید بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: مجمع جهانی شیرخوارگان هر سال در محل مصلی شهر پردیس برگزار می شد و امسال با لبیک به بیانات مقام رهبری این مراسم در هوای آزاد و با حداقل جمعیت و رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

حسینی با اشاره به بازدید مستمر خود از هیات های عزاداری امام حسین (ع)، توضیح داد: شب های دهه اول محرم را به حضور در هیات های سطح شهرستان برای عرض خداقوت و تشکر از زحمات و بررسی شرایط هیات های اختصصاص دادیم و اگر موردی مشاهده شود با مسئولان هیات در میان می گذاریم.

وی با تشکر از رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هیاتهای عزدارای شهرستان گفت: برادران و خواهران عزادار حسینی تمامی شیوه نامه های بهداشتی را به درستی رعایت و متناسب با شرایط عزاداری می کنند.

به گزارش ایرنا، همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، مراسمی است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشوار از سوی مسلمانان در کشورهای ایران، ترکیه، افغانستان، هند، پاکستان، عراق در نخستین جمعه ماه محرم انجام می شود و این همایش از سال ۱۳۸۳ در تهران آغاز و به مرور در سایر شهرها با حضور مادران و نوزادان شیرخوار آنها تسری یافت.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.
کد خبر: ۹۸۴۳
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha