Screenshot_۲۰۲۱۰۸۱۲-۱۳۲۷۵۴_Gallery
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ بسیاری از کشورها از زمان آغاز پاندمی کووید ۱۹ با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و اعمال محدودیت های کرونایی به شیوه های مختلف شهروندان خود را از خروج غیرضروری از خانه منع و به ماندن در خانه تا حد امکان ترغیب کرده‌اند. در این شرایط خرید لوازم ضروری و مایحتاج نیز می‌تواند برای برخی دشوار شده باشد.

در ایران نیز از یک‌شنبه ۱۵ تیرماه سال گذشته استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجباری شد. زیرا بر اساس تحقیقات استفاده از ماسک ۸۵ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

بر اساس اظهارات مسئولین وزارت بهداشت مهم ترین نظارت خود مردم هستند. کسی که به کرونا مبتلا است و مراعات نکند سلامتی دیگران را به خطر می‌اندازد.

مردم ملزم به رعایت نکات بهداشتی هستند و دولت و مسئولان ذی ربط نیز موظف هستند شرایط رعایت این نکات بهداشتی را نیز فراهم سازند اما متاسفانه تصاویر ارسالی مخاطبان به تهران پرس نشان می‌دهد در مراکز رفاهی و خدماتی ازدحام جمعیت وجود دارد و کسی پیگیر ساماندهی این وضعیت نیست!

عدم نظارت بر رعایت پرتکل های بهداشتی یکی از عوامل جدی است که منجر شده است ما امروز شاهد پیک پنجم ویروس منحوس کرونا در کشور باشیم!

در همین خصوص سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده بود که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئول پلمب یا برخورد قضایی با اصناف نیست و مسئولیت این اقدام با وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف است.

انتظار می رود همراه با همکاری و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم، مسئولان نیز با نظارت دقیق و فراهم سازی شرایط مورد نیاز ار شیوع این ویروس در کشور انجام دهند.

گفتنی است مردم با مشاهده رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی، مراتب را از طریق شماره ۱۹۰ اعلام کنند.

بنابر اعلام کمیته تخصصی نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی با ویروس کوید ۱۹ ، سامانه۱۳۷ به دریافت شکایات مردمی درخصوص عدم رعایت ضوابط بهداشتی اختصاص یافته است.










کد خبر: ۹۸۳۳
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha