۲۰۲۱۰۸۱۲_۱۱۱۷۲۸
محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با تاکید بر عدم سهم خواهی دولت در کابینه دولت جدید، تصریح کرد: مجلس با هرگونه سهم خواهی چه از جانب قاطبه نمایندگان باشد و چه خارج از نمایندگان به طور جد مخالف است.

 

آصفری در ادامه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی مطمئنا به جریاناتی که به دنبال سهم خواهی در خصوص وزرای کابینه باشند؛ چه در داخل مجلس و چه در بیرون مجلس رای نخواهند داد.

 

وی با تاکید بر اینکه وزرای پیشنهادی بایستی در حوزه مربوطه تجربه و توانمندی لازم را داشته باشند، گفت: مجلس توانمندی و برنامه های پیشنهادی وزرای احتمالی کابینه برای کشور را مد نظر دارد و بر همین مبنا رای خواهد داد.

 

عضو کمیسیون شوراهای مجلس عنوان کرد: امیدواریم وزرای پیشنهادی دولت با داشتن برنامه وارد مجلس شوند؛ برنامه هایی که آرمانی و صرفا روی کاغذ نباشد بلکه اجرایی، عملیاتی بوده و در توان دولت باشد. بودجه و اعتبار آن نیز برآورد شده و در راستای چشم انداز کشور باشد.

 

آصفری خاطرنشان کرد: هدف مجلس کمک به دولت آقای رئیسی است. برای این کمک اگر جایی احساس کند که وزیری به دولت تحمیل شده است؛ چه از ناحیه نمایندگان و چه از بیرون نمایندگان، مطمئنا قاطبه نمایندگان به آن وزیر رای نخواهند داد.

 

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پایان تاکید کرد: البته با شناختی که از سوابق آقای رئیسی داریم، روحیه ایشان این را برنمی‌دارد که بخواهد زیر بار فشار و تحمیل جریانات سیاسی کابینه ای را انتخاب کند.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۹۸۲۹
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha