۶۸۳۳۴۲۴_۸۷۱
به گزارش تهران پرس، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس که در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده بود، در گفتگوی اختصاصی با نورنیوز به بررسی آخرین تحولات منطقه و فلسطین پرداخت.

 

اسماعیل هنیه در پاسخ به سوالی درباره رفتار‌های تحریک‌آمیز اخیر رژیم صهیونیستی گفت: ماهیت رژیم صهیونیستی یک ماهیت تهاجمی است و جمهوری اسلامی و محور مقاومت را هدف قرار می‌دهد و این رفتار ثابت این رژیم است.

 

او افزود: در همین راستا؛ تل‌آویو اقدامات سیاسی و تلاش زیادی برای ایجاد اتحاد‌های نظامی و امنیتی انجام می‌دهد و یکی از اهداف مهم آن محاصره ایران است.

 

هنیه تاکید کرد: ترامپ وقتی که پیشنهاد معامله قرن را مطرح و ادعا کرد که دشمن کشور‌های عربی ایران است نه رژیم صهیونیستی، بنابراین این رژیم همیشه به دنبال بحران‌سازی و هرکاری است تا فضا را در منطقه ملتهب نگه دارد و ادامه حمایت آمریکا را جلب کرده و همچنین برخی از برادران عرب را از این موضوع بترساند.

 

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: من فکر می‌کنم که صهیونیست‌ها قادر نیستند معادلاتی را در حال حاضر در منطقه تحمیل کنند و توان هیچ‌گونه رویارویی با جمهوری اسلامی را ندارند، همان‌طور که این رژیم از مقاومت در فلسطین شکست خورد، در این رویارویی نیز بازنده خواهد بود.

 

اسماعیل هنیه در مورد دیدار خود با آقای رئیسی و موضع او در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین گفت: حقیقت این است که ما صحبت‌های اطمینان بخشی را در مورد حمایت از مقاومت در فلسطین و قضیه فلسطین شنیدیم و ایشان تاکید کرد که این یک مسئله عقیدتی است و نه یک مسئله سیاسی و از جایگاه خود از اصول ثابت مربوط به سیاست ایران در قبال فلسطین و مقاومت حمایت می‌کند و ما به این موضوع اطمینان داریم و معتقدیم آنچه که شنیده‌ایم قطعاً در هر مرحله‌ای اجرایی خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۹۷۹۶
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha